Cytat:Jak wygląda osygnalizowanie wszyscy znający Ie-1 wiemy. ...
Chyba nie wszyscy. Obecnie sygnał Pc2 stosuje się
bez względu na rodzaj blokady liniowej. Maszynista pociągu ma stosować się do sygnałów podawanych przez obsługę na odpowiednich sygnalizatorach, w razie niezgodności wskazań sygnałowych z drogą przebiegu odpowiednio reagować (co zaniedbali maszyniści pod Szczekocinami), a nie domniemywać, co może zrobić szalony dyżurny ruchu.
Cytat:Której jak się okazuje nie było.
Owszem – była. Bo tylko niezajętość toru szlakowego nr 1 pozwoliła dyżurnej ze Sprowy podać sygnał zezwalający na semaforze dla pociągu 31101.
Sekwencja zdarzeń (obsługa urządzeń srk – przycisków na pulpicie) była taka:
1. Włączenie blokady liniowej po torze nr 1 szlak Sprowa – Starzyny dla pociągu TLK Brzechwa 31101 przez ISDR Sprowa [Wbl1St].
2. Udzielenie zgody na tą jazdę przez ISDR Starzyny [Poz1St].
3. Włączenie blokady liniowej po torze nr 2 szlak Starzyny – Sprowa dla pociągu IR Matejko 13126 przez ISDR Starzyny [Wbl2S].
4. Udzielenie zgody na tą jazdę przez ISDR Sprowa [Poz2S].
Cytat:Nie wiem jaka jest obecna wykładnia, ale mnie uczono nie tak dawno, że Sz pomija wszystkie uzależnienia.
Wykładnia jest taka sama. Natomiast podanie sygnału Sz
nie jest tożsame z jazdą na widoczność.
Cytat:Co np. w Ligocie nie przeszkodziło przyjąć ekspresa na jednostkę... ...
Mówimy
o zasadach i przepisach dotyczących prowadzenia ruchu, a nie o bezmyślnych poczynaniach ludzi za ten ruch odpowiedzialnych.
Cytat:§63 pkt 13 instrukcji Ir-1 wyraźnie mówi... ...
Wyraźnie napisałeś tak:
Cytat:W22 pozwala pominąć semafor ciężkiemu pociągowi towarowemu po uzgodnieniu z dyżurnym ruchu.
Na co odpowiedziałem, że wskaźnik ten pozwala pominąć semafor sbl z sygnałem S1 bez żadnego uzgodnienia z dyżurnym ruchu. § 63 Ir-1(R-1) odnosi się do
zasad postępowania drużyny pociągowej w czasie jazdy pociągu, a pkt. 13 wyraźnie mówi, że dyżurni ruchu informują o przeszkodach na szlaku przy pomocy radiotelefonu lub rozkazów pisemnych,
jeżeli jest to wymagane. Oczywiście tymi samymi przepisami, tylko w innym paragrafie..
Maszynista nie wie, czy sygnał S1 na semaforze sbl jest wynikiem usterki, czy zajętego odstępu, a informację o tym może uzyskać od dyżurnego ruchu, jeśli mu zgłosi taki fakt. Informacja o sygnale S1 na semaforze sbl może służyć dyżurnemu ruchu do zgłoszenia służbie utrzymania usterki, jeżeli jest to usterka, jednak
nie zmienia to w żaden sposób ustalonych przepisami sposobów ruchu w takich przypadkach.
Cytat:Zgodnie z Ir-1 jazda na widoczność jest w myśl przepisów wyłącznie na szlaku, co według mnie jest błędnym założeniem.
To nieprawda – proszę przeczytać § 31, ust. 2, pkt. 3, ppkt b) wymienionej wyżej instrukcji.