Liczba postów: 6 035
    Liczba wątków: 247
	
Dołączył: 16.06.2010
	
Reputacja: 
4
	 
	
	
		Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026
    Liczba wątków: 365
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
2
	 
	
	
		Dokładnie, ale PLK ma oczywiście inne, pilniejsze wydatki ;-)
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		przem710 napisał(a):Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
Przelicz sobie ilość niestrzeżonych przejazdów w Polsce. Toż to ogromne koszta, mimo relatywnie niewielkich kosztów jednostkowych. Poza tym ten przejazd ktoś musi obsługiwać... Jeden dyżurny ze stacją, szlakiem i dajmy na to dziesięcioma przejazdami?
	
 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026
    Liczba wątków: 365
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
2
	 
	
	
		Obsługa przejazdów przez dyżurnego to niewypał, tym powinni się zajmować dróżnicy. Dyżurny w nastawni z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi ma tyle roboty (zazwyczaj na nastawni jest sam), że kontrola przejazdów to już przesada. Wiem, jak jest w Rawiczu - dyżurny lata co chwilę przez całą nastawnię żeby przejazd zamknąć czy otworzyć, gdy równocześnie musi podać do kolejnej stacji informację o odjeździe/przyjeździe pociągu.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 86
    Liczba wątków: 5
	
Dołączył: 12.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		nie ma sensu wprowadzać wszędzie, raczej większość pozostanie dalej niestrzeżonych, ale warto wprowadzać na takich trasach na których jest duży ruch ponieważ tam będzie to opłacalne
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026
    Liczba wątków: 365
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
2
	 
	
	
		To zabawa na kilka lat, ale zaczynając od tych najważniejszych linii można dojść w końcu do maksymalnego zmniejszenia liczby tych przejazdów niestrzeżonych. Na liniach-magistralach niestety, ale przejazdy niestrzeżone trzeba usuwać całkowicie, a te najważniejsze zastępować skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Zniknie wiele dojazdów do gruntów rolnych, ale takie są konsekwencje sąsiedztwa ważnej linii kolejowej. Na zastąpienie wszystkich tymi bezkolizyjnymi pieniędzy nie będzie nigdy.