Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Elektryczna i akumulatorowa stonka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
mikrobart napisał(a):Link nie działa.

Zdalnie sterowana przez kogo? No proszę, jak technika poszła do przodu, ino projektanta od wyglądu to tu nie zatrudnili ;-)
Działa działa tylko w myszce wciśnij prawy klawisz i wybierz opcję otwórz w osobnym oknie. Sprawdzałem i się otwiera ;-)

A co do sterowania to nie wiem kto sterował, ale w stonce nie widziałem nikogo :-P , a mimo to jechała Smile)
A wiadomo z czego zdjęli pantografy? Pewnie jakiś lok uratował chociaż pantografy spod palnika.
Link nie ma prawa działać, jakbyś nie próbował otwierać, ponieważ nawet zaglądając do źródła HTML widać że tam jest tylko dosłownie:
Kod:
http://photos.nasza-klasa...df77ea36e9.jpeg
z tym trzykropkiem w środku zamiast części linka
Mnie się on otwiera za pomocą prawego klawisza na myszce :-) Jeszcze raz podaję link : http://photos.nasza-klasa.pl/14877765/4 ... a36e9.jpeg Teraz link jest pełny :lol: Pantografy dwa są umieszczone nad przedziałem silnikowym ;-) Ciekawe po co aż dwa... 8-)
I znowu z trzema kropkami...
Dwa patyki mogą być potrzebne, bo jeden może przytopić sieć Smile
Działa już działa, poprawiłem adres. ;-) pomimo, że z trzema kropkami hiehie Ale jak wam się ona podoba? Bo mnie wprowadziła w niemałe osłupienie... :-o
Luuudzie. Linki z NK należy odświeżyć, tak było i będzie- amen. 8-)

mikrobart: Zobaczcie, jak trzy kropki w linku mogą zawojować ForumKolejowe.pl ;-)
mikrobart napisał(a):A wiadomo z czego zdjęli pantografy? Pewnie jakiś lok uratował chociaż pantografy spod palnika.
Nie panikuj a może kupili nowe pantografy a nie z odzysku.
MichałŁ, daleko mi do paniki, ale na nowe to one nie wyglądają ;-)
mikrobart napisał(a):MichałŁ, daleko mi do paniki, ale na nowe to one nie wyglądają ;-)
Ale tak w ogóle to ta stonka wcale nie wygląda na najładniejszą i najmłodszą :mrgreen:
Mnie interesuje co innego: po jakie licho potrzebne jej są AŻ 2 pantografy ? Confusedhock: To daje do myślenia...

Edit by TOMEKKOT: Pisownia oraz nadużywanie pytajników.
Osoby używające więcej niż trzech wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości. T. Prachett
rustsaltz napisał(a):Dwa patyki mogą być potrzebne, bo jeden może przytopić sieć Smile
:-|
no co tak patrzysz mikrobart Wink, silnik elektryczny bierze ogromny prąd na rozruch, miejsce styku ślizgacza i sieci ma większą rezystancję i się grzeje (P=I^2*R). Dwa patyki powodują, że takie rezystorki mamy połączone równolegle i przez punkt styku płynie mniejszy prąd (czyli mniej się grzeje sieć).

P.S. Gdzie forumowi elektrycy pouciekali? Big Grin
rustsaltz, patrzę tak na , bo przed tym jak on zapytał po co 2 pantografy, Ty to wytłumaczyłeś ;-)

No właśnie, sieć mniej się grzeje. Łatwo to wywnioskować - tabor dłużej stojący na stacji w większości przypadków ma podniesione dwa patyki.
Tu chodzi o moment rozruchu, stojący tabor prądu pobiera niewiele (no, chyba że włączymy ogrzewanie, ponoć bydlę, zwłaszcza w kiblach, sporą moc bierze)
Jeżeli tam są orginalne silniki trakcyjne z sm42 to prąd maksymalny chwilowy takiego silnika jest coś ok 550A. Wiec jeśli te silniki są połączone równolegle jak w sm42 to w porywach może pociągnąć z trakcji ok 2200A to już sporo. Przy takim prądzie wystarczyło żeby pantograf lekko drgną na sieci trakcyjnej (z pozdrowieniami dla szczura) żeby się skleił z nią. Poza tym mam DTR takiego pantografu i tam jest napisane że jest przeznaczony do prądów o wartości do 1200A.
Ale przydał by się jakiś dokładniejszy opis tego wynalazku bo tak to se możem gadać i gadać.
Stron: 1 2 3 4 5