Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szybciej z Krakowa do Zakopanego - świetlana przyszłość
#46
(19.12.2016, 12:30)dominik07317 napisał(a): Kosz całości  to około 7 miliardów zł. Wydaje się dużo, ale budowa tej linii to konieczność. 

Ja wiem czy taka konieczność? Bardziej sensowne byłoby zbudowanie łącznic w Suchej i Chabówce (bo obok Płaszowa się już buduje) oraz wytyczenie zupełnie nowej linii do Sącza. Bo wydaje mi się, że zrobią jedną nowoczesną linię do nikąd i powstaną wielkie lamenty...
Odpowiedz

#47
Dlaczego donikąd? Nie wytyczysz w innym miejscu trasy do Nowego Sącza - gęsta zabudowa to uniemożliwia . Z kolei na Podłęże - Piekiełko są już zabezpieczone grunty pod budowę. Co ciekawe, projekt tej linii powstał już w 1920 roku.
Odpowiedz

#48
(19.12.2016, 17:51)dominik07317 napisał(a): Dlaczego donikąd? Nie wytyczysz w innym miejscu trasy do Nowego Sącza - gęsta zabudowa to uniemożliwia . Z kolei na Podłęże - Piekiełko są już zabezpieczone grunty pod budowę. Co ciekawe, projekt tej linii powstał już w 1920 roku.

Był   taki  nie  jeden  senator dosc  słynny  Stanisław  Kogut  ze  Stróż  kolejarz  i  co  zrobił nic
Odpowiedz

#49
(19.12.2016, 17:51)dominik07317 napisał(a): Dlaczego donikąd?

Załóżmy, że zbudują trasę do Piekiełka, a nie zrobią nic z linią Chabówka - Nowy Sącz. I wtedy masz piekna linie kompletenie do niką czyli do Piekiełka. Smile
Odpowiedz

#50
Nie przesadzajmy, linia jest przejezdna, szlakowa 30 km/h więc spalinówką albo hybrydą (elektryczna z dodatkowym silnikiem spalinowym) przejedziesz, tylko zysk czasowy względem obecnych tras będzie niewielki, ale pierwszy krok do wielkiego zysku będzie już zrobiony i wystarczy zrobić coś z wspomnianą linią i jest cały projekt skończony.
Odpowiedz

#51
(20.12.2016, 08:34)szy_mat napisał(a): tylko zysk czasowy względem obecnych tras będzie niewielki

Czyli ani PIC, ani PR nic tam nie pośle. A czy KMł to też nie wiadomo...
Odpowiedz

#52
(20.12.2016, 10:19)masovian napisał(a):
(20.12.2016, 08:34)szy_mat napisał(a): tylko zysk czasowy względem obecnych tras będzie niewielki

Czyli ani PIC, ani PR nic tam nie pośle. A czy KMł to też nie wiadomo...

przy    obecnej   elicie watpliwe sa jakiekolwiek inwesycje
Odpowiedz

#53
To ja powidziałbym, że odwrotnie. Obecna włądza akurat wydaje więcej niż poprzednia i zapowiada, że bedzie wydawać jeszcze więcej. Natomiast w inwestycjach jest tak, że coś lubi się pokiełbasić i jest wielkie prawdopodobieństwo, że jedna trasę zrobią, a drugą nie.
Odpowiedz

#54
Teoretyczne mają zabezpieczone fundusze na modernizację lini NS-Chabówka, ale co po ta modernizacja skoro nie mają zapewnionych funduszy na nową linie Piekiełko-Podłężę są one zaledwie na liście rezerwowej. Przecież nie planuję się samej jazdy  po zmodernizowanej linii z NS do Chabówki czy Zakopanego tylko NS-Limanowa-Podłężę. Jak ktoś pisze że projekt jest od 1920 to śmiech na sali bo mógłby nawet być pd 1890 i co z tego brakuje tu konkretów a fundusze na liście rezerwowej są setki więc to nic innego  brak finansowania. A jak kogut pójdzie na emeryturę to zabierze ze sobą tą starą kiełbasę wyborczą i temat mocno osłabnie. I jeszcze jedno: wątpię w tą inwestycje w obecnej sytuacji czyli czas jazdy z Krk do NS w 2:27 i Skracanie czasu jazdy Kraków-Zakopane do 2:15 przy skończonych łącznicach Krk Zabłocie - Krzemionki i w Suchej Beskidzkiej.
Odpowiedz

#55
Kontekst mojej wypowiedzi był taki, że nie ma innej lokalizacji linii do Zakopanego niż Podłęże-Piekiełko. Nie kwestionuje braków funduszy - to oczywiste.
Odpowiedz

#56
(22.12.2016, 06:34)masovian napisał(a): To ja powidziałbym, że odwrotnie. Obecna włądza akurat wydaje więcej niż poprzednia i zapowiada, że bedzie wydawać jeszcze więcej. Natomiast w inwestycjach jest tak, że coś lubi się pokiełbasić i jest wielkie prawdopodobieństwo, że jedna trasę zrobią, a drugą nie.

Zobaczymy   czas  pokaze obyś  miał  racje
Odpowiedz

#57
Kolejne inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych za ponad 230 mln zł skrócą o kwadrans podróże do Zakopanego i usprawnią obsługę podróżnych na 9 stacjach i przystankach między Skawiną a Suchą Beskidzką (lina nr 97). PLK przebudują też mosty i wiadukty oraz zwiększą bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Projekt będzie realizowany ze środków budżetowych.

http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/292...zkiej.html
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#58
Sporo się dzieje. Wszczęto postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dla budowy linii Podłęże – Piekiełko.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...79697.html
Odpowiedz

#59
Nawet w radiu dzisiaj mówili, że pieniądze już są, czyli faktycznie coś się zaczyna dziać, a nie jak 50 lat temuSmile
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale lokomotywa EP09 najlepsza.
Odpowiedz

#60
(03.01.2017, 18:46)wołodyjowskiIC napisał(a): Nawet w radiu dzisiaj mówili, że pieniądze już są
Pieniadze są, ale na studium wykonalności, badanie wpływu linii kolejowej na dobrostan dżdżownic mieszkajacych przy torach, i podobne bicie piany.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP PLK poprawia przepustowość trasy z Miechowa do Krakowa kazio 0 2 972 27.11.2015, 21:23
Ostatni post: kazio
  Przyszłość kolejowej Zakopianki kris123 8 6 776 23.09.2014, 13:00
Ostatni post: Adams
  Linia do Zakopanego będzie zamknięta DamianT 11 7 094 13.05.2014, 20:39
Ostatni post: Adams
  Przyszłość kolejowej Kryniczanki kris123 64 26 060 14.09.2011, 21:01
Ostatni post: kris123
  Przyszłość linii Stróże-Jasło kris123 4 4 528 24.02.2011, 10:12
Ostatni post: kris123

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
2 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.