Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Maszynista - czy warto zmieniać pracę?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
szewczykluk napisał

Maszynista - czy warto zmieniać pracę

Jeżeli porównać zarobki– to zdecydowanie tak( 1600 zł można pomnożyć przez dwa)

Długie trasy— jeżeli chcesz przejechać pół Polski proponuje CTL
,
Uciążliwe— uciążliwa jest praca, natomiast zapłata za to jest symboliczna, niewiele ponad złotówkę za godzinę pracy na lokomotywie.

Praca jak każda inna

Na pewno nie jest to praca jak każda inna. Trzeba mieć świadomość że maszynista pracę zaczyna i kończy się o każdej porze dnia i nocy, pracuje się także w niedziele i wszystkie święta, a na początku jest trudno przestawić się że w domu impreza lub inna uroczystość a tu trzeba iść do pracy.A obecnie jeżeli jest potrzeba to w czasie wolnym dzwonią abyś przyszedł do pracy. Ponadto weź pod uwagę to co napisał rustsaltz.

Nadgodziny— zgodnie z kodeksem pracy można 150 godzin, a przymierzają się podnieść do 250-ciu godzin w ciągu roku.
.
Rustsaltz mógłbyś rozwinąć ten wątek- „jeżeli lubisz użerać się z … współpracownikami”

Rustsaltz – już kilka razy zwracasz uwagę aby pisać zgodnie z zasadami języka polskiego – czyżbyś skończył filologie polską?
Jak pewnie wiesz, wszyscy miewaja gorszy dzien. Niektorzy gorszy dzien miewaja co sluzbeWink

A w temacie pisowni-filologii nie konczylem:p
tlaks75- dziękuje za odpowiedź, owszem lubie dłuższe trasy jednakże wole zacząć od PKP Cargo gdzie zdobędę świadectwo a może wraz z rozwojem firmy pozostanę w niejWink, pożyjemy zobaczymy co będzie, póki co przeraża mnie aż 3 letni okres szkolenia i zaciśnięcie zębów by przeżyć za 1400 - 1500 na początek;( co do pracy w święta i niedziele od 14 lat pracuje w tym systemie więc różnicy nie odczujeWink.
Podstawy podstaw-instrukcja Ie-1 i Ir-1 - pytanko czy te instrukcje są jednakowe zarówno dla transportu przemysłowego jak i pasażerskiego - jest to jednolita instrukcja?? czy PKP Cargo wydało jakąś formę książkową owych instrukcji?Wink
Tak, instrukcje Ir-1 i Ie-1 są jednolite dla wszystkich na sieci PLK. Wersję książkową wydaje PLK. Cargo wydaje wyłącznie swoje instrukcje.
podziękował :-D
Firmy kolejowe narzekają na brak fachowców. Bezskutecznie próbują wyciągnąć ich z konkurencji – informuje "Puls Biznesu"

http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/maszynisc ... 07487.html

Ile jest prawdy w tym artykule?
No tak, każdy chciałby pracownika wyszkolonego, doświadczonego, a zapłacić za szkolenie nie ma komu. Przewoźnicy sami do tego doprowadzili, niech się teraz użerają i myślą jak n maszynistami obsadzić n+1 maszyn.
Myślę, że nie przewoźnicy, a szkolnictwo w tym kraju.
Zadna szkola nie wyda prawa kierownia czy swiadectwa maszynisty.
A nie uważasz, że powinno być inaczej?
Nie. Tak jak prawa jazdy czy pozwolenia kierowania tramwajem czy licencji pilota nie wydaje się bez egzaminu, tak też nie powinno być wyjątku dla kolei. Poza tym, gdzie taki uczeń ma zdobyć praktykę i kto da nastawnik obcemu człowiekowi?
No ok, przyzaję Ci rację. Faktycznie są zawody, w których szkoła to nie wszystko.
Mnie też ostatnio kusi aby wybrać się na kurs.
Stron: 1 2 3