Liczba postów: 10
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 06.10.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		granicą stacji jest miejsce za ostatnim rozjazdem -100 metrów od strony szlaku i granicą stacji jest też semafor wjazdowy  stacji.
 pytanie 8-)  brzmi -  jak są wyżej wspomniane  na gruncie obydwa ''warunki'' to które z nich jest uważane wtedy za granice?  semafor wjazdowy, czy miejsce 100 m za ostatnim rozjazdem?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 756
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 28.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Jeżeli jest semafor to Granicą jest semafor. Jeżeli go niema to warunek pierwszy.
Jeżeli szlak jest dwutorowy i semafor jest tylko na jednym torze to granicą stacji na drugim jest miejsce ustawienia semafora na torze obok.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 10
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 06.10.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		dzieks ,ale chodziło mi o to co jest granica stacji jezeli są obydwa ''warunki'' na gruncie.
np; ruszasz ze stacji i mijasz ostatni rozjazd (miejsce za nim 100 metrów od strony szlaku) czyli granice stacji ,ale za tą granicą będzie jeszcze semafor wjazdowy ,czyli druga granica?  więc ,która granica stacji obowiązuje w takim przypadku..
?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 25
    Liczba wątków: 6
	
Dołączył: 25.01.2014
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		granica stacji jest od semafora wjazdowego z jednej strony do semafora wjazdowego z drugiej strony
źródło: przepisy WTBiE10
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 756
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 28.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Semafor wjazdowy nie jest 100m przed  ostatnim rozjazdem. Na pewno jest 100m od ustawienia granicy przetaczania. Jeżeli stacja był projektowana pod kątem wyciągania długich batów w stronę szlaku to granica przetaczania jest daleko a i stąd semafor wjazdowy czasami bywa i 500m od osatniego rozjazdu.
A te 100m miedzy granicą przetaczania i granicą stacji to jest droga ochronna przewidziana na wypadek jakiegoś niespodziewanego przejechania sygnału stój na semaforze.