Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PKP Cargo samodzielne na Litwie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Za daleko to na tej Litwie nie zajedzie, bo tylko do Sestokai.
Dostosowanie Tamary czy tez Gagarina do szerokotorowego rozstawu nie powinno być problemem. Kwestia dopuszczenia to jest większy problem.
Przy sprawie Orlenu Litwa pisało się, że Koleje Litewskie są monopolistą, więc raczej się to nie zmieni na ich liniach szerokotorowych.
PKP Cargo pozostanie tylko Szostaków.
przem710 napisał(a):Kwestia dopuszczenia to jest większy problem.
Czemu? Dla tych maszyn to rodzinne strony. Gagariny czy Tamary tam śmigają.
Nie był tego taki pewien, Litwini są dość uparci o czym świadczy sytuacja z rafinerią przecież to nie dzieje się przypadkiem.

Z drugiej strony PKP Caro próbuje ekspansji na inne rynki tracąc własny rynek. Systematycznie udział w rynku będzie spadał.

2014 46,63%
2013 48,63%
2012 50,42%

% wg przewiezionej masy towarów w danym okresie. Dane z UTK
Podoba mi się polityka i to jak rozrasta się zasięg PKP Cargo. Mam nadzieję, że następnym etapem rozwoju będzie inwestycja w nowy tabor.
PKP traci, bo pojawiają się konkurenci, czyli inne firmy przewozowe. Ale traci też dlatego, że jazdy pociągów towarowych po Polsce są bardzo długie, więc mniej towaru się przewiezie. Dlatego też sądzę, że Cargo robi ekspansję na kraje ościenne i ogólnie Europę, gdzie są dużo wyższe prędkości przewozu i szansa na większy zarobek.