Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ZNLE Gliwice] E6ACT Dragon
#1
Co sądzicie o tym polskim cudzie techniki? W końcu nasz przemysł produkcji lokomotyw podnosi się z dna?
Odpowiedz
#2
Powiem że wg mnie Lotos Kolej jest dość prestiżową firmą ( głównie z racji na tabor)
Dodam że Lotos Kolej jest jedyną spółką która szerzej mówi o próbie zakupu lokomotyw E6ACT, miejmy nadzieję że coś z tego wyjdzie.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz
#3
..
Odpowiedz
#4
A macie informacje, jak jest z ceną? Jako krajowy produkt powinna być tańsza od zagranicznych konkurentów. Czy inni przewoźnicy są Dragonem zainteresowani?
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz
#5
..
Odpowiedz
#6
W takim wypadku można chyba porzucić dzentelmenskie przywyczajenia ;-)

Dla zainteresowanych - szczegółowy opis Dragona:
http://www.znle.pl/index.php/produkcja
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz
#7
..
Odpowiedz
#8
Cały projekt E6ACT oceniam bardzo pozytywnie, ważne tylko aby nie zmarnować takiej okazji dla polskiego rynku kolejowego a dokładniej dla samego ZNLE Gliwice. Projekt lokomotywy oceniam bardzo dobrze, dobrze by było gdyby takie lokomotywy wypchnęły byki co akurat na tą chwilę jest niestety niemożliwe (oczywiście bardzo lubię byki ale wszystko ma swój koniec). Miejmy nadzieję że owy ZNLE wypuści kolejny projekt lokomotywy elektrycznej (poza Dragonem pasażerskim). Czy może wiadomo ile Lotos kolej zamówi owych E6ACT ? jednego na próbę, czy od razu hurtowo 5-10? Mi się wydaje że z początku by wzięli jednego w ramach testów, a później to zależy jak sprawdzi, moje przeczucia mówią że powinno być dobrze, ale nie wykluczone że znajdą się jakieś usterki podczas eksploatacji.A czy może być wersja Dragona przystosowana dla odbiorców z takich krajów jak Litwa? chodzi mi tu głównie o warunki. A wiadomo już na jakie sieci kolejowe posiada E6ACT homologację? ja bym się spodziewał: Polska, Niemcy,Czechy, Austria i ewentualnie Słowacja.
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz
#9
Z tego co wiem, homologacja tylko na polskie tory, choć chyba jeszcze homologacji nie ma, bo trwają badania. Na razie chyba nie sposób przewidzieć, czy Lotos lokomotywy zamówi, tym bardziej w jakiej ilości, ale jestem dobrej myśli. Musimy czekać na wyniki badań technicznych, oby nie wykryto żadnych sporych wad Wink

Byczki popracują jeszcze dłuuugo, to seria nie do zdarcia ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz
#10
..
Odpowiedz
#11
Ale chyba na razie tylko siedem ET22 zostało aż tak gruntownie zmodernizowanych (numery od 2000 do 2007), nie wiem ile ma być ich docelowo.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz
#12
Bodaj już 2014 widziałem, więc na pewno jest więcej. Coś mi po głowie 20 sztuk chodzi. Aczkolwiek przejeżdżający zmodernizowany byk wydaje dźwięk podobny do odkurzacza. Ponoć też sporo te byczki stoją
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz
#13
Możliwe, że moje informacje są już trochę archaiczne ;-) Nie widziałem jeszcze żadnego zmodernizowanego na mojej linii 271. Nie udało mi się niestety złapać Dragona w Węglewie, testy zakończyły się stosunkowo szybko. Miło by było zobaczyć go na trasie już w pracy liniowej.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz
#14
Ja dodam że jest już do ET22-2028. Co ciekawe ten ostatni ma reflektory zezowate a nie te prostokątne jak inne 20xx...
Volenti non fit iniuria
Odpowiedz
#15
Cargo nie planuje zakupu nowych lokomotyw przez najbliższe lata z bardzo prostego powodu - ma ich masę i to w na tyle dobrym stanie że jeszcze trochę posłużą (byki są dość nowe jak na polskie warunki). ZNLE o tym wie i budowanie loka z nastawieniem na Polskę osobiście uważam, za średnio trafiony pomysł. CTL za bardzo nie ma czym jeździć (mają trupy z krzaków/zagranicy), Lotos radzi sobie leasingiem, DB Shenker raczej ściągnie coś z Niemiec (patriotyzm), nie wiem czy osiągną wystarczający poziom sprzedaży żeby np. zająć się wersją pasażerską.

Lotos Kolej póki co rozważa przeprowadzanie jazd dozorowanych u siebie co by pomóc ZNLE w zdobyciu homologacji, do zakupów jeszcze baaardzo daleko.

Homologacji na PL jeszcze nie ma, na inne kraje tym bardziej. Trzeba też wziąć pod uwagę, że w Niemczech czy w Austrii jest inne napięcie, zaś Dragon był projektowany na nasze tory. Do wersji na inny system lub wielosystemowej jeszcze daleko...

Póki co jest spore zainteresowanie z Maroka, gdzie dobrze wspominają eksploatację ET22 ;-)
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [ZNLE Gliwice] E4MSU Griffin sphinx 346 62 116 25.12.2015, 23:36
Ostatni post: jarząbek019

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości