06.11.2014, 21:52
ET40: A po co nam prywatny, w dodatku zagraniczny kapitał?
Mamy swoich przewoźników, będących współwłasnością wszystkich obywateli.
Mamy swoich przewoźników, będących współwłasnością wszystkich obywateli.
Mariusz W. napisał(a):ET40: Dlatego postuluję ich odgórną naprawę.
Wprowadzanie konkurencji na tory nie leży w naszym interesie.
hutterdm napisał(a):służą do zapewniania posad związkowcom i spadochroniarzom partyjnym.
Afrika_Bambaata napisał(a):Odgórna naprawa nic nie da w obecnych realiach. Jeśli PIC ma zacząć lepiej działać potrzebuje konkurenta, którego oddech będzie czuć na plecachAkurat konkurencję kolej ma-samochody, samoloty i żeglugę śródlądową, ale dopóki będzie pokutowało myślenie, że kolej była jest i będzie nic się nie zmieni. Akurat IC się poprawiło w tej materii, przynajmniej na najniższych szczeblach.
Cytat:U prywatnego przewoźnika żadnego zwiąchola nie będzie.Chciałoby się dodać-praw pracownika też nie. Nie jest problemem związek zawodowy (jedna wypłata to dla molocha grosz niezauważalny) tylko myślenie zwiącholi którzy myślą, że są jak kolej (tzn. byli, są i będą). Wbrew pozorom trafiają się związkowcy, którzy coś robią.
hutterdm napisał(a):W "naszym"? Nie będzie żadnej naprawy i logiki, póki wszelakie "współwłasności wszystkich obywateli" (dobre sobie...) służą do zapewniania posad związkowcom i spadochroniarzom partyjnym. A służyć nie przestaną bo to nie jest w interesie "przedstawicieli narodu".Ktoś tych przedstawicieli narodu wybiera, prawda?
hutterdm napisał(a):Pokażcie mi państwowy zakład dobrze funkcjonujący, wszystko co dziś dobrze pracuje, jest dziś w rękach prywatnych i to w większości w rękach kapitału zagranicznego.Państwowy zakład dobrze funkcjonujący? Proszę bardzo: Statoil. Z bardziej wyszukanych: Pralnia Centrum w Szczecinie, Restauracja „Olimpia”.
hutterdm napisał(a):Przecież widać, że takie IC może wozić nawet i powietrze (przedwczoraj jechałem Pogorią, frekwencja rzędu 15%, choć 2 lata temu bywało to jeszcze ok. 50% a ), a ja nie muszę chcieć, jako współwłaściciel, sponsorować tej spółki, by ona woziła powietrze w ramach służby publicznej (tylko dla kogo ta służba?).Na ostatnie pytanie sam sobie odpowiedziałeś, skoro jechałeś Pogorią. Dalsza wycinka połączeń na pewno nie przyniesie korzyści.
Cytat:Statoil.Na szybko z neta:
Mariusz W. napisał(a):Ktoś tych przedstawicieli narodu wybiera, prawda?
Cytat:Państwowy zakład dobrze funkcjonujący? Proszę bardzo: Statoil. Z bardziej wyszukanych: Pralnia Centrum w Szczecinie, Restauracja „Olimpia”.[/quote="hutterdm"]
Chodziło mi o polski, postkomunistyczny zakład. Kraje z mądrzejszym rządem, albo z ludźmi w rządzie którzy nie siedzą w nim dla własnych interesów i członków swoich rodzin zostawmy w spokoju, bo do takiej Kanady sporo nam brakuje.
Cytat:Na ostatnie pytanie sam sobie odpowiedziałeś, skoro jechałeś Pogorią. Dalsza wycinka połączeń na pewno nie przyniesie korzyści.
Mika napisał(a):Rzeczywiście. Stacje w Polsce zostały sprzedane w 2012 roku (mają prawo działać pn. Statoil do 2019). Nie mniej, sama firma Statoil należy w większości państwa norweskiego i jest pod jego pełną kontrolą.Cytat:Statoil.Na szybko z neta:
Jedynym udziałowcem Statoil Fuel & Retail Sp. z o.o. jest firma Statoil Fuel & Retail ASA, należąca w 100% do kanadyjskiej firmy Alimentation Couche-Tard Inc.
hutterdm napisał(a):Tak, sami siebie ywbierają. Nie głosujesz na ludzi, tylko na partie. Nawet gdyby taki Tusk dostał zero głosów i tak będzie w sejmie. Ilość oddanych głosów na kandydatów danej parti przekłada się ilość miejsc w sejmie zajmowanych przez tę partię, a nie na ilość kandydatów do niego o największej liczbie głosów (konkretnie 460 o największej liczbie głosów).Na partie też ktoś głosuje.
Cytat:Wolisz utrzymywać byle jaką kolej za wszelką cenę, czy wpuścić kogoś, kto pozwoli odbudować zaufanie, da lepszą ofertę, sprawi, że ludzie powrócą.Wolę państwową, dobrze działającą kolej, która większe dochody z przewozów przeznaczy na pomniejszenie dotacji lub zwiększenie inwestycji. Prywaciarz wchodzi na rynek wtedy, kiedy oczekuje zysków. W przypadki kolei pasażerskiej zyski te uzyska częściowo z państwowej dotacji, a te w pierwszej wyda na prywatną willę z basenem i sauną, kilka luksusowych samochodów, jakiś jacht itd. Jeżeli to kapitał zagraniczny, to te produkty luksusowe prawdopodobnie nawet nie będą wytwarzane w Polsce. Chcesz takiego wydatkowania Twoich pieniędzy?
rustsaltz napisał(a):Chciałoby się dodać-praw pracownika też nie. Nie jest problemem związek zawodowy (jedna wypłata to dla molocha grosz niezauważalny) tylko myślenie zwiącholi którzy myślą, że są jak kolej (tzn. byli, są i będą). Wbrew pozorom trafiają się związkowcy, którzy coś robią.
DamianT napisał(a):Dlaczego tak bardzo się bronią, żeby było jak na zachodzie, że związki zawodowe są na zewnątrz zakładów i nie żyją jak pasożyty? Tak pasożyty. W Polsce mamy związkowców pasożytów. A takich się usuwa. Związek Zawodowy na zewnątrz powoduje, że nawet z prywatnej firmy można się do nich zgłosić. A u nas? Szkoda gadać.Problem jest taki, że jeżeli związek zawodowy będzie na zewnątrz to przy omawianiu spraw zakładu kierownictwo wyprosi związkowca jako niezainteresowanego. Chyba, żeby zmieniły się przepisy, ale to spowoduje upadek niewolnictwa w niektórych prywatnych firmach, więc nie leży w interesie tzw. władzy.
Damian T napisał(a):Związek Zawodowy na zewnątrz powoduje, że nawet z prywatnej firmy można się do nich zgłosić. A u nas? Szkoda gadać.
Mariusz W. napisał(a):ET40: A po co nam prywatny, w dodatku zagraniczny kapitał?W UK kupujesz bilet na polaczenie z A do B. I wisi Ci, kto tam jedzie i czy masz przesiadke na innego operatora. A u nas?
Mamy swoich przewoźników, będących współwłasnością wszystkich obywateli.