| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 26.08.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		Witam !
 To mój pierwszy post,więc chciałbym wszystkich powitać. I pierwsze pytanie pewnie banalne,ale nie dla mnie. Czy przed każdym przystankiem/stacją powinien znajdować się semafor wjazdowy,czy nie ma takiego wymogu ? I przepraszam za kolejne pytanie,ale wydaje mi się,że jest powiązane z pierwszym. Jak maszynista (oprócz znajomości szlaku) wie,że zbliża się do przystanku /stacji na której ma się zatrzymać. Wiem,że służy do tego wskaźnik W16 ,ale nie wszędzie on jest.
 
 Bardzo dziękuje za wyrozumiałość i proszę o odpowiedź jak dla "Kowalskiego".
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 23 
    Liczba wątków: 12
	 Dołączył: 10.08.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		Semafory wjazdowe należy ustawiać przed stacją, mijanką, posterunkiem odgałęźnym oraz bocznicowym. O tym, że maszynista musi zacząć hamować, informuje go semafor wjazdowy, który jest ustawiony w takiej odległości od stacji, żeby jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością, zdążył spokojnie wyhamować.
 Jeżeli się mylę proszę żeby poprawił mnie ktoś bardziej obeznany w temacie.
 
 Mam nadzieję że pomogłem, pozdrawiam
 
 Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 146 
    Liczba wątków: 23
	 Dołączył: 28.02.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Skoro ma być odpowiedź "jak dla Kowalskiego" trzeba zaznaczyć, ze przystanek kolejowy nie jest posterunkiem ruchu, więc przed przystankiem raczej nie będzie semafora wjazdowego (chyba że akurat trafił się odstępowy przy SBL albo czymś podobnym).Natomiast przed stacją semafor wjazdowy musi być.
 
Romek_L
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Nie semafor wjazdowy tylko tarcza ostrzegawcza informuje, że należy zacząć hamowanie przed semaforem wjazdowym, który znajduje się co najmniej 150 metrów przed pierwszym miejscem niebezpiecznym (proszę poprawić jeśli coś się zmieniło). Skąd wiedzieć, że trzeba rozpocząć hamowanie przed peronem... Stąd, że maszynista się dość długo szkoli, zanim samodzielnie przyjdzie mu ocenić, czy trafi w peron.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 248 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.01.2018
 Reputacja: 
5 
	
	
		dejq z rozkładu jazdy także, zaznaczone są postoje handlowe gdzie należy się zatrzymać, o której godzinie i w którym kilometrze
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 26.08.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		Bardzo Wam dziękuje za odpowiedzi,rozjaśniło mi to dosyć sytuację,która do tej pory była bardzo niejasna. Jeszcze tylko jedno pytanie. Czy jest możliwość,że przed stacją czy (jak mnie poprawiono) posterunkiem ruchu, nie znajduje się ani tarcza ostrzegawcza sygnalizująca sytuację na semaforze wjazdowym ani też wskaźnik W16 ?
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 23 
    Liczba wątków: 12
	 Dołączył: 10.08.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		W sygnalizacji świetlnej dla ruchu pociągów każdy sygnał musi być poprzedzony odpowiednim dla niego sygnałem ostrzegawczym.
 Powtórnie proszę o poprawienie mnie jeżeli robię błąd.
 
 
 Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 126 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 22.07.2019
 Reputacja: 
3 
	
	
		No nie wiem, czy akurat "każdy" - TOP nie jest poprzedzony sygnałem ostrzegawczym (chyba że uznamy wskaźniki za taki sygnał).O ile wiem semafor powinien znajdować się co najmniej 100 metrów przed pierwszym miejscem niebezpiecznym, np. wskaźnikiem W5.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 08.07.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		Czy semafor wjazdowy musi być, czy nie decyduje specyfika stacji. W przypadku, gdy z danego toru nie można zjechać na inny lub na niego wjechać w obrębie posterunku takowy nie jest wymagany. Przykład Poznań Antoninek, gdzie na torze 2 mamy semafory półsamoczynne, a po torze 1 takowe nie występują (nie mylić semaforów wjazdowych z SBL!)
 Drogi ochronne wynoszą 50 i 100m. Doprecyzowane jest to w Ie-4 Rozdz 5 par 40.
 
 Jeżeli posterunek nie posiada wskaźnika W16 oraz W4, ani semaforów wjazdowych nie jest traktowany jako posterunek czynny (przebiegi odbywają się bez zatrzymania, a każde zatrzymane musi być zgłoszone DR tak jak każde inne zatrzymanie na szlaku w miejscu do tego nieprzeznaczonym). Zaznaczyć należy, że na szlaku mogą znajdować się W16, a mimo wszystko posterunki do których się odnoszą są wyłączone z ruchu pasażerskiego.
 
 ToP to nie To. To informuje o wskazaniu semafora, ToP wskazuje o poprawności działania sygnalizacji przejazdowej. ToP'y poprzedzane są wskaźnikami W11p w ten sam sposób jak To wskaźnikiem W11a lub W11b.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 126 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 22.07.2019
 Reputacja: 
3 
	
	
		Nigdzie nie pisałem, że ToP = To. O występowaniu wskaźników również pisałem.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 08.07.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		 (31.08.2019, 12:22)Ogórkowy napisał(a):  Nigdzie nie pisałem, że ToP = To. O występowaniu wskaźników również pisałem. 
Faktycznie - mój błąd. Nie zobaczyłem tego "nie" w wypowiedzi    
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 26.08.2019
 Reputacja: 
0 
	
	
		 (31.08.2019, 10:21)emik napisał(a):  Czy semafor wjazdowy musi być, czy nie decyduje specyfika stacji. W przypadku, gdy z danego toru nie można zjechać na inny lub na niego wjechać w obrębie posterunku takowy nie jest wymagany. Przykład Poznań Antoninek, gdzie na torze 2 mamy semafory półsamoczynne, a po torze 1 takowe nie występują (nie mylić semaforów wjazdowych z SBL!)
 Drogi ochronne wynoszą 50 i 100m. Doprecyzowane jest to w Ie-4 Rozdz 5 par 40.
 
 Jeżeli posterunek nie posiada wskaźnika W16 oraz W4, ani semaforów wjazdowych nie jest traktowany jako posterunek czynny (przebiegi odbywają się bez zatrzymania, a każde zatrzymane musi być zgłoszone DR tak jak każde inne zatrzymanie na szlaku w miejscu do tego nieprzeznaczonym). Zaznaczyć należy, że na szlaku mogą znajdować się W16, a mimo wszystko posterunki do których się odnoszą są wyłączone z ruchu pasażerskiego.
 
 ToP to nie To. To informuje o wskazaniu semafora, ToP wskazuje o poprawności działania sygnalizacji przejazdowej. ToP'y poprzedzane są wskaźnikami W11p w ten sam sposób jak To wskaźnikiem W11a lub W11b.
 
Dziękuje za kolejny cenny głos    
	
	
	
		
	Liczba postów: 11 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.06.2017
 Reputacja: 
0 
	
	
		 (26.08.2019, 21:04)KeM9T napisał(a):  Semafory wjazdowe należy ustawiać przed stacją, mijanką, posterunkiem odgałęźnym oraz bocznicowym.  
Posterunki odgałęźne wyposaża się w semafory wjazdowe lub wyjazdowe. Tak dla ścisłości.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 11 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 30.06.2017
 Reputacja: 
0 
	
	
		 (31.08.2019, 09:05)Ogórkowy napisał(a):  No nie wiem, czy akurat "każdy" - TOP nie jest poprzedzony sygnałem ostrzegawczym (chyba że uznamy wskaźniki za taki sygnał).O ile wiem semafor powinien znajdować się co najmniej 100 metrów przed pierwszym miejscem niebezpiecznym, np. wskaźnikiem W5.
 
Każdy TOP jest tarczą ostrzegawczą tyle że przejazdową. Przed żadnym Top nie stawia się To.
	 |