Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: TRAXX/EU44 i SHP/CA
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Nie miałem jeszcze przyjemności siedzieć za nastawnikiem EU44 i TRAXX(różne modele) czyli lokomotywy SIEMENS.
Czy orientuje się ktoś gdzie znajduje się przycisk zbijania CA/SHP i lampki sygnalizacyjne CA/SHP?
http://www.youtube.com/watch?v=wLv3J8aEddY
tutaj mamy TRAXXa. Nie widzę lampek sygnalizacyjnych (w tradycyjnej postaci). Widzę tylko podświetlenie na ekraniku. Co jeżeli ekranik się zepsuje?
Przycisku do zbijania CA/SHP też nie widzę. Za to na filmie trzeba trzymać coś nogą.
Może ma tylko zbijanie CA/SHP w nożnej postaci.
W EU44 podobnie.
..
Podobnie w EU44?? To jeden producent i serie zbliżone do siebie (przynajmniej wzglęzem sterowania).
maszynista napisał(a):i TRAXX(różne modele) czyli lokomotywy SIEMENS.
Od kiedy to Traxx jest lokomotywą Siemensa? :> Toć to Bombardier!

[ Dodano: 2012-06-12, 23:18 ]
A EU44 czyli Siemens EuroSprinter ES64U4 czyli Taurus to nie ten sam producent co Bombardier Traxx Wink
maszynista pomylił zapewne Traxxy (E186 ) z "czarnymi wdowami" (E189) ;-)
Obleśny Szczur napisał(a):Uszkodzenie ekranu (samej matrycy) jest raczej mało prawdopodobne

Ale jednak zdarzają się różne usterki które mogą powodować nieprawidłową pracę terminala operatorskiego. Wtedy tak czy siak jazdy nie ma. Lampek SHP/CA faktycznie jako takich nie ma, jest mała ikonka na terminalu, na którą jest sporo narzekań.
Zarówno w Bombardierach jak i Siemensach jest podobnie (zaadaptowany chyba ten sam system).
W zasadzie maszynista wstać nawet nie może na chwilę Smile
Fakt. (ale wtopa). Przepraszam chłopaki.... pomyliły mi się lokomotywy.
Ale wracając do tematu: zarówno EU44 jaki i TRAXX ma taki sam system zbijania SHP/CA?
W traxxie jest również głosowe ostrzeżenie "Czuwak"
..
W traxxie jest zwykły czuwak. Bo czuwak aktywny CA zbija się tylko jak zapali się kontrolka, a w traxxie trzeba trzymać cały czas pedał Czuwak bierny/pasywny
..
Na filmiku, który przesłałem mówiono, że co pół minuty.
Co pół minuty czy co minutę (jak ma to miejsce przy tradycyjnych SHP/CA). Oczywiście rezonatory przytorowe to tak samo.
Według mnie rozwiązanie bardzo niewygodne. Nie można wstać by otworzyć okno, włączyć/wyłączyć oddalony przełącznik, wstać by nawet rozprostować nogi, wyregulować fotel.
Moim zdaniem tradycyjne zbijanie CA/SHP jest najlepsze w przycisku lub przycisku i nożnym zbijaniu (nie miałem jeszcze do czynienia z nożnym).
Obleśny Szczur napisał(a):przypadkach mamy jeszcze sygnał dźwiękowy, tylko czasu na reakcję niestety mniej.
Aczkolwiek łatwiej wymienić żarówkę niż terminal.
Dokładnie. W dodatku lampki SHP/CA masz zazwyczaj pod szybą czołową (nie na ekranie, który jest po środku pulpitu). Kiedy się jedzie patrzy się przez szybę i mimo wszystko kątem oka cały czas widzi się lampki.
Cytat:Według mnie rozwiązanie bardzo niewygodne. Nie można wstać by otworzyć okno, włączyć/wyłączyć oddalony przełącznik, wstać by nawet rozprostować nogi, wyregulować fotel.

Traxxy mają klimę nie trzeba otwierać okien, a kabina jest ergonomiczna więc nie trzeba nigdzie sięgać po żadne oddalone przełączniki.
Stron: 1 2