Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	  Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		Zakładam ten wątek w celu dyskusji na temat modernizacji tramwajów wąskotorowych 805Na. Przede wszystkim chodzi o modernizacje daleko posunięte, ze zmianą wyglądu. Jestem ciekaw, która z tych modernizacji najbardziej przypadła do gustu (stylistycznie) użytkownikom forum   . Zachęcam też do dzielenia się wrażeniami z jazdy bulwami - ja miałem okazję jechać wyłącznie 805NM (Bydgoszcz), jedynym w swoim rodzaju. :-D Modernizacja ładna, tramwaj cichy, wygodny, przyjazny, ale wyjątkowo awaryjny - zawodzi głównie elektryka, która siada raz za razem, do tego mechanicy z MZK Bydgoszcz od ponad roku nie są w stanie doprowadzić do stanu używalności doczepy #363, więc sporadycznie wyjeżdża jedynie #362. 
A to linki do zdjęć (nie moje, więc daję tylko linki):
 805NM Bydgoszcz:
http://galeria.komunikacja.bydgoszcz.pl ... m=24&pos=0
805Na-MM Grudziądz (moim zdaniem najładniejsza modernizacja "akwarium", ładniejsza nawet od 805NM):
 http://www.phototrans.eu/14,438355,0,Ko ... Na_89.html
http://www.phototrans.eu/14,433690,0,Ko ... Na_89.html
805Na (oznaczenie niezmienione) MPK Łódź:
http://www.phototrans.eu/14,458702,0,Ko ... _3928.html
O 105Na mógłby powstać osobny wątek, nie chciałem tworzyć zbyt szerokiego wątku :-) 
Zachęcam również do dzielenia się wiedzą na temat awaryjności poszczególnych modernizacji.
	  
	
	
Jaro 
 
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 287 
    Liczba wątków: 45
	  Dołączył: 07.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		£ódzkie po modernizacji niestety nie s± ciche. Prawdê mówi±c to taki face-lifting tylko. Do³o¿yli trochê plastiku z przodu i z ty³u, wymienili siedzenia, porêcze, aparaturê, z doczep wypruli kabiny motorniczego (nie s± wstawione dodatkowe siedzenia, s± dodatkowe miejsca stoj±ce, ale i tak wszyscy siadaj± na szafkach z aparatur±). Natê¿enie ha³asu w ¶rodku jest raczej takie samo jak poprzednio. Mo¿e tylko drzwi tak nie ³omocz± przy zamykaniu.  
Co do oznaczeñ, wagon z kabin± dosta³ literki ND, a doczepa bez kabiny ND/2. Warto te¿ dodaæ, ¿e w £odzi jest do tego kilka sztuk 805 z asynchronami (805Na Elin), ale nie mia³y one face-liftingu.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	  Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		Rozumiem, że nie wymieniono przetwornicy wirowej na statyczną? 
A jak jest z ogrzewaniem w tych łódzkich bulwach? Zasłyszałem kiedyś, że montowane są niewydajne dmuchawy w ilości niewystarczającej na przyzwoite ogrzanie pudła. Pytam, bo mnie to ciekawi, lubię robić takie porównania taboru z różnych miast :-P 
 
Łódzkie bulwy stylistycznie mi nie podchodzą, ale i tak wyglądają lepiej niż Moderusy, zwłaszcza te dla GOP-landii  :lol:
	 
	
	
Jaro 
 
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 287 
    Liczba wątków: 45
	  Dołączył: 07.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Na temat przetwornicy w ND niestety nic nie wiem. Pisz±c o wymianie aparatury mia³em na my¶li wymianê aparatury ³±czeniowej na "trochê" nowsz±. Przetwornice statyczne na pewno maj± Eliny, piszcz± niemi³osiernie, falowniki jeszcze bardziej. 
Ogrzewanie moim zdaniem jest dobre, je¶li tylko jest w³±czone i drzwi s± szczelne (a w ND s± raczej szczelne) to w ¶rodku jest ca³kiem zno¶nie, ale to pojêcie wzglêdne bo ja nie lubiê upa³u  ;-)  
Wygl±d jest faktycznie ¶redni, osobi¶cie wolê klasyczne wykonanie "bez plastików". Do tego ¿ó³to-czerwone malowanie mi jednak nie podchodzi, pomimo ¿e to barwy miasta. Stare czerwono-kremowe to by³o co¶.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 123 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 26.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		W Naszych tramwajach upał raczej nie grozi: W zależności od czynników, o których wspomniałeś, jest przekrój od zimna, do znośnie. (Upały są w Helmutach). 
Czerwono-kremowe czasem na "12" można spotkać, bo tą linię (w moich obserwacjach) często najstarsze wagony obsługują.
	 
	
	
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w --> 
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548 
    Liczba wątków: 5
	  Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		ET40 napisał(a):Rozumiem, że nie wymieniono przetwornicy wirowej na statyczną? Czy w tych ND jest jakiś czoper czy coś w tym stylu? Jak tak, to na 99,9% jest nowa przetwornica. Pozostawienie starej groziłoby częstymi uszkodzeniami elektroniki sterującej.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 287 
    Liczba wątków: 45
	  Dołączył: 07.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Pod wzglêdem uk³adu rozruchowego nie ró¿ni± siê od "zwyk³ych" 805, choppera nie ma.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	  Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
 4
	 
 
	
	
		@Szczur, to może inaczej. Czy te bulwy wydają charakterystyczne "buczenie" przy postoju, czy na przystankach stoją bezgłośnie? Jeżeli buczą jak stare 805Na, to wtedy znaczy, że nie wymieniono w nich przetwornicy wirowej.
	 
	
	
Jaro 
 
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 123 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 26.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		ET40, te bulwy szumią jak staruchy. Wentylator rulez. ;-) 
Żadnych dźwięków tyrystorów, czy innej nowoczesnej elektroniki. ;-)
	 
	
	
Twoja krew - Darem życia! => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.krwiodawcy.info">www.krwiodawcy.info</a><!-- w --> 
Danyeru na YT => <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/user/TheDanyeru">www.youtube.com/user/TheDanyeru</a><!-- w -->
 
	
 
 
			 
		 |