Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Siemens] Vectron - następca EuroSprintera
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Kolekcjoner205 dawno go już złapał tylko że na szlaku.
I nie tylko.
Do kogo formalnie należy ten Vectron, bo widzę że otrzymał już "polskie" oznaczenia (PL-PCW)

91 51 5 170 020-9 PL-PCW czyli seria 517 nie 170.
DamianT napisał(a):Fajne dźwięki przy starcie wydaje Wink
Trochę fałszuje :-P
To poślizgi Smile
Bardzo fajnie brzmią na przykład tu:
http://www.youtube.com/watch?v=aRf30pVGMp4
Dziś widziany w Piotrkowie Trybunalskim o 13:09. Kierował się na północ, w stronę Warszawy. Na pokładzie bardzo miła załoga Smile
Vectron z węglarkami właśnie minął Piotrków Trybunalski i kieruje się w stronę Częstochowy (28.02.12 08:35)
Uchwycony w Częstochowie dzięki info Ptbtkolej, .
Pierwszy seryjny Vectron jest już prawie gotowy:
[Obrazek: siem_193801_51.jpg]
Jest to jedna z 6 lokomotyw zamówionych przez Railpool.
Jest to wersja dwu systemowa na prąd przemienny(Niemcy 15kV i Austria 25kV) Pojazdy będą mogły rozwijać prędkość do 200km/h, a na ścianie czołowej będą miały zainstalowany wyświetlacz: http://www.railcolor.net/images/basic/siem_21761_01.jpg
Lokomotywa wyposażona jest w Niemieckie i Austriackie systemy bezpieczeństwa. W najbliższym czasie powinna otrzymać od EBA(Niemiecki odpowiednik UTK) pełne dopuszczenie do ruchu.


Zamówienie dwóch Vectronów dla Włoch zostało oficjalnie potwierdzone:
http://www.siemens.com/press/en/presspi ... ag=vectron
Wspomnę, że lokomotywy będą przystosowane do poruszania się pod siecią trakcyjną prądu stałego 3kV, ich prędkość maksymalna będzie wynosić 160km/h, i będą dysponować mocą ciągłą 5400kW
Lokomotywy zostały zamówione przez prywatnego towarowego przewoźnika "Fuori Muro" który będzie je wykorzystywał do transportu towarów pomiędzy portem w Genui, a terminalem w Rivalta Scrivia(~60km), gdzie posiada swoje zaplecze.
Film promocyjny:


Oraz artykuł na RK: http://www.rynek-kolejowy.pl/31807/Loko ... slonce.htm
Cytat:Jak wskazuje producent, Vectron może ciągnąć składy dłuższe o 1-2 wagony od tych, które przeciętnie pojawiają się na polskich torach.
Niezbyt zrozumiałem producenta.
Zgodnie z jednym z komentarzy: o 1-2 wagony więcej niż siódemka Smile
300kN siły pociągowej na starcie to faktycznie umożliwia.
Zdjęcie Vectrona 923 (AC) będącego obecnie w Szwecji na próbach.
[Obrazek: siem_21696_63.jpg]
Pierwsza lokomotywa Vectron dla RailPool jest gotowa. RailPool pod koniec 2010 roku zamówił 6 takich lokomotyw, co ciekawe firma ta leasinguje traxxy polskiej spółce Lotos Kolej. Co ciekawe na początku 2012 również włoski operator Fuori Muro zamówił 2 Vectrony. Czekamy na kolejne. Lokomotywy RailPool bedą mogły osiągać prędkość 200 km/h i będą pracować pod zasilaniem 15kV/25kV AC.

193 801
http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=image

Prezentuje się bardzo dobrze w tych brawach.
Po zdjęciu widzę, że Siemens w Vectronie AC również zastosował technologię "last mile"
[Obrazek: _33_b.jpg]
Lokomotywa Siemensa Vectron DC może jeździć po polskich torach, zakończyła z sukcesem próby eksploatacyjne i otrzymała od Urzędu Transportu Kolejowego bezterminowe świadectwo dopuszczenia do jazdy w Polsce.

Po ponad roku badań i testów na polskich torach, lokomotywa Vectron DC, z nowej generacji lokomotyw Siemensa przeznaczonych dla kolei europejskich, otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji nr T/2012?0644. W Vectronie uwzględnione zostały doświadczenia z eksploatacji 1600 lokomotyw Eurosprinter i Eurorunner a także wiele innowacyjnych rozwiązań.

źródło: Kurier Kolejowy
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15