Liczba postów: 5 941
    Liczba wątków: 146
	
Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
5
	 
	
	
		Na stacji Herby Stare zauważyłem sześciokomorowy semafor. Do czego jest używany taki i jaki kolor ma to szóste światło?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941
    Liczba wątków: 146
	
Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
5
	 
	
	
		Tak, może tam coś jest, ale wolałem zapytać tu na forum, mimo że ten link do wikipedii widziałem wcześniej.
No ale cóż... dzięki za odpowiedź.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Lepiej niż tam jest trudno wyjaśnić...
W odpowiedzi:
1. Semafor używany jest do informowania maszynisty czy z jaką prędkością można przejechać przez okrąg nastawczy lub wyjechać na szlak/odstęp. Taki sześciokomorowy też 

. 
2. Szóste światło ma kolor zielony.
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Żadnych. To pozostałość z czasów kiedy nie było migaczy tudzież pozostałość z niemieckiego systemu sygnalizowania.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Jak najbardziej w niemieckiej sygnalizacji (sygnalizacja stosowana w DOKP Wrocław- wg naszego E1) dwa zielone oznaczają jazdę z obostrzeniem, te z w drugiej kolumnie to informacja o kolejnym wskazaniu, coś w stylu tarczy ostrzegawczej. Co ciekawe, takie rozwiązanie było też na naszej sygnalizacji- semafor posiadał dodatkowy dwukomorowy wysięgnik.  Trzech pomarańczowych na naszej sygnalizacji nie widziałem.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL