• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii?
#1
Sprawa dotyka mnie bardzo, gdyż linia przebiega w moim rodzinnym powiecie, dopiero co odbyła się na niej "Impreza do Górek" organizowana przez SMK Wrocław. Na linii nadal odbywa się ruch towarowy, a stan linii jest na tyle zadowalający, że możliwe było uruchomieni pociągu Kolei Dolnośląskich na trasie Rawicz - Bojanowo - Góra.

Artykuł na elka.fm: http://elka.fm//content/view/43043/81/
Artykuł na Rynek Kolejowy: http://www.rynek-kolejowy.pl/16797/MI_l ... alnych.htm
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#2
Jeszcze nie jest za późno,jak samorządy postawią na swoim to sprawę wygrają.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#3
*ARTUR*, jest już za późno - samorządu nie stać na sfinansowanie budowy wiaduktu, wiaduktu zresztą i tak nie ma w planach. Jest już decyzja ministra - linia znika.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#4
Samorząd mógłby poprosić UE o dofinansowanie wiaduktu.
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!

Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.

Zestawienia pociągów
  Odpowiedz
#5
Poznanski_mech, niestety - już za późno - wiaduktu nie ma w planach ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#6
A wczoraj jechala tam zdaweczka na 200ton oraz druga do Miejskiej Gorki na 2xSM31 i 1700t na haku. Dzis tez pojedzie ale luzem o 12 z Leszna po wagony do Miejskiej Gorki...
  Odpowiedz
#7
uetam, dokładnie, dziś ok. 12:45 do Rawicza dojechała z Leszna SP42-260, potem pojechała na Miejską Górkę po puste wagony. Oto zdjęcie:
http://forumkolejowe.pl/gallery/details.php?image_id=55

Owszem, do Góry jeszcze coś jeździ, nie znam dokładnego terminu likwidacji linii, jednak jest ona nieunikniona.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#8
http://gora-online.blogspot.com/2010/07 ... t-gow.html poczytaj ;>

//edit by Obleśny Szczur
Trochę szacunku dla administratora.
  Odpowiedz
#9
mikrobart, Kilka lat temu podobny los miał czekać nieczynną linie Olesno-Praszka ale ówczesny burmistrz pan Flak powiedział nie i nie pozwolił na rozbiórkę linii kolejowej tym samym linia przetrwała do następnego burmistrza ten niestety jest miłośnikiem kolarstwa i wycieczek rowerowych i linie zaczął przerabiać na ścieżkę rowerową Cry
Więc gdyby samorządowcy lub jakiś lokalny ruch powiedział nie i nagłośnił sprawę to jeszcze by wygrał
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#10
Samorząd mówi nie, ale chyba to "nie" jest zbyt mało stanowcze. Jak przeczytaliście wyżej, urząd chce pokryć koszty utrzymania linii, jednak budowy drogi trwa i nawet gdyby święty Mikołaj zechciał pokryć koszty budowy wiaduktu, to jest nie niemożliwe z powodu braku planu budowy wiaduktu w projekcie.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#11
Wiadukt zawsze do planu idzie wstawić tylko to są konkretne koszty (wiadukt) które powinien wziąść na siebie właściciel tej drogi.
Pozostaje delegacja samorządowców do premiera w tej sprawie, pytanie tylko czy pan premier znalazł by czas, bo opolskich delegatów w innej sprawie ostatnio nie przyjął.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#12
http://elka.fm//content/view/43413/77/

Jest chyba szansa na to, że linia przetrwa.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#13
Ciesze się że sprawa uratowania linii jest na dobrej drodze :-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#14
Nie rozumiem jednak, dlaczego ma być to wiadukt kolejowy a nie drogowy. Linia biegnie w nizinnym terenie, podnoszenie jej poziomu to przecież ogromne koszty.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#15
To jest właśnie ciekawa sprawa, decyzja może być tylko na papierze żeby uciszyć na jakiś czas samorządy a potem pewnie nikt tego wiaduktu by nie postawił.
Jedyna nadzieja teraz w samorządach lub miłośnikach kolei żeby jak najszybciej udrożnić linie i uruchomić na niej ruch choćby drezynowy na początek, podobnie jak w Racławicach.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ELEKTRYFIKACJA LINII KOLEJOWEJ nr 71 RZESZÓW – OCICE mirmur2 0 150 01.11.2019, 14:32
Ostatni post: mirmur2
  Modernizacja linii Warszawa - Lublin wołodyjowskiIC 4 1 255 23.10.2018, 14:34
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów Adams 141 24 208 26.03.2018, 13:13
Ostatni post: Adams
  Ścieżka rowerowa na linii kolejowej nr 115 Tarnów -Szczucin skalt 9 2 324 07.03.2018, 16:54
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny mikrobart 182 41 371 25.01.2018, 21:26
Ostatni post: greenman

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości