Prędkość szlakowa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: Prędkość szlakowa (/thread-2795.html) Strony:
1
2
|
Prędkość szlakowa - maszynista - 03.10.2012 Witam. Mam pytanie dotyczące prędkości szlakowej. Linia 274 Jelenia Góra-Wrocław Gł. Modernizacja w trakcie. Na zmodernizowanym torze widziałem wskaźnik W27 pozwalający na jazdę z prędkością 120 km/h. Na czole budyń-nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości, ale jechaliśmy równe 100 km/h. Z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się, że 120 km/h jest tylko dla SA i lekkich SZT. Normalne składy mają jechać 100 km/h. Czy to nieporozumienie z tą różnicą prędkości? - jarząbek019 - 03.10.2012 Może TLKi mają w rozkładzie na tym odcinku 100km/h - maszynista - 03.10.2012 Wątpię-im szybciej tym lepiej. PKP IC wykorzystałoby możliwość szybszej jazdy. PR-jednostki jechały też 100 km/h (widziałem na liczniku z pierwszego przedsionka przy otwartych drzwiach maszynisty). Jednostki mają 110 km/h. Jechaliśmy równe 100 km/h, a byliśmy opóźnieni o 20 min. Gdyby można byłoby jechać 120 km/h na pewno jednostką pojechałoby się 110 km/h (prędkość konstrukcyjna) dla nadrobienia opóźnienia. - Lolek - 03.10.2012 Jak ma w rozkładzie 100 km/h to nawet jak ma opóźnienie to nie może jechać szybciej. - maszynista - 03.10.2012 Wątpię, czy jest taka prędkość rozkładowa-po co 100 km/h kiedy można 120 km/h? To zwiększenie atrakcyjności (szybciej) połączenia. - rustsaltz - 03.10.2012 Bo rozkład stary i nikt nie aktualizuje na kilka miesięcy. - Tomasz K. - 03.10.2012 Bo inna prędkość na szlaku jest dopuszczalna dla towarowych, inna dla EZT/składów, a jeszcze inna dla autobusów szynowych. - maszynista - 03.10.2012 Czyli można interpretować wskaźnik W27-prędkość 120 km/h (tylko dla SA/lekkie SZT)?? Przecież linii nie modernizuje się dla SA/SZT do takiej prędkości (SA/SZT po tej linii nie jeżdżą). - Mika - 03.10.2012 Na wskaźniku jest wskazana największa dopuszczalna prędkość. - Mariusz W. - 03.10.2012 Nie wszystkie EN57 i EN71 maja prędkość maksymalną 110 km/h. Niektóre z nich mają Vmax=100 km/h. Z tego powodu kibelki zazwyczaj trasuje się na 100 km/h, aby nie było drobnych opóźnień, jeżeli akurat się trafi taki, co więcej jak 100 km/h nie może jechać. - Dozer - 04.10.2012 Jeżeli ma rozkładową 100 i jechałby po CMK z EP09, to wraz będzie musiał trzymać się swojej prędkości rozkładowej. Re: Prędkość szlakowa - semaforek - 04.10.2012 maszynista napisał(a):Mam pytanie dotyczące prędkości szlakowej. Linia 274 Jelenia Góra-Wrocław Gł. Modernizacja w trakcie. Na zmodernizowanym torze widziałem wskaźnik W27 pozwalający na jazdę z prędkością 120 km/h. Na czole budyń-nie ma problemu z osiągnięciem takiej prędkości, ale jechaliśmy równe 100 km/h. Z niepotwierdzonych źródeł dowiedziałem się, że 120 km/h jest tylko dla SA i lekkich SZT. Normalne składy mają jechać 100 km/h.Podejrzewam że tam jest drogowa 120km/h i pod nią trasowane są pociągi, natomiast może tam obowiązywać jakieś czasowe zwolnienie do 100km/h ze względu na nieustabilizowanie się toru. Co do tego co zostało powiedziane na temat prędkości. Jeszcze nie widziałem żeby na szlaku gdzie prędkość wynosi powyżej 80km/h była inna wartość dla szynobusów i dla pozostałych. Zwykle jeśli jest ustalone 120km/h to pociągu na składach wagonowych trasuje się na 120km/h, a kible na 100km/h. Niektóre kible mimo dopuszczenia do 110km/h potrafią jechać ledwo 100, dlatego taka jest praktyka na kolei. Są nieliczne szlaki i pociągi gdzie kible trasuje się na 110km/h. - maszynista - 04.10.2012 Czyli po zakończeniu modernizacja (ustabilizowanie się toru lub inne prace) do Wrocławia Głównego z Jeleniej Góry pojedziemy z prędkością 120 km/h. Oczywiście łuków i miejscowych zwolnień nie liczę. Będziemy (transport kolejowy) najszybszym środkiem transportu do Wrocławia Gł. Re: Prędkość szlakowa - RysiekChaszcz - 05.10.2012 semaforek napisał(a):...... Jeszcze nie widziałem żeby na szlaku gdzie prędkość wynosi powyżej 80km/h była inna wartość dla szynobusów i dla pozostałych.....Nie masz racji ;-D Poniżej dwa wycinki tabel dopuszczalnych prędkości szlakowych. Porównaj sobie. Jeżeli kogoś interesują całe wykazy proszę o info na priv z podanym adresem e-mail to wyślę. - maszynista - 05.10.2012 Z tego co widzę SA jadą wolniej niż składy wagonowe-tam gdzie 130 km/h SA mają 120 km/h. Nie wiem dlaczego. SA są dużo lżejsze. I co to jest Autobus Szynowy-definicja. Nie ma pojazdu trakcyjnego o nazwie Autobus Szynowy. Są za to SWS-Spalinowy Wagon Silnikowy oraz SZT-Spalinowy Zespół Trakcyjny. Jeżeli SA135 jest Autobusem Szynowym to co powie się na SA134? Czy 3xSA136 też weźmiemy za Autobus Szynowy? |