Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Siemens] Vectron - następca EuroSprintera
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
To nie Eurosprinter będzie teraz najnowocześniejszą lokomotywą świata - dziś koncern Siemens zaprezentował swoje nowe dziecko - lokomotywę Vectron. Rodzina lokomotyw Vestron ma stopniowo zasŧępować serię Eurosprinter. Jak widzimy, Vectron stawia na prostotę wykonania i budowę modułową. Vmax lokomotywy to "tylko" 200 km/h.

Więcej do poczytania tu:
http://www.rynek-kolejowy.pl/16693/Vect ... _rynku.htm
Według mnie trochę dziwne kształty, 200 km/h to jeszcze nie przełom
Oczywiście, że nie przełom, ale jeśli ma powstać cała rodzina nowych lokomotyw, to pewnie powstanie coś a'la ES64U4.
A mi się nawet podoba, ładnie wyglądają światła na czole.
Panowie, oby to była udana konstrukcja pod względem technicznym, wygląd to już sprawa drugorzędna. Traxx też piękny nie jest ;-)
Zobaczymy jak się będzie spisywać to będzie można już dokładniej ocenić.

Panowie o gustach się nie dyskutuje Tongue
My ledwo zakupiliśmy taurusy, a w innych krajach już będą zastępowane nowszymi. Dziwne to trochę.
Ciekawe ile będziemy musieli czekac na te serię w Polsce, o ile w ogóle się doczekamy :-P
Szansa dla Przewozów Regionalnych na nokaut PKP IC Big Grin
dominik07317 napisał(a):My ledwo zakupiliśmy taurusy, a w innych krajach już będą zastępowane nowszymi. Dziwne to trochę.
Tak, ale Taurus to nadal najszybsza lokomotywa świata i jeszcze trochę tak pozostanie. Zresztą zakup lokomotywy to inwestycja na 25-30 lat, a w momencie jej kupowania była bezkonkurencyjna - IC tu błędu nie popełnił.
Hm ten wygląd to chyba nie żadna nowość, są prawie podobne do tych spalinówek dostarczonych dla Litwy. Niektórzy z was piszą że wam się nie podoba (mi również) i to bardzo ważne bo w dzisiejszych czasach design to jest równie ważny jak parametry techniczne.
przem710 napisał(a):są prawie podobne do tych spalinówek dostarczonych dla Litwy
Podobne są rzeczywiście do ER, ale jeszcze bardziej (parametry mi chodzi) do ES64U-H dostarczoną koleją Belgijskim (SNCB), oraz ES46B1 dla kolei Portugalskich (CP), lecz Vectron mi wygląda na projekt finalny, póki co powstały dwa prototypy ale czekamy na kolejne dwa: 901 jest dwu systemowa, 921 wersją AC do zatwierdzenia przez Niemcy, Austrię, Węgry, Słowację i Rumunię. Kolejne dwa będą służyły po to aby poszerzyć proces homologacji. Jeżeli coś mi się pokręciło to poprawcie.
TOMEKKOT napisał(a):Kolejne dwa będą służyły po to aby poszerzyć proces homologacji.

Czyli jest możliwość że pojawią się w Polsce na testach aby otrzymać homologacje.
Bardzo mi się podoba. Z chęcią zobaczyłbym tego loka z lokiem PR i składem RegioEkspressu :mrgreen:
Petyniak, To musisz jeszcze poczekać, PR-y nie zakupią tak szybko a na leasing póki co też bym nie liczył (najpierw muszą zostać wyprodukowane oraz kupione)
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15