Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Ir-1 - pytanie o wjazd na dwa pomarańczowe - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Ir-1 - pytanie o wjazd na dwa pomarańczowe (/thread-5092.html)

Strony: 1 2


Ir-1 - pytanie o wjazd na dwa pomarańczowe - tnbdisco - 10.08.2015

Witam serdecznie mam pytanie odnośnie wjazdu pociągu w stację gdzie semafor wjazdowy sygnalizuje "dwa pomarańczowe" światła. Jak wiadomo wjeżdżamy z prędkością do 40 ale dokąd ona nas obowiązuje ? czy mogli byście podesłać odpowiedni paragraf na to ?

Pozdrawiam


- Rzeszowianin - 10.08.2015

Dwa pomarańczowe światła oznaczają że następny semafor wskazuje czerwone , więc ...


- tnbdisco - 10.08.2015

przepraszam źle zadałem pytanie. Czy po minięciu rozjazdów można rozpędzić pociąg ponad 40 km/h czy prędkość ta obowiązuje na całej drodze przebiegu?


- Paweł Piotr - 11.08.2015

Zgodnie z treścią opisującą sygnał S13 w instrukcji Ie-1(E-1):
Jazda z prędkością nieprzekraczającą 40 km/h, a przy następnym semaforze - Stój
od miejsca ustawienia semafora z sygnałem S13 obowiązuje prędkość nie większa od 40 km/h i ma być tak regulowana (w zakresie 0 - 40 km/h), aby przy następnym semaforze, który wskazuje sygnał Stój, zatrzymać pociąg. Czasami miejscem zatrzymania jest wskaźnik W4, który znajduje się przed semaforem wskazującym sygnał Stój - dotyczy to pociągów pasażerskich mających rozkładowy postój.


- rustsaltz - 11.08.2015

Odpowiadając na pytanie Kolegi: prędkość 40 km/h obowiązuje na torach głównych zasadniczych w okręgu zwrotnicowym osłanianym tym semaforem, na pozostałych torach-na całej drodze przebiegu.


- jarząbek019 - 11.08.2015

Paweł Piotr napisał(a):W4, który znajduje się przed semaforem wskazującym sygnał Stój - dotyczy to pociągów pasażerskich mających rozkładowy postój.
W4 są spotykane również na torach bez peronów np. miejsca zatrzymania przed kładką


- Paweł Piotr - 11.08.2015

rustsaltz napisał(a):Odpowiadając na pytanie Kolegi: prędkość 40 km/h obowiązuje na torach głównych zasadniczych w okręgu zwrotnicowym osłanianym tym semaforem, na pozostałych torach-na całej drodze przebiegu.
Bezmyślnie cytujesz przepisy, które są bez sensu i są (niestety..) pomyłką ich autorów (całkowity brak spójności z innymi przepisami) ... :lol:


- rustsaltz - 12.08.2015

A z czym nie są spójne?


- Paweł Piotr - 12.08.2015

Zostawmy temat interpretacji przepisów, bo widać, że jest za trudny dla Ciebie.
Skoro powołałeś się na przepis (instrukcja Ie-1[E-1], § 3, ust. 8), to zechciej podać konkretny przykład stacji, na której przepis ten znajdzie zastosowanie wg następujących warunków, zgodnie z pytaniem, które zadał tnbdisco:
Semafor wjazdowy podaje sygnał S13, pociąg wjeżdża na tor główny zasadniczy z nakazaną prędkością nieprzekraczającą 40 km/h, począwszy od semafora wjazdowego do końca okręgu zwrotnicowego (co to jest, gdzie jest jego początek i koniec – umocowanie tych pojęć w przepisach), następnie przyspiesza (określ dokładnie moment przyspieszenia w stosunku do pozycji pociągu względem układu torowego, do jakiej prędkości przyspiesza), by na koniec zatrzymać się pod semaforem wskazującym sygnał S1, lub pod wskaźnikiem W4, który ze swej natury jest przed tym semaforem co najmniej 25 m.


- rustsaltz - 12.08.2015

Np. stacja Katowice Dąbrówka Mała. Tam jest wjazd z natury "na dwa" (po*ebany układ torowy) i duża odległość do semafora wyjazdowego, więc można by luzem się bawić, gdyby nie to, że jest ograniczenie stałe do 20 czy 30. Wskaźnika W4 nie ma.

Fakt użycia "okręgu zwrotnicowego" to faktycznie bubel i z racji tego, że nie wiem gdzie takie cudo się kończy musiałbym jechać tą czterdziestką w zasadzie przez całą stację. Na logikę biorąc po zejściu ostatniej osi z ostatniego rozjazdu na drodze przebiegu rozpędzenie ponad 40 km/h nie spowoduje zagrożenia.


- tnbdisco - 12.08.2015

Może przytoczę tutaj konkretny przykład.
Jadę EZT po torze nr 1. Opóźniony więc staram się jechać dość żwawo. Na stację wjeżdżam na 2 pomarańczowe. Dyżurna bierze mnie na tor główny dodatkowy nr 4. Po minięciu rozjazdów mam jeszcze spory kawałek do wskaźnika w4. Czy mogę jechać ponad 40 ?


- Paweł Piotr - 12.08.2015

W stacji Katowice Dąbrówka Mała jest tylko jeden przebieg wjazdowy na tor główny zasadniczy na sygnał S13 – to wjazd ze stacji Borki na tor nr 3 na sygnał na semaforze wjazdowym D2, i tu już nie ma gdzie się rozpędzać, bo odległość między semaforem wjazdowym D2 a semaforem wyjazdowym R2 jest mniej więcej równa wymaganej drodze hamowania.

tnbdisco pisze:
Dyżurna bierze mnie na tor główny dodatkowy nr 4
Jeżeli na stacji jest sygnalizacja świetlna, to zgodnie z zapisem Ie-1(E-1),§ 3, ust. 8 - NIE:
Jeżeli sygnał na semaforze świetlnym zezwala na jazdę ze zmniejszoną prędkością, to jazda z tą prędkością obowiązuje do końca okręgu zwrotnicowego osłanianego tym semaforem, z wyjątkiem jazd po torach głównych dodatkowych, na których należy stosować na całej drodze przebiegu prędkość wskazaną na semaforze.



- rustsaltz - 12.08.2015

Paweł Piotr napisał(a):W stacji Katowice Dąbrówka Mała jest tylko jeden przebieg wjazdowy na tor główny zasadniczy na sygnał S13 – to wjazd ze stacji Borki na tor nr 3 na sygnał na semaforze wjazdowym D2,
Od stacji Borki to się nie wjeżdża ze dwa lata. Od Szopienic Północnych wjeżdża się na dwa.


- Paweł Piotr - 12.08.2015

rustsaltz napisał(a):Od stacji Borki to się nie wjeżdża ze dwa lata. Od Szopienic Północnych wjeżdża się na dwa.
No tak, mam plan z 2006 roku.
A ten wjazd od Szopienic Północnych (semafor wjazdowy A1/2) na dwa pomarańczowe dotyczy też toru nr 1? Jeśli tak, to dlaczego?


- rustsaltz - 12.08.2015

Bo przez pierwszy rozjazd wjeżdża się na krzywo (wjazd znajduje się po łuku).