15.04.2016, 08:37
Cytat:. Tylko Piastów jest sceptyczny całkowitemu zamykaniu ruchu na linii lokalnej.
Widać tylko tam radni mają trochę oleju w głowie...
Cytat:. Tylko Piastów jest sceptyczny całkowitemu zamykaniu ruchu na linii lokalnej.
Cytat:Aż cztery gminy z pięciu były zgodne co do całkowitego zamknięcia linii kolejowej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Uznano to rozwiązanie za optymalne, w związku z czym Polskie Linie Kolejowe skupiają się teraz na jak najlepszym zapewnieniu transportu zastępczego przy tym wariancie.
Jak się dowiedzieliśmy, PLK analizują także możliwości skierowania części pociągów aglomeracyjnych na linię dalekobieżną, tak aby utrzymać połączenia między Grodziskiem Mazowieckim a Warszawą, korzystając z sąsiadującej linii. Był to także apel burmistrza Grodziska Mazowieckiego, żeby wykorzystać peron, który znajduje się przy torze dalekobieżnym.
– zakładamy, że model 4-15-2 jest realny, czyli 4 miesiące na prace przygotowawcze, 15 miesięcy prac przy zamkniętych torach i 2 miesiące na prace końcowe. Skróciliśmy roboty z pierwotnie zakładanych 22 miesięcy do 21. Jednocześnie chcemy, aby wykonawcy jeszcze na etapie prowadzonego przetargu przeanalizowali swoje możliwości, aby skrócić czas zamknięć torowych z 15 do 12 miesięcy. Takie rozwiązanie umożliwiłoby przeprowadzenie modernizacji w półtora roku, a nie jak na początku zakładano, prawie dwóch – wyjaśnia Andrzej Pawłowski, wiceprezes PKP PLK.
Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac przy modernizacji linii 447 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Zanim ruszą prace, w pierwszej kolejności zostanie opracowany dokładny harmonogram robót z uwzględnieniem rozkładu pociągów aglomeracyjnych, regionalnych i dalekobieżnych.
Afrika_Bambaata napisał(a):Nie zmienia to faktu, że czasami PLK zrobi coś w zakładanym terminie (aczkolwiek obstawiam, że w przypadku remontu LK447 tak nie będzie).