05.01.2016, 15:23
Drodzy forumowicze proszę o zweryfikowanie czy dobrze rozumiem szczegółową próbę hamulca według wykonywanych czynności:
1. napełniamy przewód główny do 0,5 i zbiornik główny do około 1,0 następnie odcinamy i sprawdzamy szczelność układu pneumatycznego - przewód główny spadek nie większy niż 0.01 w ciągu 5 minut, zbiornik główny nie większy niż 0,02 w ciągu również 5 minut
2. następnie odhamowujemy i spadek w cylindrach nie może być większy niż 0,05 w ciągu 10 minut
przy hamowaniu 1 stopień hamowania - rewident sprawdza czy klocki docisły a następnie pełne hamowanie - sprawdzenie cylindrów itp - odczekać 10 minut i sprawdzić wszystko tj. czy samoczynnie nie odhamował
przy odhamowaniu czy wszystkie klocki luźne itp
rewident sprawdza końcowy przewód - ręczny manometr około 0,45 w towarowych i 0,48 w pasażerskich - w którym momencie powinien sprawdzić ciśnienie? przed próbą ?
czy dobrze to rozumie? czy coś pomyliłem?
pozdrawiam
1. napełniamy przewód główny do 0,5 i zbiornik główny do około 1,0 następnie odcinamy i sprawdzamy szczelność układu pneumatycznego - przewód główny spadek nie większy niż 0.01 w ciągu 5 minut, zbiornik główny nie większy niż 0,02 w ciągu również 5 minut
2. następnie odhamowujemy i spadek w cylindrach nie może być większy niż 0,05 w ciągu 10 minut
przy hamowaniu 1 stopień hamowania - rewident sprawdza czy klocki docisły a następnie pełne hamowanie - sprawdzenie cylindrów itp - odczekać 10 minut i sprawdzić wszystko tj. czy samoczynnie nie odhamował
przy odhamowaniu czy wszystkie klocki luźne itp
rewident sprawdza końcowy przewód - ręczny manometr około 0,45 w towarowych i 0,48 w pasażerskich - w którym momencie powinien sprawdzić ciśnienie? przed próbą ?
czy dobrze to rozumie? czy coś pomyliłem?

pozdrawiam


), wtedy hamujesz (1 atmosfera) i odcinasz na 5 minut. Po pozytywnej próbie szczelności napełniasz skład ponownie do 5 atm, po napełnieniu hamujesz, rewident idzie po hamowanym (jeżeli jest próba wykonywana przez jednego rewidenta idzie on po obu stronach-czyli dwa razy), po sprawdzeniu, czy wszystkie wagony zahamowały rewident daje sygnał "odhamować" i wtedy luzujesz, rewident idzie po luzie (oczywiście z obu stron). Jeżeli wszystkie wagony prawidłowo hamują i luzują rewident podaje sygnał "hamulce w porządku".