Cytat:Jeżeli pozostałego taboru im wystarczy to decyzję podjęli słuszną. Lepiej inwestować w nowy tabor (jak choćby Eurosprintery) niż w modernizację starego sprzętu. Podobny los spotkał już chyba ET21.
Słuszna ze względu na wiek taboru, niesłuszna ze względu na kasację. Lokomotywy mogłyby z powodzeniem służyć u prywatnych przewoźników, co potwierdzają chociażby serie takie jak 181, 182, 183. Jestem pewien że chętnych by nie brakowało.
Cytat:Najlepiej by było, gdyby zachowali 041, gdyż to wyjątkowy egzemplarz. Swoją drogą dziwne - Cargo nie potrzebuje ciężkich lokomotyw? A jeżeli nie Cargo - to naprawdę nie było chętnych na zakup "bombowców"?
Nie ma takiej szansy, ET40-41 jest właśnie cięty lub już pocięty.
Cytat:Cargo nie potrzebuje ciężkich lokomotyw? W takim razie dlaczego uruchomili ET42, hę? Może one po prostu już się nie nadają do tego.
Potrzebuje, sam podałeś dowód, tym bardziej ze stadko ET41 też się wykrusza.
Cytat:Taka kolej rzeczy. Stare nieużywane... po co trzymać? Jednak ten jeden egzemplarz powinien być zachowany.
W porównaniu do innych lokomotyw prywatnych przewoźników to jednak nie takie stare. A co powiesz na to że np ET40-47 sam o własnych siłach dojechał na stanowisko cięcia. (info eu07.pl). Lokomotywy były zaniedbane z racji długiego postoju, myślę że niektórym egzemplarzom drobne naprawy pomogły by wrócić do służby. Niektóre lokomotyw podczas odstawienia były zaledwie kilka miesięcy po NR.
Samo pozbywanie się lokomotyw ET40 przez PKP Cargo nie jest niczym nadzwyczajnym, natomiast sposób w jaki się ich pozbywa jest skandaliczny!
Lista 22 lokomotyw ET40 przeznaczonych do fizycznej likwidacji w pierwszym przetargu:
05, 11, 15, 24, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 33, 36, 38, 41, 45, 46, 47, 50, 56, 60