Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: PKP IC sprzedaje 120 EU07
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Nie chcę tworzyć nowego wątku, ale jak mod team uzna, to niech wydzieli temat Smile

PKP Intercity pozbędzie się 120 EU07

- Kto by chciał kupić nasze EU07, zachęcam. Sprzedajemy je w drodze przetargu. Mamy nadmiar EU07 w wysokości ok. 120 egzemplarzy. To jest tabor do zbycia - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Tadeusz Matyla podczas konferencji "Rynku Kolejowego" poświęconej perspektywom rynku lokomotyw w Polsce.

źródło: Rynek kolejowy

Być może Przewozy Regionalne zakupią sobie kilka sztuk. Im przyda się to na pewno. A przy okazji może również Koleje Śląskie na tym skorzystają.
Szok !

Cytat:Deklaracja o planowanej sprzedaży 120 lokomotyw EU07 spotkała się podczas konferencji z reakcją dyrektora ds. taboru w Lotos Kolej, Marka Smotera. - Propozycja prezesa Matyli jest bardzo fajna, ale złożona o 6 lat za późno - podkreślił.

Myślę że ta uwaga najlepiej oddaje cała sytuację. Zresztą i tak nie sprzedadzą wszystkiego naraz bo czymś trzeba zastąpić EU07, a plan chcą zrealizować do 2020 roku. Na pierwszy ogień pewnie pójdzie seria 4E.
No właśnie, są już jakieś pomysły czym zastąpić siódemki? Traxxami chyba byśmy nie pogardzili, prawda, panowie? ;-D
PRy mogłyby być chyba zainteresowane, zeby podlaczyc do swoich IR, bo póki co uzywaja byków do tego celu.
maciej30 napisał(a):PRy mogłyby być chyba zainteresowane, zeby podlaczyc do swoich IR, bo póki co uzywaja byków do tego celu.

A no właśnie, to byłby dla nich ładny kąsek. No, ale znajac życie znów nikt z nikim się nie dogada, więc będą czekać aż z nieba spadnie.
Co tu się dogadywać? PIC będzie sprzedawał na drodze przetargu, jak PRy zaoferują dobrą cenę to wygrają. A trudno nie będzie, 120 sztuk to kupa żelastwa, szybko nabywców nie znajdzie. A PRom zależy bo np. teraz płacą za wynajęcie 1 byka 1mln zł rocznie, trochę dużo.

Maciej napisał(a):No właśnie, są już jakieś pomysły czym zastąpić siódemki? Traxxami chyba byśmy nie pogardzili, prawda, panowie? ;-D
Eee tam, Griffiny byłyby tańsze, nie gorsze a jakie patriotyczne ;-D
Cytat:teraz płacą za wynajęcie 1 byka 1mln zł rocznie, trochę dużo.

Idealnie na jedną EU07 by starczyło.
PRy potrzebują lokomotyw na gwałt. Wczoraj byłem świadkiem, jak siódemka IC (EU07-015) użyczona PRom z pociągiem iR Barbakan klękła znów przed Lublińcem. Pociąg złapał 2,5h opóźnienia do Poznania i widziałem z oddali, jak jechał duet byk + EU07.
Tak więc potrzeba jest temu przewoźnikowi coś na zmianę w sytuacjach awaryjnych.
Domyślam się, że tego byka w ostatniej chwili ściągnęli albo z okolic albo dopiero z Ostrowa.
No właśnie co z siódemkami już zakupionymi przez PR? Przechodzą już NG?
A oni je zakupili czy tylko leasingują?
Odkupili od PKP IC.
Ale muszą wyremontować/zmodernizować bo PIC się ich pozbył ze względu na stopień zużycia...
http://intercity.pl/pl/dokumenty/przeta ... omotyw.pdf
9 sztuk 4E idzie na sprzedaż. Konkretnie numery: 068,069,109,134,139,141,144,215,242.
Z warunków przetargu można się dowiedzieć że:
-EP07-242 dostała wózki od rozbitej EP07-1034
-EU07-215 ma uszkodzone ramy wózków podmienione z EU07-005

Te dwie ostatnie mają raczej małe szanse na powrót do jazdy.
Cytat:-EP07-242 dostała wózki od rozbitej EP07-1034

Rozumiem że nastąpiła zamiana wózków? EP07-1034 chyba wróciła na szlak, bo się trochę pogubiłem.

http://www.flickr.com/photos/afc45014/7946397066/
Tak, wygloda na to że podczas naprawy awaryjnej wózki z 242 trafiły do 1034. Widocznie podczas wypadku zostaly mocno uszkodzone i nie nadawały się do naprawy.
Stron: 1 2 3 4