Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam,
Zacząłem kurs na maszynistę i mam pare pytań ponieważ słyszę różne odpowiedzi od maszynistów odnośnie tych pytań.

1. jeżeli wjeżdzamy w stacje na dwa pomarańczowe to do którego momentu mamy jechać do 40km/h

2. Jeżeli wyjeżdzamy ze stacji na dwa pomarańczowe to do któego momentu mamy jechać do 40km/h

3. Jeżeli wjeżdzamy na sygnale zastępczym na stację to do którego momentu mamy jechać do40km/h

4. Jeżeli wyjeżdzamy na szlak bez sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 40km/h

5. Jeżeli wyjeżdzamy na szak z sbl na sygnale zastępczym ze stacji to do którego momentu mamy jechać do 20km/h
1. Do następnego semafora, a dalej już według jego wskazań.
2. jeżeli się świecą dwa pomarańczowe (S13) To nie może być wyjazdowy ze stacji, co najwyżej z okręgu, w takim przypadku do następnego semafora.
3. Patrz punkt 1.
4. Po minięciu całym składem okręgu zwrotniczego.
Puma2091 jesteś pewny tego co piszesz?

Wg nowych przepisów:
1) Jeżeli wjeżdżamy na tor główny to do 40 km/h jedziemy aż miniemy okręg zwrotnicowy całym składem, natomiast jeżeli wjeżdżamy na tor główny dodatkowy prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I tutaj jest pewna niejasność w instrukcji E1. Wg, nowego rozporządzenie jedziemy tak jak napisałem, w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu. I weź bądź tu mądry jak jeździć... Obstawiam że powinno się jeździć tak jak mówi nowe rozporządzenie ale w razie wypadku jak spojrzy na to prokurator?
2)Na dwa pomarańczowe nie wyjedziesz, tak jak Ci kolega przede mną napisał. Jeżeli wyjeżdżamy do 40 km/h to prędkość ta obowiązuje do minięcia ostatniego rozjazdu.
3) Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić.
4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/h aż do granicy stacji. Czyli do semafora wjazdowego do stacji oczywiście całym składem.
5) do 20km/h jedziesz aż do semafora SBL który wskazuje sygnał wolna droga.
mixer napisał(a):4) Czy na rozkaz czy na SZ wyjeżdżamy na blokadę samoczynną do 40km/h
Półsamoczynną Wink poniżej napisałeś dobrze Tongue

Cytat: w E1 mamy przy semaforze kształtowym dopis że prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu.
Obiecuję zerknąć jak wrócę do domu w poprawki ewentualnie spytam.
Cytat:Wjezdżmy do 40km/h i prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu, ale z tym się jeszcze muszę upewnić.
Na całej drodze.
taakk oczywiście na półsamocznną, mały błąd się wkradłSmile)
podepne się :? Wyjeżdżamy ze stacji na SZ ,na sbl z predkością do 20km/h ..
można przyspieszać po minieciu semafora sbl czołem pociągu , czy końcem?
Czołem
Proszę też rozważyć sytuację dla wjazdu a potem wyjazdy, gdy pociąg ma planowe i nieplanowe zatrzymanie (postój) na stacji. Jak należy jechać po podaniu sygnału zezwalającego na wyjazd z miejsca zatrzymania. Gdzie pociąg (pasażerski, towarowy) powinien się zatrzymać gdy nie ma wyjazdu (nieplanowy postój). Drużyna trakcyjna może się zmienić. Czy wskaźnik W4 ma tu jakieś znaczenie?
Nie za bardzo zrozumiałem Twoje pytanie. Jeżeli jedziesz pociągiem towarowym to oczywiście że ciągniesz pod semafor no chyba że wymieniasz się z kolegą, który to czeka na Ciebie w peronach. Jadąc pociągiem pasażerskim i nie masz na danej stacji zatrzymania to jak najbardziej możesz jechać pod semafor, najlepiej wtedy skonsultować się z kierownikiem, może woli w peronach.
Jeśli chodzi o W4 to u nas w Gnieźnie masz W4 nawet przy torach bez peronu. Po Prostu jest W4 przejście służbowe na nastawnie, a semafory są jakieś 100m dalej.
W4 to się nawet stawia na szlaku gdzieś w polu gdzie znajduje się jakaś bocznica, odgałęzienie.
Jezeli pociag ma sie zatrzymac nie wolno podac wyjazdu. Jezeli ma sie zatrzymac nieplanowo nalezy obsluge o tym powiadomic, a jezeli nie ma takiej mozliwosci nalezy spowodowac zatrzymanie przed semaforem wjazdowym i dopiero po tym podac sygnal na wjazd.
No właśnie, jeżeli mamy W4 przed przejściem w poziomie szyn (dla niepełnosprawnych, służbowe), a semafor wyjazdowy jest 100m dalej, to pociąg z nieplanowym zatrzymaniem, który zignoruje wskaźnik W4 zastawi przejście. Czyżby wskaźnik nic nie znaczył. Na stacji pociąg towarowy może mieć też zatrzymanie jak pociąg pasażerski ale w innym miejscu, więc W4 przy peronie jego nie dotyczy, ale mówimy o nieplanowym zatrzymaniu i jego miejscu. Moim zdaniem miejsce zatrzymania poc. tow. winno być uzgodnione z dyżurnym ruchu a w przypadku poc. pasażerskich przed W4. Nieplanowe zatrzymanie może wynikać z potrzeby przewoźnika pasażerskiego a nie tylko w przyczyn ruchowych. Przepisy nie rozróżniają każdego przypadku z osobna. Między W4 a semaforem wyjazdowym może być przejazd kolejowy, rozjazdy, więc dyżurny ruchu ma chyba coś do powiedzenia, bo to on "rządzi" na swoim posterunku, wskaźniki nie stoją od parady i nie traktujemy je uznaniowo.
W Gnieźnie jest tak że poc jadące w kierunku Poznania stoją w grupie towarowej później zazwyczaj perony mija na biegu. Pociągi jadące w kierunku Wrześni zawsze się zatrzymują po rozkaz. i na torach bez peronów również jest W4
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324771/e483258
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8353359/et22884
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8324454/vossloh-g6
http://jarzabek019.flog.pl/wpis/8293526/ep07p2004
Jeżeli pociąg ma zatrzymanie nieplanowe dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować maszynistę, że zatrzymanie się odbędzie. W teorii maszynista zna regulamin techniczny stacji, więc wie, że w danym miejscu znajduje się przejazd, więc zatrzyma się przed nim. W praktyce dyżurny informuje, że należy zostawić miejsce przed semaforem.
Stron: 1 2 3