Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KW] Koleje Wielkopolskie - temat zbiorczy
Cytat:Te, które jadą do Wolsztyna powinny jechać do Zbąszynka ze względu na to,że uczniowie często nie mają jak dojechać do szkół.
Lepiej spójż na rozkład dla Wolsztyna a potem pisze te swoje bzdury.
@Virakocha: Z Leszna do Wolsztyna jest 7 par pociągów, do Zbąszynka 5 i to w zupełności wystarcza! Bajdolenie jakoby uczniowie mieli ze szkół dojeżdżać i mieć z tym problemy też są bezsensowne. Dlaczego? Te dwie pary co kończą bieg we Wolsztynie to osobówka jakoś przed 17 oraz ta o 22:30...
Cytat:Poza tym jeden z kursów powinien być tak ułożony, aby jechał ze Zbąszynka do Poznania przez Wolsztyn. Dzięki temu studenci i uczniowie będą mogli dojechać i wrócić z zajęć
Ze Zbąszynka do Poznania przez Wolsztyn? Yyy... Relacja Zbąszynek-Wolsztyn-Leszno-Poznań, a może Zbąszynek-Wolsztyn-Grodzisk-Kościan-Poznań?
Jeżeli Ci chodziło o Wolsztyn-Zbąszynek-Poznań to wyliczam kolejne bzdury:
Cytat:Poza tym jeden z kursów powinien być tak ułożony
No to rzeczywiscie dużo.
Cytat:Dzięki temu studenci i uczniowie będą mogli dojechać i wrócić z zajęć
Już widzę te tłumy gimnazjalistów i licealistów czekające na pociąg o 5 rano do Poznania. A co do studentów, to Ci grzecznie siedzą w akademikach i nie tracą czasu na 4 godzinne dojazdy co dzień. Poza tym po co taki pociąg? Nie ma bezpośredniej linii 357!? Ok, jest w remoncie, ale przecież kursuje kom. zastępcza do Stęszewa skomunikowana z pociągiem dalej do stolicy Wielkopolski. Poza tym między Wolsztynem a Poznaniem jest b. dobrze rozwinięta komunikacja PKSu (bodajże 15 kursów dziennie w jedną stronę). No więc po co? Dla Ciebie bo masz kolejny einsteinowski pomysł?

Maciej, co ma KW do tego pociągu skoro te zamawia UMWW. Poza tym jak sobie wyobrażacie pociąg KW na linii zdominowanej przez PR:
-Dobry, do Nowego Tomyśla proszzzze
-Ale na pociąg PR czy KW?
- Yyyyy!?
Cytat:Nie wiedziałem, że Dęblin, Kutno, Czeremcha, Drzewica i Skarżysko-Kamienna leżą w województwie mazowieckim
ET40: To są miejscowości graniczne. A co do np. Skarżyska to nie ma za wiele pociągów osobowych KM Skarżysko-Wawa. Jest Skarżysko-Radom.

Dlaczego więc się nie kara za pisanie totalnych bzdur i wymądrzanie się nie mając pojęcia o tym o czym się pisze? Ja nie tryskam jadem. Ja wyśmiewam się z ludzkiej głupoty.
...
Odpowiedz

No, no mam dla was dobre informacje. Pokusiłem się by napisać maila do KW i zapytałem się o REGIOkarnet, czy będzie on w KW honorowany i poinformowano mnie, że są takie plany i są prowadone negocjacje z PR. Czyli można powiedzieć, że idzie trochę lepsze.
A co do tego czy województwo stać na to, czy nie, to myślę, że Wielkopolskę na to stać, byleby jakość była taka jak w przypadku dzisiejszych KM.
Odpowiedz

Cytat:Problemem nie jest stan linii, ale brak połączeń. Te, które jadą do Wolsztyna powinny jechać do Zbąszynka ze względu na to,że uczniowie często nie mają jak dojechać do szkół.
Brak połączeń? Pociągi z Wolsztyna są w Lesznie o godzinie 5:31 ; 7:33 ; 8:33 ; 11:00 ; 14:28 ; 17:11 ; 20:38. Czyli każdy zdąży tam gdzie chce. Czy to na poranny pociąg do poznania albo wrocławia czy to do szkoły na 'ósmą' czy na 'dziewiąta' czy do pracy czy na nocną imprezę. Z powrotami jest identycznie. Jak kończysz lekcje to masz pociągi o 12:27 o 14:37 albo 15:45 albo 17:30 (później nikt chyba nie kończy). Połączeń nie ma wiele, ale więcej tak na prawdę nie jest potrzebnych.
Do tego trzeba wziąć pod uwagę, że w Wolsztynie też jest gimnazjum i liceum. Ludzie z wiosek przy trasie wybierają albo Leszno albo Wolsztyn. Linia ta jest mniej więcej w okolicach Błotnicy - Perkowa (do Leszna 35 minut, do Wolsztyna 25 minut).
Jeździłem tą trasą codziennie przez ponad 3 lata i nie znałem żadnej osoby, która by jeździła ze Zbąszynka do Leszna do szkoły, bo jak mówiłem - tam już się wybiera Wolsztyn. I raczej te 5 kursów dziennie im starcza.
A reszta tak jak powiedział Lubuszanin. Czyli: nie znasz sytuacji - nie wymyślaj.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

Zainteresowała mnie pewna sprawa w tym artykule: http://www.rynek-kolejowy.pl/26542/Decy ... trajku.htm a mianowicie:
Cytat:Jak poinformowała telewizja „Polsat News”, do tej pory organizacjom związkowym udało się uzyskać dwie obietnice. Pierwsza dotyczy wstrzymania planowanych zwolnień pracowników. Zarząd Przewozów Regionalnych zobowiązał się także, że nie będzie wypożyczać taboru innym spółkom.

A więc przejęcie kolejnych linii przez KW staje pod znakiem zapytania. Chyba, że m.in. na trasie Poznań - Gniezno, nie będzie już pociągów, chyba będą powozić autobusami, dopóki marszałek nie kupi dla KW pociągów. Czarno to widze...
Odpowiedz

Maciej, UMWW posiada 12 zmodernizowanych EN57, obecnie użycza je WZPR.
...
Odpowiedz

Zmodernizowanych, w jakim sensie?
Odpowiedz

Pewnie chodzi o SPOT, bo jaka inna modernizacja EN57 miała miejsce?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Modernizacja odbyla sie z pieniedzy marszalkowskich i unijnych, al enie w ramach funduszu SPOT. To są te jednostki w tym dziwnym malowaniu, z czarnym czolem.
...
Odpowiedz

Lubuszanin, czy chodzi Ci o to malowanie? http://x.garnek.pl/ga4439/8c9f70393d16b ... 7_1025.jpg

Prawdę mówiąc myślałem, że te pojazdy nie są zmodernizowane i że przeszły tylko malowanie w nowe barwy.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

Lubuszanin,
Cytat:Od grudnia 2011 roku planowane jest przejęcie przez Koleje Wielkopolskie tras do Gniezna, jak również Wągrowca (Gołańczy) i Wolsztyna (...).

Więc, czy te 12 kibli może obsłużyć 3 linie? No, teoretycznie może, chociaż praktycznie, patrząc na tak mierną jakość KW...

Co do modernizacji...
Cytat:W 2010 samorząd województwa zakupił w firmie PESA Bydgoszcz 12 używanych EZT serii EN57. Do 11.12.2011 10 z nich będzie dzierżawionych przez Przewozy Regionalne. W przyszłości po przeprowadzeniu modernizacji mają one być użytkowane przez Koleje Wielkopolskie.

i...
Cytat:W lipcu 2011 rozstrzygnięto przetarg na modernizację jednostek EN57. Przetarg wygrała firma Newag. Pociągi będą wyposażone w napęd asynchroniczny prądu przemiennego, zmianie ulegnie także wnętrze i czoło pociągu, będzie to zatem modernizacja do standardu EN57AKM poszerzona o klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.

Tak więc, składy na razie zostały tylko przemalowane (ciekawe po co, tuż przed modernizacją), a po modernizacji staną się AKM'ami, tylko byle nie z tym ohydnym czarnym czołem... ;-)

Cytaty zasięgnięte z Wikipedii.
Odpowiedz

Maciej napisał(a):Lubuszanin,
Cytat:Od grudnia 2011 roku planowane jest przejęcie przez Koleje Wielkopolskie tras do Gniezna, jak również Wągrowca (Gołańczy) i Wolsztyna (...).
Więc, czy te 12 kibli może obsłużyć 3 linie? No, teoretycznie może, chociaż praktycznie, patrząc na tak mierną jakość KW...

Ku Twojej wiadomości, linia do Wągrowca/Gołańczy i Wolsztyna są niezeelektryfikowane i ruch tam będzie prowadzony szynobusami (lub autobusami zastępczymi :-> ). Mieszkasz tak blisko Grodziska, to powineneś wiedzieć.
...
Odpowiedz

Lubuszanin, Więc: 22 szynobusy obsłużą linie
1. Leszno - Jarocin
2. Leszno - Ostrów
3. Leszno - Zbąszynek
4. Poznań - Wągrowiec (Gołańcz)
5. Poznań - Wolsztyn?

Nie zapominaj, że połowa jest zazwyczaj popsuta, tak, że nie starcza szynobusów na te 3 linie, które już mają. A co dopiero na 5! ZKA będzie się szerzyć...
Odpowiedz

Maciej, jeszcze Piła-Krzyż i Piła-Chojnice.
Nie wiem co to za ton, ale ja to wszystko wiem. Pozatym i tak teraz cały czas na Leszno-OW i Leszno-Jarocin kursują autobusy zastępcze.

Cytat:Trudne początki Kolei Wielkopolskich
17.08.2011.

Takiego bałaganu na kolei w regionie leszczyńskim chyba jeszcze nie było. Jeżdżące z Leszna do Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego czy Wolsztyna i Zbąszynka szynobusy Kolei Wielkopolskich spóźniają się, są odwoływane, a w dodatku regularnie kursują za nie autobusy.
http://panorama.media.pl/content/view/391189/220/
...
Odpowiedz

Na razie w Ostrowie nie ma większych problemów z szynobusami. Dawno nie spotkałem u siebie autobusu zastępczego.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

http://www.koleje-wielkopolskie.com.pl/praca.html Czyżby KW brały się za zatrudnianie maszynistów i konduktorów? Dziwne, ze wszędzie wymagają roku doswiadczenia. Tzn., że będą próbować podebrać kogoś PRom. Zastanawia mnie tylko, skąd wszyscy mają brać to doświadczenie, skoro wszędzie go wymagają...

Lubuszanin napisał(a):Nie wiem co to za ton,

Nie mam do ciebie pretensji.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wagony Push-Pull POLREGIO - Temat zbiorczy norbis97 11 5 852 23.01.2018, 20:27
Ostatni post: DamianT
  Ankieta na temat oceny usług Kolei Śląskich szymon23331 1 2 809 16.11.2015, 21:36
Ostatni post: kazio
  [Dolny Śląsk] Konsultacje społeczne na temat r.j. 2013/2104 Adams 3 6 158 24.01.2013, 08:38
Ostatni post: Bartek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.