17.08.2014, 11:16 
	
	
	
		Skoro Włoszczowa wypaliła to może i Opoczno się uda.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
PL-KSL
| 
					Planowane liczne postoje Pendolino - kolej szybka czy regionalna?
				 | 
| 
		
		
		17.08.2014, 11:16 
	
	 
		Skoro Włoszczowa wypaliła to może i Opoczno się uda.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		17.08.2014, 11:57 
	
	 
		Taa, tylko po co? Jaki jest sens w sensie ekonomicznym i społecznym?
	 
		
		
		17.08.2014, 12:27 
	
	 
		Skoro ludzie korzystają to jakiś sens jest...
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		17.08.2014, 12:39 
	
	 
		Skąd wiesz skoro w Opocznie nie ma peronu. Masz jakaś analizę, konsultacje społeczne? Poza tym dochodzi do absurdalnych sytuacji gdy buduje się peron dla 20 000 mieszkańców a zapomina się o całych liniach kolejowych zamykanych przez PLK z powodu braku rentowności. Budowa takiego peronu wraz z infrastrukturą to nie małe koszty, wątpię w to aby szybko taka inwestycja się zwróciła.
	 
		
		
		17.08.2014, 13:08 
	
	 
		Przecież ktoś, kto podjął decyzję o budowie tego peronu jakąś analizę przeprowadził, a nie wybrał lokalizacji na zasadzie rzutu lotką.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		17.08.2014, 13:48 
	
	 
		Taką samą analizę jaką zrobiło kujawsko-pomorskie? Gdzie linia do Grudziądza jest rzekomo nie opłacalna natomiast w pomorskim opłacalna?
	 
		
		
		17.08.2014, 13:55 
	
	 przem710 napisał(a):Budowa takiego peronu wraz z infrastrukturą to nie małe koszty, wątpię w to aby szybko taka inwestycja się zwróciła.Takich inwestycji nie wolno rozpatrywać w kontekście finansowym. To jest przedsięwzięcie interesu publicznego. Jego zasadność mierzy się korzyściami społecznymi, a nie szybkością zwrotu poniesionych nakładów. Oczywiście doskonała sytuacja jest wtedy, kiedy takie podejście stosowane jest na całej kolei. 
		
		
		17.08.2014, 14:28 
	
	 
		A od kiedy kolej działa publicznie? Chyba tylko na papierze, tak powinno być natomiast prawda jest zupełnie inna. Poza tym gdzie jest interes publiczny na linii D29-203 lub D29-201? Zatem pytam gdzie jest kolejowy interes publiczny w takich miastach jak Chojnice, Kościerzyna, Grudziądz, Kwidzyn? Przecież tam nie trzeba żadnego nakładu finansowego aby TLK mogło przejechać.  Tymczasem inwestuje się kasę w Opoczno tylko dlatego że ktoś za tym lobbuje, a przecież dojazd z Opoczna do Radomia jest niemal identyczny jak z Kościerzyny do Tczewa lub Gdańska. Są równi i równiejsi. 
		
		
		17.08.2014, 14:52 
	
	 przem710 napisał(a):Są równi i równiejsi.Jakiego kto sobie posła wybrał tak ma (chciałoby się rzec). 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		17.08.2014, 16:34 
	
	 
		Tak samo jak teraz o Opocznie, ludzie gadali o Włoszczowej Północ, że po co, że na co, a jednak minęło kilka lat i peron się przydał, ludzie korzystają- parking obok jest wypełniony samochodami. Ludzie się po prostu muszą przyzwyczaić i wiedzieć, że z tego peronu coś odjedzie.  Oczywiście sytuacja jak "wojna" między pomorskim, a kujawsko-pomorskim o linie do Grudziądza to kuriozum, ale niestety do tego doprowadziło dzielenie kolei na spółki, spółeczki, każda rządząca przez innych. 
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
 
		
		
		17.08.2014, 18:45 
	
	 
		Akurat koszt budowy nowego peronu w Opocznie to są grosze w przeciwieństwie do przetrasowania TLK przez Grudziądz czy Chojnice. Postój  TLK, IR w Opocznie,  Włoszczowie jak najbardziej. Oczywiście postój Pendolino w Włoszczowie jest głupotą.
	 
		
		
		17.08.2014, 18:53 
	
	 
		A ile TLK będzie na ceemce, żeby zapewnić atrakcyjną ofertę mieszkańcom okolic Opoczna i Włoszczowy?
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		17.08.2014, 18:58 
	
	 Afrika_Bambaata napisał(a):Są przecież pociągi TLK. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym RJ takowych we Włoszczowie nie będzie, bo nie będzie ich na CMK po prostu. Zaś co do Opoczna - wolno, ale się buduje. PLK stawia peron, poprawia tory (będzie szybszy wyjazd niż we Włoszczowie), miasto robi drogi dojazdowe, parking... Sam jestem sceptyczny, ale kto wie - może się przyjmie. Tylko co tam zatrzymać. 
		
		
		17.08.2014, 19:06 
	
	 
		TLK Cegielski, Sukiennice mają jeździć po CMK.  Najprawdopodobniej pojedzie kilka IR.
	 
		
		
		17.08.2014, 19:21 
	
	 
		Opoczno ma być przystankiem przede wszystkim osobowym z tego, co wiem. Ma być tor, na którym pociągi będą kończyć bieg z Warszawy i może Łodzi.
	 
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
 | 
| Podobne wątki… | |||||
| Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
| Strefa ciszy w Pendolino? | Zielona1 | 17 | 21 350 | 03.05.2020, 00:52 Ostatni post: EP09-35 | |
| Premiera Pendolino - błędy, wpadki, usterki | Paweł Piotr | 239 | 101 745 | 14.06.2018, 13:21 Ostatni post: Adams | |
| Pendolino w Niemczech | wołodyjowskiIC | 4 | 4 978 | 07.01.2017, 12:12 Ostatni post: szy_mat | |
| Pendolino - pierwsza klasa tańsza od drugiej? | szy_mat | 9 | 7 887 | 29.04.2016, 09:15 Ostatni post: klemenko | |
| Pendolino pojedzie Wiedenką? | kazio | 1 | 3 966 | 28.07.2015, 08:51 Ostatni post: hutterdm | |
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 2 gości |