Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Elektryczna i akumulatorowa stonka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
http://kolejpiaskowa.pl/details.php?ima ... 33f41a403f http://kolejpiaskowa.pl/details.php?ima ... 33f41a403f
Ciekawa rzecz, slyszalem ze przerobiono ją bo niepotrzebnie dymiła (pracuje w Hucie Katowice), ale czy nie lepiej byłoby kupić coś elektrycznego? ;-)
Ciekawe co z drugim cudakiem?
O matko, jaki brzydal! ;-) Pomalowaliby go jakoś ciekawie.

Widocznie koszty przeróbki były mniejsze. A czy istnieje tam tylko jeden taki egzemplarz?
mikrobart nie wiem, wiem tylko o tej jednej
Istnieją dwa takie egzemplarze jednak nie wiem co jest z drugim.
Wygląda to dość obrzydliwie jak na kolej
Ciekawi mnie jak sprawdza się ten eksperyment :-P
Ciekawy pomysł pierwszy raz widzę tą lokomotywę. Tu inny przykład przerobienia SM42 tym razem wersja na akumulatory.

http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Ele ... EPA42.html
greenpeace sie kłania ;-) dobrze ze o niej nie wiedzą bo zaraz by było że mozna i lokomotywy na baterie :-D
Z 42 to już różne cuda wyprawiali więc się nie dziwie :-)
w WNP widziałem podobną modernizacje ale na Tamarce (SM48).

[ Dodano: 2010-07-30, 13:14 ]
mati77, Co do taboru akumulatorowego to już kiedyś takie pojazdy jeździły po naszych torach(Opole) na początku XX wieku.
Sam chciałem przerobić jedną z naszych maszyn na akumulatorowóz bo są kłopoty z silnikiem spalinowym (brak części) na razie zatrzymały mnie koszty akumulatorowych i silnika elektrycznego.
http://groups.google.pl/group/pl.misc.k ... c774f18409
Tu jest jakiś opis akumulatorowej stonki nie wiem czy akurat to jest ta EPA42
"4. Celowe jest stworzenie bazy doświadczalnej i przystosowanie dwóch
lokomotyw serii SM42 do obsługi pociągów sieciowych i manewrowych.
Doświadczenia z eksploatacji tych lokomotyw będą podstawą ewentualnych
dalszych prac w tej dziedzinie.
"
O EPA42 od strony technicznej można poczytać tu:
http://kolej.mkm.szczecin.pl/encykloped ... what=epa42

A od strony maszynisty? Jest ciekawy wpis na ten temat w "Zapiskach maszynisty":
http://1435mm.bloog.pl/id,2867584,title ... index.html
Dodam, że stonka z Huty Katowice jest zdalnie sterowana. Boczne okienka zą zakryte blachą. :-) . Widziałem ją na żywca jakiś rok temu. Wrażenie piorunujące Smile) . Fotka nie jest moja - nie miałem przy sobie nawet telefonu z aparatem, ale dźwięk silnika i te okrutne pantografy :lol: - bezcenne (doznanie) :-P
Fajna.... FOTKA
Link nie działa.

Zdalnie sterowana przez kogo? No proszę, jak technika poszła do przodu, ino projektanta od wyglądu to tu nie zatrudnili ;-)
To pewnie było zdalnie sterowane już w latach 70-80 więc to żadna nowa technika.
A pewnie jest używana manewrowania wagonami podczas jakiś rozładunków skoro nazywają ją dopychaczem.
Tak myślę że może nawet nie jest zdalnie sterowana przez radio tylko przez sieć trakcyjną (z pozdrowieniami dla Szczura) podobnie jak modele lokomotyw.
Ale nie ma co dywagować przydała by się jakaś DTR tego ustrojstwa albo ktoś kto przy niej pracował.
Stron: 1 2 3 4 5