Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Poznań] MPK/ZTM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Mam zapytanie - po zabudowie PST przez dawny 7 peron i dalej do Głogowskiej został odcięty tor kolejowy z terenu PKP na MTP. Czy będzie odtworzony czy MPT zostaną pozbawione połączenia kolejowego?
Ja niestety nie znam odpowiedzi na to pytanie, ale raczej chyba już go nie odtworzą, bo pytanie czy w ogóle był on wykorzystywany?

Ja mam za to inne pytanie. Jechałem dziś 17-stką, tramwajem 105N o numerze 244 i miałem okazję słyszeć nowy system zapowiedzi. Dotychczas głos był męski, a tu nagle pojawiła się żeńska odmiana.

To jakaś zupełna nowość wprowadzana czy tylko w tym tramwaju tak jest?
W Szczecinie, zapowiedzi tramwajowe są mówione głosem męski, natomiast w autobusach zapowiada Pani z tego co się orientuje Solarisa. Prześlij może próbkę zapowiedzi - rozpoznam czy mam doczynienia z tym samym głosem, jeżeli tak to może chcą ujednolić u was system zapowiedzi?

Przy okazji - zajezdnia na Franowie robi wrażenie
Połączenia z bocznicą MPT nie będzie.
MPK nie naprawia tramwajów - co piąty niskopodłogowiec stoi uszkodzony w zajezdni. http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794, ... z284bygZqr[/quote]

Ten Combino, który stał 2 lata w zajezdni to #507, natomiast inny - #510 też stał ponad rok, jeśli nie więcej. Ogólnie nad poznańskimi Combinami wisi jakiś pech. Jest ich ogółem 14, żadne nigdy wypadku nie spowodowało, ale aż 10 zostało najechanych przez inny pojazd - najczęściej samochód, choć w 4 przypadkach były to kolizje spowodowane przez drugi tramwaj. Długi czas napraw, to także sprawa trudniejszego dostępu do producenta - Siemens jest daleko, dostawa każdej nawet mikro części, której MPK na stanie nie ma trwa. A z Solarisami - tak jak w artykule - jest o wiele łatwiej, Bolechowo tuż przy Poznaniu, wszelkie części są na miejscu praktycznie natychmiast, pozostają kwestie natury formalnej.
A jak obecnie spisują się Tatry? Wszystkie na chodzie?
ET40, na dzień dzisiejszy tak - wszystkie na chodzie.
Pierwsza noc tramwajów na Franowie

Koniec nocowania na pętlach. W poniedziałek późnym wieczorem pierwsze tramwaje trafiły pod dach nowej zajezdni na Franowie. W listopadzie przeniesie się tam drugie tyle pojazdów
Dwa lata temu, w grudniu 2010 r. MPK wyniosło się z zajezdni na Gajowej, którą miasto sprzedało portugalskiej firmie Eastern Opportunities. Od tamtej pory kilkadziesiąt tramwajów nocowało na pętlach: na Sobieskiego, na Wilczaku i na Dębcu. Dziś te 38 tramwajów znika z pętli i przenosi się do nowej zajezdni.

Pierwsze tramwaje wjechały na Franowo po godz. 19. W hali czeka już na nie 15 torowisk. W pierwszych dniach listopada, gdy z powodu prac na Grunwaldzkiej nie będzie dojazdu do torów odstawczych przy Budziszyńskiej, na Franowo przeniesie się kolejnych 40 tramwajów. W nowej zajezdni znajdą się też pojazdy techniczne MPK, które pracują przy naprawach torów i sieci trakcyjnej.


źródło: poznan.gazeta.pl
Przyjemny w odbiorze filmik:
Patrząc na ostatnie inwestycję w komunikację tramwajową w Poznaniu, to naprawdę jako dla osoby nowej w tym mieście jeszcze, naprawdę wiele się dzieje. Owszem nieprzyjemności związane z ciągłymi objazdami są ogromne, ale jakoś da radę się po mieście poruszać.
Oczywiście wiele jest jeszcze do zrobienia, ale to, co już jest bardzo dobrze służy mieszkańcom.

Słyszałem, że w przeciągu najbliższych kilku lat ma powstać w Poznaniu kolejny tunel tramwajowy, tym razem zamiast obecnego Ronda Rataje. Ktoś może to potwierdzić?
pitagoras23 napisał(a):Słyszałem, że w przeciągu najbliższych kilku lat ma powstać w Poznaniu kolejny tunel tramwajowy, tym razem zamiast obecnego Ronda Rataje. Ktoś może to potwierdzić?

Tak, jest taka koncepcja, na początku roku były dwie koncepcje zmiany organizacji ruchu na Rondzie Rataje: http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794, ... ncie_.html natomiast teraz namnożyły się do pięciu: http://epoznan.pl/news-news-35442 Do budowy miałby się dołożyć inwestor budujący tuż obok centrum handlowe, ale ogólnie inwestycję za 160 milionów w tak zadłużonym mieście czarno widzę.
Rondo warto przebudować, bowiem ciągle jest zakorkowane. Tramwaje też mogłyby przyspieszyć. W sumie pomysł budowy tunelu jest świetny. Obiło mi się o uszy o tym nowym CH Łacina. Tylko pozostaje pytanie, bo co kolejne CH skoro nie daleko jest Malta.

Dobrze, że wspominasz o pieniądzach. Sam tunel na Franowo kosztował majątek, a co dopiero tak skomplikowany projekt. Utrudnienia też będą kosmiczne.

No ciekawy jestem, co zrobi Grobelny.
Ceny biletów rosną, sprzedaż spada: http://www.epoznan.pl/news-news-35867-S ... a_podwyzka

Z tych danych wynika, że sprzedaż biorąc pod uwagę ilość biletów spadła znacząco, ponieważ spadły wpływy z biletów przy jednoczesnej podwyżce ich cen. Miasto nie potrafi wykorzystać dobrej koniunktury (wysokie ceny paliw) do rozwoju komunikacji miejskiej.
Przecież jakieś 3 miesiące temu była podwyżka cen biletów i znów kurde chcą podnosić?? Czy oni poszaleli?
Tramwajem po Poznaniu - trasa na Franowo



Zapraszam na filmik o poznańskich tramwajach, a dokładnie na film o nowej pętli tramwajowej na Franowie, który został otwarty dla ruchu 11 sierpnia 2012 roku.
W filmie znajdzie się widok na pętle, kilka innych ujęć stamtąd, jak również przejazd Solarisem Tramino linii 16 na odc. Franowo - os. Lecha.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16