• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rewitalizacja linii 61 Kielce - Fosowskie
#31
Matz32, czyli na przykład taka KolejTV tez się przyczynia, bo pokazuje materiały z remontów Smile
Dawaj foty Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#32
Pan majster na budowie był innego zdania, ale z "mądrzejszym" się nie dyskutuje. Gadał tam coś, że jakiś tam podszywających się za MK, niby robiących zdjęcia zwinęli na komendę w Lublińcu i okazało się że to już są znane złodziejaszki ze Sosnowca,. Ciakawa historyjka, tylko co mnie to obchodzi ? Niech sobie załatwia ludzi do ochrony materiałów jak leży porozwalany po całym terenie stacyjnym. Groził policją więc się wyniosłem ale niesmak trochę został :-| Zdjęcia dodam jak znajdę czas ;-D

[ Dodano: 2013-09-05, 22:56 ]
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 59&page=26 tam znajdziecie moje foty
  Odpowiedz
#33
No to ładnie się dzieje. Ciekawe kiedy zaczną robić u mnie.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#34
Zastanawiam się, czy zdążą z remontami do grudnia na odcinku Opole - Lubliniec... Z tego co ja widziałem, to w niektórych miejscach daleko jeszcze do końca remontu.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#35
W końcu rozpoczęły się remonty na odcinku wokół mojej miejscowości. Z tej okazji też u mnie w Urzędzie Miasta pojawiły się takie oto ulotki:

http://www.dropbox.com/s...y61t/UVZc6ipiKW
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#36
Najnowsze wiesci ze strony PLK

Cytat:Szybciej koleją z Warszawy do Wrocławia


Rewitalizacja trasy Częstochowa – Fosowskie to kluczowa inwestycja, która pozwoli pod koniec 2014 roku na skrócenie podróży z Warszawy do Wrocławia z sześciu do około trzech i pół godziny. Inwestycja dzięki przebudowie i lepszemu wyposażeniu peronów poprawia standard obsługi podróżnych. Poziom bezpieczeństwa na styku linii kolejowej i drogi podniesie przebudowa kilkudziesięciu przejazdów kolejowo-drogowych.

Od maja prace na linii kolejowej przebiegają w szybkim tempie. Na liczącym ponad 20 km odcinku Fosowskie – Lubliniec wykonawca wymienił już szyny i wykonał niezbędne prace torowe zapewniające sprawny przejazd pociągów. Przebudowano perony na stacjach Pludry, Pawonków, Lubliniec i Kochanowice. Trwają prace przy przebudowie kolejnych, w miejscowości Lisów i Herby Stare. Nowe perony zostaną podwyższone i pojawią się na nich obiekty małej architektury, jak wiaty, ławki, gabloty na rozkłady jazdy. Wykonawca na peronach zbuduje pochylnie, które pozwolą niepełnosprawnym na dostanie się do pociągu. Rewitalizacja wiąże się również z poprawą jakości informacji pasażerskiej – na peronach znajdą się nowe oznaczenia stałe oraz nowe megafony.

Na stacjach: Lubliniec, Kochanowice, Lisów oraz Jawornica i Liswarta wymieniono również tory i rozjazdy. Wyremontowane są też dwa mosty i kilkanaście przepustów. Obecnie trwają prace związane z remontem przejazdów kolejowo-drogowych. Trwają zaawansowane prace na szlaku Fosowskie - Lubliniec prace związane z wymianą sieci trakcyjnej.

Rewitalizacja linii kolejowej Częstochowa – Fosowskie obejmuje prace na blisko 100 km torów. Zakres robót to odnowienie 19 peronów, 11 stacji kolejowych, m.in.: Częstochowa Stradom, Kochanowice, Lubliniec, Fosowskie, 71 obiektów inżynieryjnych, w tym: 8 mostów i 6 wiaduktów. Wyremontowanych zostanie 48 przejazdów kolejowo-drogowych. Projekt przewiduje również wymianę sieci trakcyjnej oraz prace naprawcze urządzeń automatyki, i elektroenergetyki.

Dzięki prowadzonym pracom na odcinku Fosowskie – Częstochowa możliwe będzie przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 km/h, a towarowych do 70 km/h. Przed rozpoczęciem robót, ze względu na wyeksploatowanie torów, w niektórych miejscach pociągi zwalniały nawet do 30 km/h.

Głównym celem rewitalizacji trasy Częstochowa – Fosowskie jest skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa – Wrocław do około 3 godz. i 30 min. Odnowione tory pozwolą na przyśpieszenie podróży do innych miast. Podróż na trasie Częstochowa – Kielce będzie trwała ok. 1 godz. 30 min zamiast obecnych 2 godz. 30 min, a z Częstochowy do Krakowa będziemy mogli dostać się w ciągu ok. 1 godz. 45 min zamiast obecnych 2 godz. 30 min.

Obecnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą również prace na kolejnych odcinkach trasy Opole – Fosowskie – Częstochowa – Włoszczowa, co pozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Między Opolem a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h a odcinek od Częstochowy do Włoszczowy umożliwi jazdę z prędkością 120km/h. Dalej, na centralnej magistrali kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą pociągi będą mogły osiągać prędkość do 200km/h. Koszt projektu rewitalizacji odcinka Częstochowa – Fosowskie to ponad 323 mln PLN. (brutto).

[Obrazek: 1dddb254d6.jpg]

[Obrazek: 07eb0f1474.jpg]

[Obrazek: 86a8cd9e0b.jpg]


Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

plk.sa.pl
  Odpowiedz
#37
No to trochę zmieniło się w Lublińcu od mojej ostatniej wizyty. Na moim odcinku już tez tylko jeden tor jest czynny, także praca wre.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#38
Taka ciekawostka z p.o. Kusięta.
[Obrazek: th_kusieta.jpg]
  Odpowiedz
#39
Co dziwnego w umieszczonym nisko wskaźniku?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#40
Patrz odległość od początku peronu.
  Odpowiedz
#41
Nie będą tam unowocześniać peronów jak między Częstochową a Opolem?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#42
W ramach prac torowych perony nie będą ruszane. Może był/jest na to osobny przetarg, ale ja nic takiego nie widziałem.
  Odpowiedz
#43
A ktoś wie jak wygląda sprawa między Lublińcem a Opolem?

TLK Kmicic ma tamtędy jechać, ale póki co nie może.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#44
Między Lublińcem, a Opolem perony są robione.
Btw, trwa demontaż toru nr 2 od podg Kucelinka w stronę Stradomia.
  Odpowiedz
#45
Żukow, a czy tor nr 2 między Stradomiem a Lublińcem też będzie remontowany?
A co do odcinka Lubliniec - Opole chodziło mi o to, czy się wyrabiają w terminach itp.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii? mikrobart 82 17 150 14.04.2015, 21:14
Ostatni post: sm31-131
  "Rewitalizacja" linii towarowych do roku 2020 ferras 7 2 456 26.09.2014, 19:22
Ostatni post: Matz32
  Praca dyplomowa - rewitalizacja nieczynnej linii kolejowej Jarocin-Czempiń Joanna Siebert 2 2 123 29.07.2013, 20:04
Ostatni post: Joanna Siebert
  Linia 140 - kiedy rewitalizacja/modernizacja? Pezet 5 2 081 23.06.2013, 19:26
Ostatni post: sarna
  Rewitalizacja linii z Wrocławia Głównego do Świdnicy mikrobart 6 1 812 14.05.2011, 14:13
Ostatni post: Emil Sawicki

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości