Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Infopasażer - system monitorowania opóźnienia pociągów - PKP IC, KD, Arriva
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
pitagoras23 napisał(a):
Ja wiem, że taka strona jest. Ale nie o to chodzi. PR także powinny uczestniczyć w jednym wspólnym projekcie i ich pociągi także powinny być umieszczone w systemie tak jak IC i wojewódzcy przewoźnicy.

Domyslam się, że wiesz o tej stronie. Tak tylko wkleiłem dla tych co nie wiedzą Wink

No i zgadzam się, że powinien to być jeden projekt, a nie kolejne utrudnienie dla pasażerów, bo ktoś tam nie potrafi się dogadać.

Dobrze, że chociaż strony z rozkładem są wspólne Wink
Zauważyliście, że w SEPE pojawiły się pociągi Przewozów Regionalnych.
Spółki ws. tego projektu wreszcie się dogadały.
Dzięki temu cały portal stał się nieco bardziej przydatny. Ale mimo to częstotliwość aktualizowania dalej pozostaje taka sama, więc czasem już jestem w domu, a wtedy się dowiaduję, że jechałem pociągiem, który teoretycznie jechał planowo, a potem ni z gruszki ni z pietruszki doznał 10 minutowego opóźnienia.
Ja się tylko dziwię, jak wchodzę w szczegóły jakiegoś pociągu, że jest podany czas opóźnienia względem odjazdu powiedzmy +35 min, i patrzę na godzinę sobie, że taki pociąg wyjechał właśnie z tego miasta, a już w następnym podają np. opóźnienie +32 min, jeszcze dalej +26 min, a na końcu 0 min. Skąd oni mogą wiedzieć, że tak opóźnienie będzie maleć? Czy mamy aż takie rezerwy czasowe czy te czasy są brane z kapelusza?
pitagoras23, A o GPS nie słyszałeś? Przynajmniej w pociągach PR tak jest, więc w IC zapewne wygląda to identycznie
Ten system, dla Twojej wiedzy, nie bazuje na GPS.
pitagoras23, to na SEPE
A co ma GPS wspólnego z prognozowaniem opóźnienia i ew. nadrabiania? Pewnie jest jakiś algorytm który "wróży", pytanie na ile zaawansowany i jakie dane bierze pod uwagę.

Moim zdaniem nadal system przypomina coś rodem z końca lat 90 ubiegłego wieku. Na chama zrzucone tabelki z bazy danych i wyświetlone (zresztą "śledzenie pociągów" w PR to z grubsza to samo...). Do tego opóźnienie wprowadzania... Praktyczna przydatność bardzo średnia. No, ale minister może ogłosić sukces na Twitterze.

[ Dodano: 2012-01-21, 15:27 ]
pitagoras23 napisał(a):Ten system, dla Twojej wiedzy, nie bazuje na GPS.

A mógłby, przynajmniej dla pociągów PR które są wyposażone w ten system (zresztą kto wie, czy tak właśnie teraz nie jest). Przecież można zmiksować dane z dwóch systemów. Nic nie stoi na przeszkodzie. Oprócz tradycyjnego staropolskiego niechcesię/niedasię.
No jakaś przydatność systemu jest, ale z racji tych czasów oraz częstotliwości ich uzupełniania można się wpakować, że skład, który ma wg tego podane +30min może przyjechać o czasie.
Najlepsze jest wytłumaczenie o algorytmie "wróżenia" czasu, ale ciekawe jak to wygląda, skoro dane pobierane są z posterunków i od dyżurnych. Niemniej jednak takiego systemu wcześniej nie było i teraz każdy kto ma w komórce dostęp do Internetu to może z tego skorzystać, szczególnie na małych stacjach gdzie nie ma zapowiedzi. Jak są wszystkie pociągi, także PR system uważam za bardzo dobry, choć wiadomo, że nie można do końca ufać.
pitagoras23 napisał(a):choć wiadomo, że nie można do końca ufać.
Co jest podstawową wadą wszystkich "nowoczesności" w PR, na indywidualnym otwieraniu drzwi począwszy

Cytat: Do tego opóźnienie wprowadzania... Praktyczna przydatność bardzo średnia.
Ono de facto nie istnieje, bo na większych posterunkach jest od tego dyżurny ruchu szlakowy, który dane wprowadza, a na mniejszych nie ma problemu z natężeniem ruchu. Dla minuty-dwóch miałby on znaczenie, ale dla 5-10 już niekoniecznie. Ale fakt, dopóki nie będzie kombinowania z algorytmami przewidującymi opóźnienie to praktyczna przydatność mała. Choć... Gdyby wszystkie perony wyposażyć w wyświetlacze to system jak znalazł Tongue
No na tych elektronicznych jak najbardziej by się takie coś przydało. W sumie nie wymaga to wiele roboty (chyba), żeby obyło się bez bezsensownego czekania. Np. we Wrocławiu na peronach już mogli by podłączyć te wyświetlacze do tego systemu. Tak samo teraz w Warszawie coś będę kombinować z systemem informacji dla pasażerów na Centralnym. U mnie także mieli na dworcu zamontować tablicę elektroniczną z odjazdami. Wszystko to podłączyć pod system i będziemy mieli namiastkę nowoczesności.
Akurat na dużych dworcach to będzie problem z torami. Natomiast na przystankach osobowych takie coś bezobsługowo mogłoby by działać, nawet razem z automatycznym zapowiadaniem.
Nawet nie muszą być podane tory, bo to może być na zwykłym rozkładzie, pod warunkiem, że nie będzie się to co chwile zmieniać i komunikaty nie będą głosiły, że pociąg wjedzie wyjątkowo na tor x przy peronie y, zamiast odpowiednio a i b.
pitagoras23 napisał(a):Nawet nie muszą być podane tory, bo to może być na zwykłym rozkładzie
Po to jest tablica, żeby pasażer nie szukał kartki z odjazdami, która notabene jest zazwyczaj nieaktualna
rustsaltz, Cóż taką tablicę i tak zapewne będzie trzeba obsługiwać z nastawni.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14