Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Megafonistki i zapowiedzi pociągów na dworcach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kto jest odpowiedzialny za megafonistki/e na dworcu głównym w Szczecinie??? Ostatnio podczas wjazdu EuroCity z Pragi dowiedziałem się, że jest to pociąg InterCity, a podczas podstawiania się RE"Mewa", że jest to pociąg expresowy. Do kogo zgłaszać zastrzeżenia?
PKP PLK.
Może imieniny były...

rysiogeniusz napisał(a):RE"Mewa", że jest to pociąg expresowy

A nie jest?
Błędy pojawiają się nagminnie - pisałem o tym w SB, np.: "Pociąg pospieszny regionalny interREGIO spółki Przewozów Regionalnych".
To jeszcze nic Smile
Na stacji jednej z bydgoskich stacji kilkukrotnie słyszałem o pociągu osobowym do Bydgoszczy Gł., a raz nawet usłyszałem: "Pociąg yyyy...do Bydgoszczy wjedzie na tor przy peronie drugim" :lol:
Na Warszawie Śródmieście pociągi od lat są zapowiadane przez automat, syntetycznym głosem.
W całym Dojczlandzie na wszystkich stacjach pociągi zapowiada ta sama kobieta (oczywiście nagrany głos).
A ja osobiście bardzo lubię megafonistki Szczecińskie Wink) mają taki "sympatyczny" głos, fajny jest też charakterystyczny dla Szczecina Głównego "sygnał" przed komunikatem.
Co do sygnałów, to w latach 90. Bydgoszcz Główna miał świetny sygnał zapowiedzi:
http://archeo.kolej.pl/sound/download/mp3/BGA.mp3

Polecam zwrócić uwagę na charakterystyczną mowę megafonistki :-) ("na peronie piątem").
Niestety około 2002/3/4 roku wprowadzono mniej charakterystyczny brzęczyk.
psim napisał(a):Może imieniny były...

rysiogeniusz napisał(a):RE"Mewa", że jest to pociąg expresowy

A nie jest?

Źle się wyraziłem. Został zapowiedziany jako "Pociąg ExpressInterCity spółki Przewozy Regionalne..."
Mwahahah!

A później na różnych forach jeden z drugim klarują mi, że pasażerowie najdalej po miesiącu się na pewno we wszystkich zmianach łapią. A tu megafonistki po roku istnienia Re nic z tego nie kumają!
Będąc przedwczoraj w Rawiczu na nastawni wyjaśniłem zaprzyjaźnionemu dyżurnemu, co to jest dokładnie iR, że osobowy to już REGIO, a nie "osobowy REGIO" itp. Dzisiaj przyszedłem na chwilę zapytać się o rozkład towarowych a w kabinie karteczka - "pociąg interREGIO spółki PR, pociąg REGIO spółki PR, pociąg TLK spółki PKP IC". Może w końcu zaczną zapowiadać zgodnie z nazwami, co mnie osobiście bardzo cieszy.
Pamiętam jak się uśmialiśmy kiedyś na Głównym we Wrocku jak babka zapowiedziała (o ile dobrze pamiętam): 'Pociąg TLK spółki IC z Przemyśla Głównego do Przemyśla głównego przez [blablabla]' i tak dwa razy. Dopiero za trzecim razem się zorientowała, co niestety nie spodobało się czekającym, bo już nic więcej zabawnego nie było Tongue
mikrobart napisał(a):Będąc przedwczoraj w Rawiczu na nastawni wyjaśniłem zaprzyjaźnionemu dyżurnemu, co to jest dokładnie iR, że osobowy to już REGIO, a nie "osobowy REGIO"
Dla dyżurnych i całej reszty kolejarzy to zawsze będą osobowe i pospieszne. Z prostej przyczyny-tak wszyscy się przyzwyczaili i jest prosto. W ogóle regio, TLK itd to nazwy handlowe, instrukcje o takich nie piszą. A za zapowiedzi się płaci, więc PRka może i "król Maciuś" sobie pociągi nazywać, nazwy mają wpisane w rozkład. Ale i tak to parodia, która tylko mętlik w głowie pasażerom robi.
Ja tak nie do końca czuję, że powinno się zrezygnować z kategorii: osobowy, pospieszny, ekspres. One są proste i zrozumiałe dla ludzi: osobowy zatrzymuje się na wszystkich stacjach, pospieszny nieco rzadziej, a ekspres wyłącznie na dużych dworcach i zwykle oferuje wyższy komfort (bo podróż długa i daleka).

Koleje Mazowieckie nie nadały swoim pociągom osobowym specjalnej nazwy handlowej. Są to pociągi osobowe KM.

Z tego się zrobi wielki galimatias w momencie wejścia alternatywnych przewoźników, i podejrzewam że jest galimatias na liniach, gdzie jest kilku operatorów poc. osobowych (Radom-Drzewica?). Tak samo jak już teraz mnóstwo ludzi sądzi, że TLK to odrębny przewoźnik, lub nie odróżnia go od interREGIO (to są po prostu pociągi pospieszne różnych przewoźników).

Wydaje mi się, że należy dążyć w kierunku upraszczania dla pasażera - powinien on wiedzieć, że czeka na pociąg osobowy (powolny), pospieszny, lub wypasiony ekspresowy, o określonej godzinie i w określonym kierunku. Wybór przewoźnika (marki) to rzecz wtórna, która może być dyktowana osobistymi preferencjami (cena, sympatia, poziom obsługi), ale podstawową usługą jest przejazd w określonym kierunku i czasie, więc to na nim należy się koncentrować.
Mi bardzo podoba się sygnał przed zapowiedzią we Wrocławiu , a także jedna z pań tam zapowiadających, i jej charakterystyczna akcentowanie ;-)
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12