| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 110 
    Liczba wątków: 4
	 Dołączył: 03.04.2013
 Reputacja: 
0 
	
	
		Dla zdobycia doświadczeń? Oraz pochwalenia się.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Tak, tylko OIDP to nie wolno jeździć niczym dłuższym niż 18,75 m bez specjalnych zgód, w dodatku tramwaj ma szereg zalet w stosunku do takiego czegoś.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 150 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.06.2012
 Reputacja: 
0 
	
	
		rustsaltz napisał(a):Taką zabawkę projektują nasi naukowcy. Po co? Jeśli Solaris planuje budowę 24-metrowego autobusu, to najprawdopodobniej pojawiło się zainteresowanie takim typem pojazdu. Ta firma nic nie robi "od tak". Chociaż jak wspomniał dak , efekt wizerunkowy także zrobi swoje. 
 rustsaltz napisał(a):Tak, tylko OIDP to nie wolno jeździć niczym dłuższym niż 18,75 m bez specjalnych zgód, w dodatku tramwaj ma szereg zalet w stosunku do takiego czegoś. Tak jest w Polsce. I ten przepis powinien już dawno zostać zmieniony. Na zachodzie Europy wygląda to trochę inaczej. 
Natomiast zgodzę się z twierdzeniem, że tramwaj ma w stosunku do takiego pojazdu wiele zalet. Ale przy podobnej pojemności pasażerskiej można posiadać pojazd bez budowy kosztownej infrastruktury.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 026 
    Liczba wątków: 27
	 Dołączył: 28.06.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ale autobusy trójczłonowe są już użytkowane w Niemczech i Holandii.
	 
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.
Zestawienia pociągów 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		MateuszG napisał(a):Tak jest w Polsce. I ten przepis powinien już dawno zostać zmieniony. Na zachodzie Europy wygląda to trochę inaczej. A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach    
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555 
    Liczba wątków: 134
	 Dołączył: 15.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		W niektórych krajach dopuszcza się także zestawy ciężarowe 25,25 m. Norwegia zwiększyła maksymalną długość z 22 metrów do 25,25 metra ot tak, stwierdzono że nic nie trzeba przebudowywać, aby zwiększyć tę długość. 
O dyspozytorów bym się nie martwił. Bardziej o służby mające zapewnić przejezdność ulic:
http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34 ... la___.html 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
4 
	
	
		Ale nowatorskie, już Ikarus takie coś robił, według niektórych źródeł pewna liczba licencyjnych kopii tego wynalazku kursuje na Kubie, może ktoś potwierdzić, najlepiej znaleziskiem fotograficznym?
 Nazywało się to coś Ikarus 293, w zakładach na Węgrzech zbudowano tylko 1 egzemplarz, nikt tego nie chciał, ale jeżeli Kubańczycy ten wynalazek skopiowali, to zapewne pod marką Girón.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	 Dołączył: 20.08.2010
 Reputacja: 
5 
	
	
		rustsaltz napisał(a):A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach  
Ano właśnie. Jeśli już miałoby takie coś jeździć u nas po ulicach, to tylko jakimiś głównymi drogami. Na przykład w Częstochowie nie byłoby to łatwe.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 150 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.06.2012
 Reputacja: 
0 
	
	
		ET40 napisał(a):Ale nowatorskie, już Ikarus takie coś robił, według niektórych źródeł pewna liczba licencyjnych kopii tego wynalazku kursuje na Kubie, może ktoś potwierdzić, najlepiej znaleziskiem fotograficznym? 
Proszę bardzo: Giron-Ikarus 293   :-)
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 536 
    Liczba wątków: 165
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
4 
	
	
		DamianT napisał(a):rustsaltz napisał(a):A potem jakiś wesoły dyspozytor pośle to na krętą linię po uliczkach  Ano właśnie. Jeśli już miałoby takie coś jeździć u nas po ulicach, to tylko jakimiś głównymi drogami. Na przykład w Częstochowie nie byłoby to łatwe.
 Ale w ogóle po co? Jeżeli gdzieś są takie potoki pasażerskie, które uzasadniałyby puszczenie takiego autobusu, to się buduje linię tramwajową albo puszcza więcej zwykłych przegubowców, zamiast puszczać coś, co nie nadaje się do obsługi większości dzielnic polskich miast.
 
@MateuszG , dzięki.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	 Dołączył: 20.08.2010
 Reputacja: 
5 
	
	
		ET40, no tak. Wiadomo. No ale ktoś wcześniej napisał, że takie autobusy gdzieś jeżdżą. I woleli takie puścić, niż zrobić tory tramwajowe.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 026 
    Liczba wątków: 27
	 Dołączył: 28.06.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		DamianT, obecnie na rynku liderem jest Van Hool.Jeżdżą takie od Brazylii m.in. w Sao Paulo, Rio de Janeiro, Kurtyba, Bogota etc. po Belgię, Szwajcarię, Niemcy do Szwecji.
	 
Niech nas łączy honor i więź zawodowa!Kiedyś zawód maszynisty to był szacunek, teraz wstyd.
Zestawienia pociągów 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Podejrzewam, że poza trzecim światem i czwartym Bangladeszem wszędzie jest to rozwiązanie prowizoryczne albo autobusy jeżdżą po autostradach.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555 
    Liczba wątków: 134
	 Dołączył: 15.03.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Linie pociągów ulicznych nie w każdym przypadku da się wybudować.
 Podejrzewam też, że tak długie autobusy bywają często stosowane jako wzmocnienia, np. tylko na najbardziej obciążonych, szczytowych brygadach.
 |