Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Katastrofa pod Szczekocinami
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
A ja czekam na wypowiedzi Rolmopsa, który mieszka w Szczekocinach. Myślę, że od niego się dowiemy najwięcej.
W wagonach nadal uwięzieni są ludzie! Szok
rysiogeniusz napisał(a):
Grzeniu napisał(a):EP09 wygląda strasznie. Nie chce was straszyć, ale może być już po maszyniście. ;(

Tak jak pisałem wcześniej, jeżeli zdażył dojść do miejsca wydzielonego w lokomotowie na tego typu okoliczności, ma o wiele większe szanse przeżycia niż pasażerowie. Może niech, któryś z pracujących na kolei forumowiczów wypowie się szerzej w tej kwestii (DamianT?)

Podobno IR jechał po swoim torze, tak więc pociąg PIC wjechał na niewłaściwy

Witam,
Info od mojego taty maszynisty (jeździ na jednostkach, EP07, ET22); Strefa znajduję się na środku maszyny. Maszynista kładzie się na podłodze i czeka na najgorsze - oczywiście po zrobieniu wszystkiego co się da: tzn. hamulce i włączenie na radiu auto-alarmu. Rzeczywiście ma o wiele większe szansę na przeżycie niż osoba w jadącej puszcze (tzn. wagonie)- można porównać budowę wagonu i maszyny. Z tego co zostało z EP07 nie można dużo powiedzieć.... Jeśli się schował - miał szansę.
Pojawiają się informacje, że to CMK. To nie jest ta linia.
Szczekociny, to Koniecpol - Kozłów nr 064
Wiesz, obawiam się, że pod wagonami czy miejscami gdzie służbom jest aktualnie trudno dostrzec też znajdują się ludzie...i niestety mogą to być ludzie martwi
Czy mógłby ktoś potwierdzić że miejsce wypadku występuje w 1h 5-6m ?
Według PKP Intercity 7 osób zginęło
Ło matko! Teraz pokazali jak "BYK" leżał centralnie w wagonie ;| Masakra jakaś! ;|
Cytując KS "Drużyna trakcyjna 31100 prawdopodobnie zginęła na miejscu"

W międzyczasie - kurier kolejowy mówi o 2 zabitych, TVP Info powołując się na PKP Intercity mówi o 7....masakra
Teraz zaczyna się "strzelanie" w to ile osób zginęło. Widzę, że niektórzy pasażerowie trochę ubarwiają sytuację po wypadku: "ciała wszędzie, porozrywane" :-> Być może i leżały ciała, ale żeby aż tak?! Wiem, wiem.. ogromna siła i te sprawy...
TLK 31100 Brzechwa jechał po torze prawidłowo. IR Matejko znalazł się na torze dla Niego niewłaściwym na którym nie powinien się znaleźć.

[ Dodano: 2012-03-04, 00:16 ]
Łącznie pociągi miały 10 wagonów. EP09 została zupełnie skasowana.
Pociągi jeżdżą objazdem przez Zawiercie, Jaworzno Szczakowa.
Matey#24 napisał(a):Widzę, że niektórzy pasażerowie trochę ubarwiają sytuację po wypadku: "ciała wszędzie, porozrywane" :-> Być może i leżały ciała, ale żeby aż tak?!

Sam napisałeś o czynniku ludzkim...spróbuj postawić się w roli pasażera, który jeszcze 2 minuty temu mógł rozmawiać z przykładową kobietą a ta po chwili zginęła....
Teraz coś tutaj nie gra... jedni pasażerowie mówią, że było wyraźne hamowanie pociągu, a jedni, że nie :-> I kto tu teraz mówi prawdę? Być może i było hamowanie, ale niektórzy pasażerowie tego nawet nie czuli - byli zajęci czym innym. :-> Dziwne bardzo... nawet jakby obie lokomotywy się zobaczyły jakiś czas wcześniej to na pewno była reakcja jednego i drugiego mechanika.
Matey#24, Jeden pociąg hamował, a drugi jak widzisz nie.

EDIT: Dobrze by było jakby się taśmy zachowały, choć patrząc na zdjęcia EP09 (a bardziej tego co z niej zostało) może to być tylko sucha nadzieja.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41