Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Szynobusy w Polsce
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
W wolnych chwilach wykonałem taką mapkę ukazującą ilość szynobusów i SZT pracujących w danym województwie. Nie brałem pod uwagę pojazdów Sigmy Taboru (SN83-001, 002, 006 i 007), producentów (SA139-008 pracujący do niedawna w KD, gdyż ciężko stwierdzić jego obecny los), oraz tabor wąskotorowy. Ilość opisana na dane województwo dotyczy miejsca w którym stacjonuje (np: VT628-009/019 pracujący dla Kolei Mazowieckich ma miejsce przydziału Tłuszcz, wobec czego zaliczam na województwo Mazowieckie).

Zdarza się również delegacja lub dzierżawa danego pojazdu, wobec czego w nawiasach podaje liczbę pierwotną bez delegowanych pojazdów, a + dana liczba oznacza to ile delegowanych pojazdów w danym województwie jeździ.

Co o tym sądzicie ? (o ile zdoła mi się pojawić w temacie załącznik mapy)
Wiesz... napewno nie każdego to zainteresuje ale myślę, że może to być ciekawego do przejrzenia na początek Smile
Przepraszam, że nie wyświetliłem grafiki. Teraz powinna być, oczywiście opis do tego co podałem powyżej.

Przepraszam za kłopoty.
Czy wiadomo kto kupił VT628 Kolei Mazowieckich ? Czyżby kupiła je Arriva lub jakiś przewoźnik za granicy ?
ASO Mieczkowski z Inowrocławia (zakład mają koło Rąbinka)
Czy w celu przekazania jakiemuś właścicielowi czy na części zamienne ?
Może tak cierpliwości? Dopiero poszło info ze tak bedzie.
No cóż poczekamy na info.

Ciekawe czy Mazowiecka Spółka Taborowa wystawiła też na sprzedaż VT628-002/012 oraz VT627-003 i 008 ? Oraz pozostaje jedna rzecz pod znakiem zapytania od pewnego czasu - Co z zamówieniem na kolejne dwie 222Ma dla województwa Podkarpackiego z końca lipca poprzedniego roku ?
Może ten post nie jest trochę związany z tematem, ale ostatnio pojawiła się informacja, że Łódzka Kolej Aglomeracyjna planuje zakup trzech hybrydowych składów. I tutaj pojawiło się we mnie pytanie: Czy trzy jeżdżące w województwie łódzkim szynobusy SA135 i SA139 zostaną po dostarczeniu hybrydowych składów zostaną przerzucone do innego województwa ? Czy hybrydowe składy dobrze nadadzą się na tamtejsze linie kolejowe ?

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...97490.html
Wiem, że może trochę za wcześnie jeszcze pytam, ale czy posiada ktoś informacje jakie dokładnie pojazdy SKPLu będzie dzierżawił Pomorski zakład Polregio ? Z tego co zauważyłem dzisiaj ktoś dodał informację do Ilostanu, że SN83-004 podobno wczoraj trafił na stan Polregio, ale nie wiem czy informacja jest prawdziwa. Pozostaje pytanie jaki typ SZT lub wagonów spalinowych będą dzierżawione od SKPL i ile sztuk będzie ?
Tak ogółem ciekawi mnie, co będzie dalej z serią SA107 ? Ostatnio pojawiały się informacje o próbach przywrócenia do ruchu serii SA109 przez swoich właścicieli. O serii SA107 nie ma obecnie za bardzo informacji, zwłaszcza o SA107-002, który jeszcze na początku tego roku obsługiwał połączenia na lotnisko w Świdniku.

W tej kwestii patrząc również na zelektryfikowanie linii kolejowej nr 68, czy również planowaną elektryfikację linii kolejowej nr 30 zastanawia, czy województwo będzie nadal potrzebować pojazdów serii SA107 jako rezerwę w przypadku wyłączenia z eksploatacji któryś SA103, czy SA134 oraz obsługi połączeń na lotnisko i na niezelektryfikowanych odcinkach we wschodnio południowej części województwa, czy raczej zostaną wystawione na sprzedaż przez UM zwłaszcza, że wszystkie pojazdy tej serii wymagają napraw lub przeglądów ?