Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Kolejozagadka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
dokladnie, do kategorii B. Ale szczerze mnie to zastanawia, gdzie te milion pasazerow na dworcu. Już nawet Warszawa Zachodnia czy Wschodnia więcej pasazerow wypuszcza ( tak mi się wydaje) , a ma niższa kategorie. To jest dla mnie ciekawostka.

Co do dworca a stacja, to przepraszam ;-)
Nie trzeba przepraszać bo i tak większość ludzi (normalnych a nie zakolejownych pozytywnie) kojarzy zawsze stację z dworcem. Ok zadaję:

Gdzie w Polsce znajduje się czynna jedyna trzystawna mechaniczna (kształtowa) tarcza ostrzegawcza z napędem elektrycznym.

[Obrazek: elektryczna_to.jpg]
Linia Kąkolewo - Leszno Grzybowo
Nie - wyraźnie napisałem z napędem elektrycznym a więc w podstawie jest silnik. Nie ma pędni.

[ Dodano: 2013-06-03, 21:42 ]
Podpowiedź 1: woj Lubuskie
Stare Drzewce
Nie - Jest to duża stacja węzłowa która posiada 3 nast. wykonawcze w tym dwie są wyposażone w urządzenia mechaniczne scentralizowane a jedna w urządzenia elektromechaniczne suwakowe i to z tej jest podawany wjazd. Semafory ramienne w tym okręgu nastawczym też są napędzane silnikami elektrycznymi a nie pędniami.
Poniżej semafor wjazdowy z napędem elektrycznym do którego odnosi się w/w tarcza ostrzegawcza.

[Obrazek: elektryczny_sem.jpg]
Żary
YES YES YES :-)
Co do takich urządzeń. (elektryczne suwakowe)
Do dzisiaj st. Żary /Żr4/
Do 1986 roku st. Żagań (wymieniono semafory na świetlne)
Do 1945 roku st. Lubsko (Urządzenia wywiezione i zamontowane we Wrocławiu Nadodrzu)
Do 1966 roku Gorzów Wlkp (tylko dobudowa przekaźnikowni z wymianą semaforów kształtowych na świetlne)
Do około 1990 st. Krzyż gdzie część semaforów do czasu wybudowania nowej nastawni przekaźnikowej była wymieniona na świetlne (dobudowana przekaźnikownia)
Piła - wymiana na świetlne (nie znam daty)
Chojnice (j/w) itd.............................
To może cofniemy się trochę w czasie - do XX lecia międzywojennego. Wielu z Was zapewne słyszało legendy o punktualności pociągów wg której było można nawet ustawiać zegarki...

Zaraz po wojnie problemem na wielu kolejach Europy było zapewnienie sprawnie działającego rozkładu jazdy. Właśnie w XX leciu wojennym Polski inżynier - Albert Czeczott - dzięki badaniom nad parowozami praktycznie wszystkich typów pracujących na PKP opracował metodę, która zapewniła bardzo wysoką punktualność przy jednoczesnej eksploatacji parowozów przy ich prędkości maksymalnej. Metoda okazała się tak skuteczna, że koleje Anglii, Niemiec, Francji, Rumunii i Włoch przysyłały swoich najlepszych inżynierów na ,,lekcje'' do prof. Czeczotta. Pytanie brzmi: w którym roku wprowadzono obowiązek stosowania na PKP ,,metody Czeczotta'' i z jaką dokładnością ustalano rozkład dla pociągów pasażerskich i towarowych?
W 1933 roku została wydana instrukcja o tytule:

Ujednostajnienie we wszystkich dyrekcjach P. K. P. sposobu określania obciążenia i czasów jazdy pociągów osobowych i towarowych

Chyba o to Ci chodziło :-)
Moje źródło mówi, że stało się to prędzej :-) Nie widzę też czasów
Instrukcja została wydana w 1933 roku i to nie podlega dyskusji:-) Co do reszty nie mam danych :-)
Rozbieżność z moimi danymi nie jest duża. Wg mojej wiedzy ten dokument wszedł w życie 15 maja 1931 roku. 2 lata nie jest dużą rozbieżnością czasu a i w opracowanie posiadane przez mnie mógł wkraść się błąd (mogę zeskanować jak trzeba).

Jeśli chodzi o dokładność w obliczaniu RJ wynosiła ona:
- 15 s dla pociągów pasażerskich
- 60 s dla pociągów towarowych

Ewentualny błąd w opracowaniu i brak innych kandydatów do odpowiedzi na korzyść odpowiadającego. Przekazuję pałeczkę ;-)
Zgadzam się z tobą . Ja pisałem o wydanej instrukcji w wersji książkowej a faktycznie mogła ona wejść wcześniej do życia :-)
Teraz moja zagadka: Jak zwykle OSTBAHN :-)
Dawny OSTBAHN (Berlin - Konigsberg) po 1945 roku na terenie RP został podzielony na nowe linie. Jakie w/g D29 i ile jest tych linii na polskim odcinku OSTBAHN
1. Tczew - Kostrzyn n/Odrą (- Kustrin) D29-203
2. Warszawa Wsch - Gdańsk Główny (Odcinek Tczew - Malbork) D29-9
3. Malbork - Braniewo (- Mamonovo) D29-204
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37