01.06.2013, 16:44 
	
	
	
		Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas?
	
	
	
	
| 
					Wyjazd pociągu roboczego na szlak z przejazdu kolejowego
				 | 
| 
		
		
		01.06.2013, 16:44 
	
	 
		Dzień dobry. Jestem tu nowy. Czy ktoś mógłby podzielić się wiedzą, co należy zrobić krok po kroku, aby prawidłowo wyprawić pociąg roboczy z przejazdu kolejowego. Chodzi tu o pojazdy typu unistar/atlas?
	 
		
		
		01.06.2013, 17:58 
	
	 
		Wyprawia się je na postawie rozkazu pisemnego S.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. PL-KSL 
		
		
		01.06.2013, 18:04 
	
	 
		Wszystko się zgadza, art. 57 ust. 4 pkt. 10 instrukcji Ir-1.
	 
Maszynista Instruktor w PKP Cargo. PL-PKP Cargo 
		
		
		01.06.2013, 18:04 
	
	 
		To i ja wiem. Chodzi mi o głębsze szczegóły.   Niektórzy dyżurni przez całe życie czegoś takiego nie robili, więc ciężko to wiedzieć dokładnie. Co wpisać w treści rozkazu? [ Dodano: 2013-06-01, 19:15 ] Ale dzięki i za to.   
		
		
		01.06.2013, 18:37 
	
	 
		Art. 81 ust. 13. Wyciąg z Ir-1. Kierującemu pojazdem przystosowanym do jazdy po drodze i po szynach, w razie jazdy po torze, obowiązują wszystkie postanowienia odnoszące się do prowadzenia pojazdów pomocniczych. Pojazd ten jadący do miejsca wypadku lub do miejsca robót w razie potrzeby może być wstawiony na tor szlakowy i jechać po nim, po otrzymaniu na to pozwolenia (rozkazu pisemnego "S" doręczonego lub przekazanego za pomocą urządzeń łączności) od dyżurnego ruchu. Pozwolenie to dyżurny ruchu może dać, jeżeli: 1) tor szlakowy został zamknięty, 2) w kierunku tego pojazdu nie jedzie żaden inny pojazd kolejowy, nie zawiadomiony o miejscu wstawienia i kierunku jazdy tego pojazdu, 3) otrzymał od dyżurnego ruchu sąsiedniego posterunku zapowiadawczego pozwolenie na wstawienie i jazdę tego pojazdu, 4) kierowcę pojazdu zawiadomił o sytuacji na torze, po którym ma jechać, 5) o jeździe tej zawiadomił dróżników przejazdowych. Tu jest wszystko wyjaśnione. Poszukać to się nie chce, a wszystko jest opisane. 
Maszynista Instruktor w PKP Cargo. PL-PKP Cargo 
		
		
		01.06.2013, 21:40 
	
	 
		Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.  [ Dodano: 2013-06-01, 22:42 ] W sumie to nie przedstawiłem dostatecznie jasno, o co mi chodzi w pytaniu. A konkretnie chodzi mi o treść rozkazu pisemnego. [ Dodano: 2013-06-01, 22:50 ] W instrukcji to są różne rzeczy napisane, a jak przychodzi co do czego, to okazuje się, że to co tam jest, jest nieścisłe niestety. Różne są przypadki, o których instrukcja nie mówi. 
		
		
		01.06.2013, 22:33 
	
	 
		Coś mi tu w ogóle nie pasuje. Jak z przejazdu kolejowego? Nie znam się dość dobrze na prowadzeniu ruchu, aczkolwiek na chłopski rozum wydaje mi się że jeżeli przejazd jest na szlaku i są prowadzone na nim jakieś prace następuje czasowe zamknięcie, a pociąg roboczy wyprawiany jest na rozkaz pisemny S aby pominął semafor czyli działka pierwsza.  Natomiast powrót ze szlaku czyli pominięcie semafora wjazdowego odbywa się na rozkaz pisemny z uzupełnioną działką drugą. jakby ktoś nie wiedział jak wygląda druczek rozkazu "S" http://eu07.pl/forum/index.php?action=dl...9601;image 
Łowcy Rp1 team fan.
 
		
		
		02.06.2013, 02:00 
	
	 ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami. Działka 4 rozkazu S. "Zezwalam wstawić się na zamknięty tor szlakowy nr X w kilometrze X i kontynuować jazdę w kierunku X do kilometra X. (...)" Taki przykład. Wszystko zależy od okoliczności. 
Pozdrawiam ;-)
 
		
		
		02.06.2013, 06:53 
	
	 
		puma2091 mało w życiu widziałeś. Po to ktoś wymyślił pojazdy dwudrogowe żeby mogły operować właśnie tam gdzie jest miejsce robót, a nie jeździć do stacji która czasami może być 10 czy 15 km dalej. Tu akurat działanie w przeciwnym kierunku. http://www.youtube.com/watch?v=VB-Bch1lnps 
		
		
		02.06.2013, 11:11 
	
	 Mika napisał(a):Ok, a co w takim razie z wystawieniem/zjazdem? Jesteś dyżurnym ruchu?ISDR12 napisał(a):Mnie konkretnie interesuje, jak powinna wyglądać prawidłowo treść pozwolenia na jazdę. Wydaje mi się, że ciężko by było wszystko zmieścić na jednym rozkazie.Wszystko się da :-P Najwyżej trzeba pisać drobniutkimi literkami. 
		
		
		02.06.2013, 14:03 
	
	 
		Nie jestem. Zależnie od tego gdzie dalej ma jechać. Czy do następnej stacji czy do ciebie na stację czy znów do kilometra. 
Pozdrawiam ;-)
 | 
| Podobne wątki… | |||||
| Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
| Wyjazd na tor szlakowy przeciwny do kierunku zasadniczego | MarK60 | 74 | 70 280 | 03.08.2017, 16:21 Ostatni post: damkon93 | |
| szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego | stach57 | 4 | 5 290 | 26.06.2017, 15:51 Ostatni post: stach57 | |
| Sygnał zastępczy, wjazd i wyjazd "na dwa" | fanatyk1 | 30 | 30 610 | 21.02.2014, 22:06 Ostatni post: rustsaltz | |
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 1 gości |