20.12.2011, 10:18
20.12.2011, 11:22
Byłem w kabinie tej maszyny, i muszę przyznać że widoczność jest całkiem dobra.
20.12.2011, 17:16
przem710, Czy na podstawie własnych obserwacji jesteś w stanie w jakimś stopniu porównać kabinę Pesy i Newagu?
21.12.2011, 15:45
Obydwie kabiny są ergonomiczne, z obu kabin widoczność w porównaniu do tradycyjnej SM42 jest bardzo dobra. Powodują to obniżone przedziały maszynowe i duże szyby czołowe. Podwójne pulpity dla odrębnych kierunków jazdy, oraz klimatyzacja na pewno sprawiają że praca na tych lokomotywach jest przyjemniejsza. Dokładnie nie pamiętam, lecz na pewno w SM42-1201 jest mała umywalka wraz z kuchenką, a w którejś z lokomotyw zamontowana jest również lodówka. Osobiście ocieniam lepiej kabinę SM42-1201, natomiast sama konstrukcja SM42-1601 jest ciekawsza. Na uwagę zasługuje fakt że lokomotywa ta składa się z modułów, co bardzo ułatwia serwis. Zastosowanie dwóch silników również uważam za bardzo dobre rozwiązanie, w końcu nie zawsze potrzebujemy pełnej mocy lokomotywy, np dla jazdy luzem.
21.12.2011, 16:31
Nie wiem jak w Pesie, ale Newag na pewno jest wyposażony w lodówkę.
Pomysł z tymi dwoma silnikami jest bardzo dobry, choć ma wady- podwójne koszta obsługi i dwukrotna liczba materiałów.
Pomysł z tymi dwoma silnikami jest bardzo dobry, choć ma wady- podwójne koszta obsługi i dwukrotna liczba materiałów.
22.12.2011, 15:24
22.12.2011, 16:51
Liczba zmodernizowanych lokomotyw się powiększa, obecnie nowe lokomotywy trafiają po jednej sztuce do zakładów w kolejności CT Dolnośląski, CT Śląsko-Dąbrowski, CT Północny, CT Wielkopolski i od znów CT Dolnośląski powtarzając ten sam schemat. Oprócz tego pierwszych 26 sztuk jest na stanie CT Śląski.
27.12.2011, 16:11
Kolejna zmodernizowana stonka opuści jutro Nowy Sącz - 1246 (prawdopodobnie dla CT Poznań). A tymczasem dzisiaj na testach jeździła 1249.
10.01.2012, 23:30
15.01.2012, 15:41
SM42-1603 z Pesy trafiła do Poznania:
13.02.2012, 16:22
06.03.2012, 08:25
06.03.2012, 08:51
Jedno takie cudo jeździ czasami jako manewrówka w Poznaniu po dworcu Głównym.
Też nowo pomalowana, ale nie wiem jaki numer ma.
Też nowo pomalowana, ale nie wiem jaki numer ma.
06.03.2012, 08:59
Jeszcze dodam że również kolejne dwusilnikowe SM42 są gotowe:
SM42-1604
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... &l=english
SM42-1605
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... ge_id=7923
SM42-1604
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... &l=english
SM42-1605
http://corax6.turbo.pl/galeria/details. ... ge_id=7923
06.03.2012, 13:23
Warto to zebrać do kupy - ile SM42 przeszło taki zakres modernizacji jak 1604?