Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promy kolejowe
#1
Poniżej lista promów kolejowych wypływających z Polski.

Promy aktualnie pływające:
  1. m/f Kopernik
    Świnoujście – Ystad
    czarter PKP cargo od począku służby
  2. m/f Polonia
    Świnoujście – Ystad
  3. m/f Jan Śniadecki
    Świnoujście – Ystad
    czarter PKP cargo, wcześniej PKP od początku służby
    znaki szczególne: logo PKP na prawej i lewej burcie przy tyłach
  4. m/f Wolin
    Świnoujście – Trelleborg
Promy wycofane lub sprzedane do innych krajów:
  1. m/f Mikołaj Kopernik
    Świnoujście – Ystad
    czartek PKP cargo od maja 2007, zastąpiony przez m/f Kopernik, sprzedany do Turcji, zmiana nazwy na m/f Harput
  2. m/f Jan Heweliusz
    Świnoujście – Ystad
    zatonięty
  3. s/s Waza → s/s Kruszewski → s/s Kopernik → s/s Kolejarz
    Świnoujście (d. Odra Port) – Ystad
    znaki szczególne: logo PKP na kominie
    własność Polskich Kolei Państwowych
    eksloatowany przez Przedsiębiorstwo Pomocnicze Statek-Prom
    wycofany z eksploatacji, złomowany
  4. s/s Starke
    Gdynia – Trelleborg
    Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
    własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
  5. s/s Konung Gustav V
    Gdańsk – Trelleborg
    Gdynia – Trelleborg
    Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
    własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
  6. s/s Drottning Victoria
    Gdańsk – Trelleborg
    Gdynia – Trelleborg
    Świnoujście (d. Odra Port) – Trelleborg
    własność Kolei Szwedzkich, wycofany z linii, złomowany
W 2007 PKP cargo planowało podpisanie umowy z Euroafricą na czarter jeszcze jednego, trzeciego promu kolejowego. Jednak Euroafrica posiada tylko dwa promy kolejowe.

Uwagi:
Przez pojęcie „czarteru PKP cargo” rozumie się nie czarter całego statku, lecz czarter (dzierżawę) pokładu kolejowego.
Nazwy podano tylko dla okresu, kiedy promy pływały w Polsce.



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.