Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poznań - Warszawa
#1
Cytat:2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem

Za rok linia kolejowa między Warszawą a Poznaniem będzie zamknięta
Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że zapowiadane już przez PKP PLK całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem nastąpi w połowie przyszłego roku. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem dla ruchu fragmentu magistrali E-20 potrwają przez 2 lata.

LINK
Odpowiedz

#2
Taaa, i zamiast 2,5 godziny pojadą przez Gniezno 3,5 o ile nie dłużej bo przecież trasa na Gniezno jest już zawalona, więc albo pośpiechy będą miały plecy, albo co bardziej prawdopodobne KW i PR. Swoją drogą na całym odcinku będzie ruch jednym torem a tu zamknięcie całkowite. Co oni chcą tam robić że muszą zamknąć wszystko?

Pozdrawiam
sm31-131
Pełnia mojej miłości? SM31-007 o imieniu Tosia z komputerem w środku :-)
Odpowiedz

#3
Obawiam się, że w 3,5 godziny pociąg może się nie wyrobić. Gniezno - Września jest chyba w dużo gorszym stanie niż Poznań - Gniezno.

A robią to z wygody. Wszystkim łatwiej jest zamknąć cały odcinek niż tylko jeden tor. A pasażerowie? A komu oni są w ogóle potrzebni? :-P
Odpowiedz

#4
Takie zamknięcie ma sens TYLKO W JEDNYM PRZYPADKU - jeżeli po takiej modernizacji na 100% wprowadziliby szlakową 200-250 km/h na co najmniej powiedzmy 150 km linii, i przystosowali sieć trakcyjną do przyszłego przełączenia na 25kV (izolatory itd.). W innym wypadku będzie to oznaczało, że obecny rząd ma za mało do roboty i nudząc się wymyśla takie bzdury. Ta linia jest jedną z najlepszych linii w Polsce, a oni chcą jeszcze tam grzebać. Jak nie macie co robić w tym swoim PiSie to się weźcie za przynajmniej projekty rewitalizacji linii lokalnych i porządną ofertę dla rodzin jak już wprowadziliście to 500+, bo wstyd że tyle miejscowości jest odciętych od świata.
Odpowiedz

#5
Obawiam się, że jeśli wprowadzono by tam prędkość 200-250km/h i wprowadzono Pendolino to w pień wycięto by wszystkie TLK i IC, a co za tym idzie - kolejny odpływ pasażerów.
Odpowiedz

#6
Co do odcinka Gniezno-Września ; Wawel jadący tam objazdem ma rozkładową 60-80km/h (nie uwzględniając zwolnień).
Odpowiedz

#7
Tak to dokładnie wygląda. Swoją drogą ciekawe dlaczego wprowadzono taki objazd, dlaczego nie jest trasowany na wprost przez Pobiedziska. Jest też kolejna sprawa - chcą zamknąć odcinek Podstolice - Barłogi, więc taki objazd ma sens tylko dla pociągów regionalnych łączących Poznań z Wrześnią, dalej się i tak nie dojedzie. Trzeba też zmienić kierunek w Gnieźnie, więc to raczej dla EZT.

[Obrazek: priv-gniezno.png]
Odpowiedz

#8
SAP102 napisał(a):Obawiam się, że jeśli wprowadzono by tam prędkość 200-250km/h i wprowadzono Pendolino to w pień wycięto by wszystkie TLK i IC, a co za tym idzie - kolejny odpływ pasażerów.

Niekoniecznie. Po CMK ICki i TLKi dalej chodzą.
Odpowiedz

#9
200-250 km/h na części trasy oznaczałoby czas na Poznań - Warszawa poniżej dwóch godzin! Przecież podobny czas zajmuje dojazd np. z Radomia do Warszawy... Biorąc pod uwagę ile osób jeździ tą linią w celach służbowych, często kilka dni pod rząd, przydatna byłaby oferta w rodzaju biletu tygodniowego czy 10-dniowego, lub rozszerzenie istniejącej oferty Biletu Abonamentowego na pociągi EIC i EIP, na początek na części tras. W "szczelinach" pomiędzy szybkimi pociągami, oczywiście uwzględniając kwestie związane z zasilaniem mogły by jeździć wolne pociągi 160 km/h, z postojami w Poznaniu Garbary, Swarzędzu, Wrześni, Koninie, Słupcy, Kłodawie, Kutnie, Łowiczu, Sochaczewie, Ożarowie Mazowieckim, Warszawie Włochy itd... Szczególnie że tabor na 200 km/h już jest (Husarze z wagonami Z).
Odpowiedz

#10
szy_mat, Husarz przy naszym napięciu nie jest na 200 km/h Tongue
Odpowiedz

#11
Prędkość konstrukcyjna nie zależy od napięcia, od napięcia może, ale nie musi (zależy od konstrukcji przekształtników i parametrów silników) zależeć moc, czyli może być tak że 200 km/h osiągnie np. tylko ciągnąć 4 wagony, nie więcej.
Odpowiedz

#12
szy_mat napisał(a):Szczególnie że tabor na 200 km/h już jest (Husarze z wagonami Z).

Dart też pojechał już 200.
Odpowiedz

#13
Panowie !. Bo właśnie z pracy wróciłem i nie chce mi się szukać. Czy ktoś może bardziej doprecyzować ten objazd IC Wawel ?. Bo chyba oficjalne rozkłady tego nie uwzględniają. Do kiedy ?, jak zaliczyć Września -Gniezno lub odwrotnie ?, czy skład jedzie Gniezno - Września - Poznań / zmiana czoła / i znowu do Wrześni i dalej Konin, Kutno ? Będę wdzięczny za każdą bardziej szczegółową informację 
Odpowiedz

#14
Goldenpass, oficjalne rozkłady tego nie uwzględniają (tyle co się ogarnąć że inne godziny przyjazdu do Poznania i Wrześni), uwzględniają tylko służbowe.

Skład jedzie Gniezno - Września - Poznań (zmiana czoła)- Września - Konin. Wydaje mi się, że objazdy są do 3 września.
Odpowiedz

#15
Przecież wrzuciłem SRJP kilka postów wyżej...
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej kazio 48 16 273 09.04.2017, 15:47
Ostatni post: greenman

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.