16.02.2014, 00:04
Jeżeli oddano do użytku blokadę liniową dwukierunkową a nie zabudowano wskaźników W24 na semaforach wyjazdowych, to jest to trochę dziwne. Ale jeżeli tak się stało, że semafory wyjazdowe, jak w omawianym przypadku, są uzależnione z drogą przebiegu na tor lewy, to bezpiecznie jest jak wskazują sygnał zezwalający, a do czasu zabudowania W24 można odpowiednią decyzją (zarządzeniem) określić jak taki wyjazd powinien być realizowany (sygnał zezwalający z przenośnym W24) w odstępstwie od Ir1, bo przenośny wskaźnik W24 może być stosowany tylko do Sz na semaforach wyjazdowych nieprzystosowanych do jazd na tor lewy (brak uzależnienia z drogą przebiegu - nie podadzą sygnału zezwalającego). Taka decyzja z podaniem treści rozkazu pisemnego dla takiego rozwiązania winna być podana wszystkim zainteresowanym stronom. Tak mi się wydaje, jeżeli dobrze zrozumiałem.