Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skórcz
#1
Kolej dotarła do Skórcza w październiku 1902 roku ze Smętowa,pół roku później Smętowo zyskało połączenie ze Starogardem Gdańskim. 20 sierpnia 1908 Skórcz stał się węzłem kolejowym

W okolicy dworca znajdowała się lokomotywownia, która została wyburzona z związku budową obwodnicy. Budynek dworca jest zbudowany z cegły, kryty jest dachówką.
Linia 243 została przerwana poprzez budowę obwodnicy w miejscu przejazdu drogowego. Czego skutkiem niemożliwe jest wykonanie oblotu składu. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... lejowy.jpg

W 1994 roku Skórcz stracił połączenie pasażerskie w kierunku Szlachty, a rok później w kierunku Smętowa.
W 1997 roku zostają zawieszone ostatnie 2 pary pociągów relacji Starogard Gdański – Skórcz ustał również ruch towarowy na tej linii.

W 2001 roku ustał całkowicie ruch pociągów w Skórczu.

W ostatnich latach w roku 1996-97 ruch na tej linii prowadzony był przez wagony motorowe serii SN61( obecnie znajduje się w Zajączkowie Tczewskim) oraz przez składy typu:SP42 wraz "ryflakami"
http://photos.wikimapia.org/p/00/01/59/69/77_big.jpg


Załączone pliki Miniatury
   
2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.1️⃣3️⃣ ➡️ 2️⃣6️⃣.0️⃣5️⃣.2️⃣3️⃣
10 lat na ForumKolejowe.pl


YouTube
https://youtube.com/@norbis97?si=FFY-AGST2qPE-uME

Facebook https://pl-pl.facebook.com/PomorskaKolejwObiektywie/

Fotoblog https://norbis97.flog.pl/

Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.