Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
EN57
#1
O historii pojazdów EN57 można mówić godzinami, jest ona tak długa i zawiła że trudno połapać się w całości.
Pomysł produkcji pojawił się na początku lat 60-tych dwudziestego wieku. Protoplastą serii stał się EW55, brat EN57 przystosowany do wysokich peronów, użytkowany na terenach Śląska i aglomeracji Warszawskiej gdzie występowanie wysokich peronów było najczęstsze. W wyniku zapotrzebowania na jednostkę obsługującą także perony mniejszej wysokości opracowano właśnie projekt pojazdu EN57.
Produkcji podjęła się Państwowa Fabryka Wagonów we Wrocławiu ( PaFaWag Wrocław). Prace rozpoczęto w 1962 roku.
Tzw. kible, były na tamte czasy jedną z nowocześniejszych konstrukcji. W środku trójczłonowego pojazdu zamontowano system ogrzewania, siedzenia pokryte znaną wszystkim „dermą” lub w wersji plastikowej znanej jako „wersja ortopedyczna”. Znaleźć można było także dwie toalety w skrajnych członach składu. Szafę napięcia umiejscowiono w znajdującym
się pomiędzy rozrządczymi, wagonie silnikowym.
Do dyspozycji obsługi pozostawiono dwa przedziały
służbowo-bagażowe. Składy EN57 w początkowej wersji osiągać mogły prędkość do 110 km/h. Przez dziesięciolecia utrwaliły się
w pamięci ostatnich pokoleń. Uprzykrzyły życie jako pociągi miejskie oraz ratowały dojazd do pracy kiedy inne składy miewały kaprysy i nie wyjeżdżały w trasy. Użytkowane przez wiele lat w Polskich Kolejach Państwowych po komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego w 2001 roku zostały przekazane do innych prywatnych przewoźników. Aktualnie w eksploatacji
w spółkach : Przewozy Regionalne, PKP Szybka Kolej Miejska
w Trójmieście, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie,
Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie. Na przestrzeni ostatnich
lat podejmowane są decyzje o modernizacji składów.
W przerobionych pociągach montuje się takie udogodnienia jak m.in. darmowe WiFi, wygodniejsze fotele, klimatyzację, system informacji pasażerskiej. Wewnątrz pociągu nie spotkamy za
to słynnego przedziału służbowego, zlikwidowano go na rzecz powiększenia przestrzeni dla podróżnych. Wygląd z zewnątrz także przyciąga uwagę. Najbardziej widoczną zmianą jest „lifting” czoła pociągu. Najnowszą modernizacją jest ta wykonana
na zlecenie Przewozów Regionalnych przez ZNTK Mińsk-Mazowiecki.
Zakład przerabia pociągi na znany już większości wygląd „tygrysa”. Docelowo EN57 „tygrysów” ma być 21.
Ich malatura odbiega od tej znanej już pasażerom Przewozów Regionalnych, dzieje się to na rzecz restrukturyzacji firmy
i zmiany jej wizerunku. Wracając na chwilę do historii … produkcja pojazdów zakończyła się w 1993 roku po 30 latach nieprzerwanej pracy nad tymi składami.
Jest to najdłużej produkowany nieprzerwalnie pociąg na całym świecie. Wyprodukowane ponad 1429 sztuk na pewno długo jeszcze nie znikną z naszym polskich szlaków.

Więcej na stronie : https://www.facebook.com/kppolsku/
_________________________
Będę dobrze wspominał interREGIO
Odpowiedz

#2
To fakt że o historii pojazdów EN57 można mówić godzinami, dlatego ubolewam że autor nie napisał nic więcej poza powszechnie znanymi ogólnikami. Pod samym linkiem również nie ma nic więcej, więc po co ten link? Reklama? :-P
Odpowiedz

#3
I w dodatku z bykami :/ Pierwsza wersja EN57 miała trzy, a nie dwie toalety. I nie miały plastikowych siedzeń... Szafę napięcia? Jakiego? Bo wysokiego to jest pod pudłem. Poza tym EN57 nigdy 125 nie jeździły. Chciałbym też wiedzieć, co takiego nowoczesnego było w EN57 w porównaniu z innymi konstrukcjami tych czasów? Prowadzenie widłowe rodem z przedwojnia, silniki trakcyjne takoż, że przekaźnik samoczynnego rozruchu?

Swoją drogą-ciekawostki jakby zerżnięte z kpinfo.pl. Jakieś powiązania, czy po prostu plagiat? Kurczę, taka bogata historia kolei, wystarczy od czasu do czasu sięgnąć do literatury i masa danych do ciekawostek.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Zabrałeś mi wszystkie smaczki ;-) A już chciałem sobie podyskutować ;-D
Odpowiedz

#5
Jeszcze nieco Ci zostawiłem Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Cytat:po komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego w 2001 roku zostały przekazane do innych prywatnych przewoźników

Czyżbyś wątpił? ;-)
Odpowiedz

#7
Szukaj szukaj Big Grin
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
125? To chyba siódemki i byki. EN57 mają konstrukcyjną 110.
Odpowiedz

#9
No to co wyżej napisał autor można na prawdę jak to Przemek powiedział podyskutować :-P
Odpowiedz

#10
Zlewam na tą waszą niekonstruktywną krytykę Big Grin
Błąd faktycznie pojawił się w prędkości, lekkie niedopatrzenie.
W linku do strony więcej informacji o innych pociągach i kolei w Polsce.
Zamiast krytykować i robić z siebie znawców można sobie nawzajem pomóc i poprawić drobne błędy PANOWIE Smile

[ Dodano: 2016-04-09, 14:33 ]
Ciekawostki nie są zerżnięte z kpinfo. Są po prostu podstawowymi ciekawostkami. Strona tworzona dla wszystkich a nie dla największych maniaków. Nie czytuje KPinfo. Ciekawostki także z książek oraz ogólnie dostępnych informacji w internecie, tworzone są przeze mnie.
_________________________
Będę dobrze wspominał interREGIO
Odpowiedz

#11
Nawet nie wiesz jak bardzo jestem rad, że są jeszcze hobbiści który nie interesuje tylko zrobienie super mega RP1 albo złapania "rodzyna", tylko takie osoby jak Ty które próbują dowidzieć się czegoś więcej. Tu chwała Ci za to, ale..... no właśnie. Poziom Twojego opisu jest jak by to powiedzieć "daleko idący w las".

Tak jak pisaliśmy, historia EN57 jest bardzo długa i tak naprawdę nie ma na tą chwile nigdzie w internecie dobrego opisu, a jedynie pojedyncze informacje które mimo wszytko wystarczą do stworzenia czegoś wyróżniającego się. Tymczasem Ty nie zrobiłeś nic co wyróżniło by opis na tel innych a w dodatku popełniłeś kilka dość istotnych błędów. Chcesz zrobić coś fajnego, extra! Ale trochę więcej zaangażowania, dociekliwości a dobry opis na pewno powstanie, nawet z tego co jest w internecie. Póki co poszedłeś na łatwiznę, i nie odbieraj tego jako atak. Kilka błędów już wskazano więc zacznij od tego, a potem:

-Jakaś geneza powstania serii
-Może coś o "ekspansji" w Polsce.
-Warto wspomnieć o eksporcie
-Kilka słów o EN71
-Modernizacje - ogólnie temat rzeka
-EN57 dziś
-co przyniesie przyszłość

Kilka dobrych zdań w każdym z tematów i na moje będzie pięknie Smile A na prawdę można więcej Wink
Odpowiedz

#12
O, jeszcze wychwyciłem, że EW55 nie był protoplastą EN57, raczej EN57 był właściwie przystosowaniem EW55 do powszechnej eksploatacji, co przy okazji stało się okazją do eliminacji największych mankamentów serii. Protoplastą była seria EW53 i EW54 Wink
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
To do usunięcia. Nic się nie da na to forum wstawić. Żadnej inicjatywy podjąć. Żegnam was. Szkoda że towarzystwo kolejowe się tak zniszczyło. Żadnych błędów tam nie ma. Jest to pisane w skrócie bo i strona którą prowadze jest dla ludzi zwykłych z poza branży. Nie rozumiecie tego. Wasz problem.
PS. EW55 był protoplastą serii EN57.
_________________________
Będę dobrze wspominał interREGIO
Odpowiedz

#14
Wszystko powinno mieć swój sens. Tymczasem ten problematyczny opis jest o wiele uboższy niż artykuł na temat EN57 na Wikipedii, od którego pewnie zacznie zwykły człowiek spoza branży. Bo o Wikipedii wiedzą wszyscy, a o forum jednak nieliczni.
Odpowiedz

#15
Deepdelver, Źle to odebrałeś...
Na swojej stronie miej nawet skrót w dwóch zdaniach - ale bez błędów. Ale jeśli pretendujesz do zakładania wątku w dziale » Encyklopedia Miłośnika Kolei » to niech ta wiedza faktycznie będzie encyklopedyczna - jak sam zauważyłeś na początku
Deepdelver napisał(a):O historii pojazdów EN57 można mówić godzinami
więc mów godzinami / pisz elaboraty. Tutaj znajdziesz grono osób które chętnie to przeczytają, nawet jeśli będzie to w rozmiarze pracy doktorskiej, tylko po pierwsze rób to bez błędów, a po drugie rób to na takim poziomie na jakim jest miejsce w którym to umieszczasz.
Deepdelver napisał(a):Zlewam na tą waszą niekonstruktywną krytykę Big Grin
jeśli tak to czekamy na artykuł z prawdziwego zdarzenia :-D i nie obrażaj się jeśli ktoś w sposób delikatny zwraca Ci uwagę bo fali hejtu nie przeżyjesz...
I na przyszłość - Son., ma rację. Najpierw ludzie sięgają do cioci Wikipedii więc jeśli chcesz aby Twój artykuł był naprawdę poczytny to musi być lepszy od tego na Wiki.

Trzy

Dwa

Jeden

Start!!! Jedziesz z tematem :-D.

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.