Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: norbis97Wagony Push-Pull POLREGIO - Temat zbiorczy
#1
Niegdyś na Rynku Kolejowym był artykuł nt wagonów Push-Pull dla Przewozów Regionalnych

Cytat:W barwach PolRegio ma w najbliższych latach pojawić się ponad 20 pociągów piętrowych typu push–pull. Producenci są bardzo zainteresowani zapowiadanym przez przewoźnika zamówieniem.
Przypomnijmy, że
zgodnie z deklaracją władz Przewozów Regionalnych spółka chce pozyskać 55 wagonów piętrowych pośrednich i 22 sterowniczych, które wraz z nowymi lokomotywami pozwolą na zestawienie pojemnych składów „zmiennokierunkowych” (push-pull)...
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...83880.html

Sądzicie że taki tabor jest potrzebny ? jeśli tak, to gdzie najlepiej można by go eksploatować ?
Z mojej strony powiem że najlepsze miejsce dla tego typu wagonów to trasa Gdynia-Hel w sezonie letnim.

Jakie są wasze zdanie na ten temat ?

Poniżej przykładowa wizualizacja wagonu sterowniczego w barwach POLREGIO
https://www.facebook.com/Koleją-po-Polsce
[Obrazek: 25550520_1524160577660011_10373450863021...e=5AEA3A91]
Odpowiedz
#2
Wszędzie tam, gdzie potoki pasażerów są spore. Dodatkowo dobre dla takich składów są trasy z mniejszą liczbą postojów - niestety, ale rozpędza się i hamuje dłużej niż EZT Tongue
Odpowiedz
#3
Moim zdaniem Push&Pull to przyszłość kolei regionalnych. Dzięki nim udałoby się uniknąć takiej sytuacji jak po Sylwestrze w Zakopanem (na Zakopiance jest zakaz dla składów dłuższych niż 8 wagonów).
Odpowiedz
#4
@dominik07317, akurat z Zakopanego duża frekwencja w pociągach jest tylko raz w roku, po Sylwestrze. W każdym innym terminie, nawet w środku sezonu pociągi na tej trasie frekwencją niestety nie grzeszą. Tego typu tabor wskazany na Hel, ale też jedynie w okresie wakacji, a gdzie je puszczać przez resztę roku? Jedyne co mi przychodzi do głowy, to IR z Łodzi do Warszawy.
Odpowiedz
#5
Może i marzenia, ale gdyby kiedyś wróciły znowu pociągi kategorii Interregio to na nie byłby dobry taki tabor...
Odpowiedz
#6
Na pewno na linię Poznań - Wrocław - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna takie składy pójdą. Kolejne miejsca to tam, gdzie szynobusy nie wystarczają, podejrzewam nawet, że do mojego Gorzowa będą ze spalinowym lokiem na pociągach do Poznania kursować. Bardziej zastanawia mnie reszta składów z lokomotywami elektrycznymi
Odpowiedz
#7
(08.01.2018, 22:35)erap2 napisał(a): Na pewno na linię Poznań - Wrocław - Jelenia Góra / Szklarska Poręba Górna takie składy pójdą
Co do Szklarskiej to bym polemizował. UMWD systematycznie będzie się chciał pozbywać PR na rzecz KD. Docelowo PR będą obsługiwały jedynie połączenia stykowe do/z Wrocławia, więc w niedalekiej przyszłości Kamieńczyk będzie kursował w relacji Poznań - Wrocław.
(08.01.2018, 22:35)erap2 napisał(a): Kolejne miejsca to tam, gdzie szynobusy nie wystarczają, podejrzewam nawet, że do mojego Gorzowa będą ze spalinowym lokiem na pociągach do Poznania kursować.
Tutaj się zgodzę. Z tego co czytam, to pociągi na trasie Poznań - Gorzów mają przyzwoitą frekwencję i obsługa ich taborem piętrowym. W ogóle dobrym pomysłem byłoby aby wszystkie Push-pule były obsługiwane przez lokomotywy hybrydowe, bo jak na ironie dość dobrą frekwencją cieszą się relacje bezpośrednie częściowo po liniach zelektryfikowanych, a częściowo nie.
Odpowiedz
#8
No to nawet w relacji Poznań - Wrocław wydaje się być sensowną opcją.

A co do Gorzowa - tu właśnie idealnie sprawdziłyby się push-pulle, gdyż skład w tygodniu wystarczałby złożony z dwóch wagonów piętrowych, trzech w ostateczności, tak w weekend na pociągu spokojnie cztery wagony piętrowe mogłyby jechać Tongue A co do pomysłu z lokomotywami hybrydowymi, to uważam, że najlepszą opcją byłoby kupienie tych składów tylko z takimi lokomotywami, ale dla PRów to jeszcze zbyt wcześnie.
Odpowiedz
#9
(09.01.2018, 07:35)erap2 napisał(a): A co do pomysłu z lokomotywami hybrydowymi, to uważam, że najlepszą opcją byłoby kupienie tych składów tylko z takimi lokomotywami, ale dla PRów to jeszcze zbyt wcześnie.
Lokomotywy hybrydowe dla takich zestawów powinny być priorytetem, bo oprócz relacji Poznań - Gorzów, można by obsłużyć także i inne na trasach nazwijmy to "mieszanych".
Odpowiedz
#10
Takie pytanie niezwiązane do końca z wagonami, ale dosyć blisko nich Wink 

Sądzicie że lokomotywy SU160 byłby dobrym wyborem , czy sprawdziłby się w PR ?
Jakie macie opinie na ten temat ?
Poniżej przykładowa wizualizacja lokomotywy SU160 w nowych barwach POLREGIO

https://www.facebook.com/KolejapoPolsce
[Obrazek: 26907328_1555739267835475_79422701622582...e=5AE1E504]
Odpowiedz
#11
Uczciwie, to nie przewiduje innej opcji na ten moment. Nie wydaje mi się, by Bombardier startował w przetargu - zresztą dawno nie pamiętam, aby startował w Polsce. A kto inny może startować? PESA ma gotowy produkt, Newag Push-pulla nie ma, a Stadler? Stadler być może będzie startował, ale co z tego wyjdzie? Ewentualnie startować może jeszcze Skoda, że swoimi piętrusami takimi jak jeżdżą w Niemczech Tongue
Odpowiedz
#12
Fajna wizualizacja. Pokazuje, że ta lokomotywa w żadnych barwach nie wygląda dobrze Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dostaniemy nową aplikację z biletami kolejowymi. Szykuje ją POLREGIO norbis97 0 126 19.04.2018, 22:03
Ostatni post: norbis97
  Społecznicy przetestowali nowe terminale POLREGIO . Pozytywny efekt norbis97 0 102 02.04.2018, 11:40
Ostatni post: norbis97

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości