Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Kolejozagadka
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Wiem tyle o tym parowozie narazie że:
Cytat:Fabryka podjęła się pierwszego zamówienia eksportowego - 12 tendrzaków górskich dla kolei bułgarskich. Podczas jednej z jazd odbiorczych Sofia - Pernik parowóz prowadził osobiście car Borys III, "wyrażając zachwyt dla doskonałości wyrobu i producenta". Był to też w 1931 r. najdłuższy parowóz w Europie

układ osi: 1-6-1 silnik parowy i kocioł oparte na Pt31 chyba że się mylę :-( /160 GB danych n/t kolei na HDD :-P/
Zdarzenie już mamy :-) a przydomek?
Owieczka ;-D
Parowozy te po dostarczeniu na miejsce zostały poddane próbie górskiej. Próbny pociąg prowadził car Bułgarii Borys III. Dlatego też parowozy te potocznie określano królewskimi
Dobrze ? ;-)
Poddaję się - w zbiorach moich znalazłem "owieczka" od Ow ale to się chyba tej maszyny nie dotyczy gdyż ona ma układ 1-6-1 który nie jest klasyfikowany w polskim oznaczeniu parowozów. :-( Chyba kebeka ma rację :-)
kebeka napisał(a):Parowozy te po dostarczeniu na miejsce zostały poddane próbie górskiej. Próbny pociąg prowadził car Bułgarii Borys III. Dlatego też parowozy te potocznie określano królewskimi
Dobrze ? ;-)

Dokładnie :-) Twoja kolej.
Jak miała nazywac się kolej na śląsku która miała byc zrobiona na wzór trójmiejskiej SKMi. I w jakiej relacji/ach miała jeździc ? ;-)
Kolej Ruchu Regionalnego. Relacja Pyskowice-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
Silesia ???
oraz do dzisiaj niedokończone wiadukty / mosty wraz ze stacją końcową w Chorzowie ?????
rustsaltz napisał(a):Kolej Ruchu Regionalnego. Relacja Pyskowice-Dąbrowa Górnicza Ząbkowice.
rustsaltz, dobrze ale mała poprawka:
pociągi miały jeździc z Pyskowice Miasto z od nogą do Huty Katowice
ale i tak uznaje odpowiedź jako dobrą.
Zadajesz ;-)

http://katedr.republika.pl/krr.htm
Cosik bym się kłócił - jeszcze przed 1995 rokiem od Katowic był wytyczony na zachód szlak pod dwutorową linię kolejową. Wyburzano budynki itp... Wybudowano wiadukty i mosty wraz ze stacją postojową. Były nawet na niektórych odcinkach szyny/tory/.
Proszę o sprostowanie mnie jeżeli się mylę.
Rysiek, dobrze myślisz, w Pyskowicach uchował się niedokończony peron, od Gliwic do Katowic masz sporo pozostawionych obiektów, w Katowicach-przyczółki mostów (tuż obok starego dworca), w Zawodziu również przygotowane podtorze, nawet baza się uchowała z tablicą "Teren PKP wstęp wzbroniony".

Ode mnie prościzna: na elektrowozach są przetwornice. Poza zapewnieniem zasilania obwodów pomocniczych i ładowaniem baterii ich praca potrzebna jest do czegoś jeszcze. Do czego?
kuchenki :-) Bez włączonej przetwornicy na EU07/ET22 (i pochodnych) nie ugotujesz sobie chińskiej zupki :-)
To jest obwód pomocniczy Tongue. Żeby było jaśniej: nie chodzi o zasilanie Wink
- obwody pomocnicze NN, które zasilane z przetwornic głównych dzielą się na:
- obwody przetwornic
- obwody silników sprężarek głównych,
- obowdy sterownicze silników wentylatorów oporów rozruchowych,
- obwód baterii akumulatorów,
- obwód silnika sprężarki pomocniczej,
- obwód ogrzewania pociągu,
- obwód ogrzewania kabiny maszynisty,
- obwód kuchenki kabinowej,
- obwód sterowania wyłącznikiem szybkim,
- obwody amperomierzy pulpitowych,
- obwody sygnalizacyjne,
- obwody oświetleniowe.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37