Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: SM42 6Dg i zasady numeracji taboru zmodernizowanego
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Dlaczego kuriozalny? Dzięki temu poprawia się widoczność z kabiny.
Byłem w kabinie tej maszyny, i muszę przyznać że widoczność jest całkiem dobra.
przem710, Czy na podstawie własnych obserwacji jesteś w stanie w jakimś stopniu porównać kabinę Pesy i Newagu?
Obydwie kabiny są ergonomiczne, z obu kabin widoczność w porównaniu do tradycyjnej SM42 jest bardzo dobra. Powodują to obniżone przedziały maszynowe i duże szyby czołowe. Podwójne pulpity dla odrębnych kierunków jazdy, oraz klimatyzacja na pewno sprawiają że praca na tych lokomotywach jest przyjemniejsza. Dokładnie nie pamiętam, lecz na pewno w SM42-1201 jest mała umywalka wraz z kuchenką, a w którejś z lokomotyw zamontowana jest również lodówka. Osobiście ocieniam lepiej kabinę SM42-1201, natomiast sama konstrukcja SM42-1601 jest ciekawsza. Na uwagę zasługuje fakt że lokomotywa ta składa się z modułów, co bardzo ułatwia serwis. Zastosowanie dwóch silników również uważam za bardzo dobre rozwiązanie, w końcu nie zawsze potrzebujemy pełnej mocy lokomotywy, np dla jazdy luzem.
Nie wiem jak w Pesie, ale Newag na pewno jest wyposażony w lodówkę.
Pomysł z tymi dwoma silnikami jest bardzo dobry, choć ma wady- podwójne koszta obsługi i dwukrotna liczba materiałów.
SM42-1248 przyłapana dzisiaj w składzie pociągu 3482 z Prokocimia do Łaz:
[Obrazek: 2co2bs7_th.jpg]
[Obrazek: 117gxg9_th.jpg]
Liczba zmodernizowanych lokomotyw się powiększa, obecnie nowe lokomotywy trafiają po jednej sztuce do zakładów w kolejności CT Dolnośląski, CT Śląsko-Dąbrowski, CT Północny, CT Wielkopolski i od znów CT Dolnośląski powtarzając ten sam schemat. Oprócz tego pierwszych 26 sztuk jest na stanie CT Śląski.
Kolejna zmodernizowana stonka opuści jutro Nowy Sącz - 1246 (prawdopodobnie dla CT Poznań). A tymczasem dzisiaj na testach jeździła 1249.
Jest już kolejna SM42-16XX (w tle)
[Obrazek: EU07-443_1.jpg]
SM42-1603 z Pesy trafiła do Poznania:
[Obrazek: sm42-1603_pozna_gwny_p2.jpg]
SM42-1255

http://www.centrax.cba.pl/details.php?image_id=3825

Sporo już tego jeździ.
Jedno takie cudo jeździ czasami jako manewrówka w Poznaniu po dworcu Głównym.
Też nowo pomalowana, ale nie wiem jaki numer ma.
Jeszcze dodam że również kolejne dwusilnikowe SM42 są gotowe:

SM42-1604
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... &l=english
SM42-1605
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... ge_id=7923
Warto to zebrać do kupy - ile SM42 przeszło taki zakres modernizacji jak 1604?
Stron: 1 2 3 4 5 6