Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Co dzieje się z EU44-001?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6

Valcyte

Szkoda tylko Husarza, w sumie mają 001 jako dawcę Smile
A co się dzieję z 001?

Valcyte

Odstawiona na Grochowie, robi za dawcę ponoć Smile
właśnie 001 i 008 nie widziałem nigdy.

Valcyte

Jeśli się nie mylę to 001 jeździła w barwach Polski na EURO, a potem została dawcą. Jak to w Polskim toku myślenia bywa, trzeba ciąć koszty napraw po co przepłacać skoro jedną z dziesięciu można poświęcić.
Dodajmy ze ta wersja Taurusa nie jest już w ogóle produkowana Tongue Części serwisowe pewnie jeszcze są dostępne.
EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem.
Na "chłopski rozum" teoretycznie mając lokomotywę ustawioną na 15kV AC podłączając do niej 3kV DC nie powinno się nic stać, transformator chyba jest za WS więc teoretycznie WS nie powinien złapać. A jeśli lok ustawiony na 3kV a damy mu 15kV AC to teoretycznie powinno zadziałać zabezpieczenie nad prądowe. A praktycznie jak piorun pieprznie w 3kV DC to husarz spalony.
Prąd stały jest dla wszelkich cewek zwarciem, tyrystora nam nie wyłączy itd... Nie wiem jak działa WS na husarzu, ale podejrzewam, że tak jak wis: dopóki nie przekroczysz wartości prądu nie zadziała.
Instrukcji do EU44 nie znalazłem, ale brat husarza E189 posiada taki wpis w instrukcji "Lokomotywy serii BR 189 we wszystkich wariantach posiadają tzw. automatyczny układ nastawczy, powodujący automatyczne podniesienie pantografu po włączeniu przycisku „Wyłącznik główny wł“ na pulpicie maszynisty, a następnie automatyczne włączenie odpowiedniego wyłącznika głównego. Podnoszony jest pantograf należący do wybranej sieci. Jeśli „wyczute“ napięcie trakcyjne pasuje do wybranej sieci, wyposażenie wysokiego napięcia lokomotywy odpowiednio się skonfiguruje, a dany wyłącznik główny zostanie włączony. Lokomotywa jest gotowa do jazdy.

Ja to rozumiem, że jeśli wybierzemy pantograf AC bądź DC podniesiemy go, to lokomotywa jeśli wykryje że prąd jest odpowiedni AC bądź DC w zależności jaki wybierzemy, to załączy nam WSa
pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem.

OIDP system sterowania husarza wyklucza coś takiego. Może coś innego zawiodło, plotki szybko się roznoszą i często mijają się z prawdą Smile
W każdej plotce jest ziarnko prawdy, ale plotka ma to do tego, że często bywa przekręcana.
pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową przez złe podłączenie się do sieci przy zmianie napięcia. Mechanik ponoć zamiast do 3kV DC podłączył się już w Polsce na 15 kV AC i nie zadziałały zabezpieczenia i poszło wszystko z dymem.
Bzdura nad bzdurami! Widziałem ją na Grochowie przedwczoraj koło 13:30 jak szykowała się z jakimś EIC.
Poznanski_mech napisał(a):Widziałem ją na Grochowie przedwczoraj koło 13:30 jak szykowała się z jakimś EIC.
pitagoras23 napisał(a):EU44-001 z moich informacji ma spaloną elektronikę pokładową
To jak w końcu? Udowodnijcie zdjęciowo/filmowo, bo każdy ma swoją wersję wydarzeń.
Na tym filmie widać wyraźnie że EU44-001 jest cała i zdrowa:

Autor: 19TLK94. Data: 20.02.2014
Stron: 1 2 3 4 5 6