Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Chce być maszynistą - jaka literatura na początek?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam
Tak się zastanawiam nad złożeniem papierów na maszynistę, tzn pewnie najpierw na pomocnika. Chciałbym zaznajomić się troche z tematem i potrzebuje jakąś literature na początek, co byście polecili dla mało wiedzącego, podajcie jakies konkretne tytuły, literatura moze być w wersji elektronicznej tylko co i skąd ściagnąć

będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc

łukasz
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 lutego 2011 r nie przechodzi się już przez etap szkolenia na pomocnika maszynisty.

Poczytaj sobie instrukcje chociażby obowiązujące na sieci PKP PLK.
panowie czy warto sie udać na taki kurs czy to raczej nie ma sensu

http://www.wce.pl/www3/kursy/kurs-licencyjny-maszynisty

czy lepiej szukac kursów u przyszłych pracodawców, jak pracodawca patrzy jak mam ukonczony taki kurs? przyjmie mnie na praktyke abym mógł wyjeździć godziny praktyczne czy słabo?
Możesz jeżeli ma pieniądze i determinację. Obecnie chyba już nie ma miejsc w Warszawie.

A znam przypadki, że osoby idące na licencję z własnej kieszeni byli zatrudniani u przewoźnika.
ale po takim kursie nie mam praktyki czyli to co najważniejsze, jak patrzy na to pracodawca?
w PRach z chęcią takich ludzi biorą na dalszy etap szkolenia,
Przeciez Ci napisalem, ze znam przypadki, ze po uzyskaniu na wlasna reke licencji ludzie znalezli zatrudnienie u przewoznika. Potem masz dalsze szkolenia i w koncowym etapie swiadectwo, bo licencja to jest jeno papierek.
A zatrudniają po samym średnim wykształceniu ?
Tak.
A czy by wzięli np mnie jak mam wyuczony zawód mechanika samochodowego, ale uczę się w liceum i robię kursy na technika pojazdów samochodowych?
Jak masz jakiś wyuczony w jakims - obojetnie jakim , to masz szansę, że cię wezmą .Wyślą cię na szkolenie i jak zdasz na licencje to masz robote. W Niemczech na przykład tak prywatni przewoźnicy robią.
Bo patrząc wszędzie średnie średnie, wychodzi na to ze osoba np po liceum ma większe szanse niż osoba która posiada sporą wiedzę techniczną jest po zawodówce.
Na chwilę obecną licencję maszynisty może otrzymać mechanik samochodowy, lekarz, handlowiec, elektronik i prawnik. A to, czy ktoś Cię zatrudni to jest sprawa wtórna. Poczytajcie sobie ogłoszenia o pracę na stronach przewoźników.
PKP Intercity
egzamin kwalifikacyjny na stanowisko pomocnika maszynisty lub maszynisty
pojazdu trakcyjnego – warunek konieczny,
wykształcenie średnie oraz tytuł zawodowy technika w specjalnościach:
mechanicznej elektrycznej lub elektrotechnicznej – mile widziane,
spełnianie warunków zdrowotnych,
umiejętność bardzo dobrej koncentracji,
umiejętność pracy w warunkach stresowych,
odpowiedzialność i zdecydowanie.

CTL Logistic
co najmniej 2 lata doświadczenia w prowadzeniu lokomotywy elektrycznej i/lub spalinowej
świadectwo złożenia egzaminu kwalifikacyjnego na stanowisko maszynisty

stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zawodu
uprawnienia manewrowego i/lub ustawiacza oraz rewidenta będą dodatkowym atutem
odpowiedzialność i sumienność
Jaka tu filozofia?? W pierwszej kolejności technicy, później zawodówki a na końcu reszta, która na dzień dzisiejszy ma szanse.