Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: KristophSN61
#1
O wagonie motorowym SN 61 możemy się dużo dowiedzieć np. http://pl.wikipedia.org/wiki/SN61
Ale to za mało. Chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej: dane techniczne, opisy, zdjęcia...
Znam maszynistę, który prowadził SN 61 ale dobrze tego nie wspomina.
- mówił cytuję: zmora kolei, psuło się co dziennie.
Proszę rozwińcie ten temat :->


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#2
Czego byś się chciał dokładnie dowiedzieć?
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#3
Dokładnie to o tym modelu co mam na avatarze z tym takim nosem bez lampy na dachu.
Bo te SN 61 było wiele typów, no i właśnie ile było tych typów i jakie były ?
Wiem że jest SN 61 168, SN 61 170, SN 61 183, SN 61 86
Odpowiedz
#4
Ulala, aż takich dokładnych danych nie mam
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#5
Tak na szybkiego znalazłem w necie dwa modele
SN 61 59 i SN 61 130
Wydaje mi się że ten 130 to chyba nowszy model od takich jak 59


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#6
SN61-59 został wyprodukowany w 1961, SN61-130 w 1964. Niestety nie dysponuje informacji nt. numerów fabrycznych "ganzów"
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#7
W zasadzie były trzy serie tych pojazdów.

1. Produkowana w latach 1960-1965 w ilości 130 sztuk (PKP SN61-01 do SN61-130). To Właśnie te numery posiadały ten charakterystyczny "nos".

2. Drugą serię dostarczono w latach 1969-1975 one już nie miały tego nosa. Łącznie na PKP trafiło 70 egzemplarzy. (PKP SN61-131 do SN61-200)

3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika.

Jeżeli chodzi o Zajączkowo Tczewskie to stacjonowały u nas numery:

SN61-15, 28, 37, 42, 43, 44, 47, 50, 78, 174, 183.

Jak widać większość "Ganzów" to maszyny z pierwszej serii z tz "nosem".

Aczkolwiek nie były to jedyne SN61 które wizytowały w Zajączkowie, bo często również zjawiały się Chojnickie oraz czasem maszyny z MDp Laskowice Pomorskie.

Dokładnych szczegółów i dat nie znam, trzeba się skontaktować z Zajączkowem i poprosić o udostępnienie danych. Jak się okazuje to wcale nie jest takie trudne, bo w Sobotę udało się zdobyć sporo informacji o przydziałach w MD Zajączkowo Tczewskie.
Odpowiedz
#8
Dzięki za dane seryjne.
Teraz wnioskuje, że udało mi się ustrzelić fotkę ostatniego numeru seryjnego z "nosem"
- mój poprzedni post :-D

Widać, że każda seria wnosiła jakieś swoje poprawki, a nawet w jednej serii były różnice.
Choćby np. pierwsza seria od SN 61-01 do SN 61-130 z "nosem"
- były bez lampy u góry i z lampą.
Zakładać tu możemy, że z roku na rok produkcji wstawiano jakieś nowinki.
Znalazłem w necie fotkę panelu zegarów maszynisty. Widać na niej wyraźnie możliwość sprzęgów aż trzech wagonów motorowych.
Czy ma ktoś więcej fotek ze środka Ganzów - proszę wstawcie.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#9
Środka tzn? Pulpit maszynisty, przedział pasażerski?
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#10
No wszystkie ciekawe, czy to przedział pasażerski, silnikowy, ogrzewania czy maszynisty.
Odpowiedz
#11
Postaram się wstawić w najbliższym czasie
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#12
rysiogeniusz napisał(a):Postaram się wstawić w najbliższym czasie
Dzięki. Jak byś mógł, miał możliwość fotografowania SN-ki, to proszę Cie zrób fotkę o ile się da we wszystkich pomieszczeniach. Jedna kabina, druga, pasażerka, pomieszczenie ogrzewania a nawet i kibel. ;-)
Odpowiedz
#13
Przejdę się w najbliższym czasie na Wzgórze Hetmańskie i postaram się go dokładnie spenetrować ;-)
Pociągiem nad Zalew Szczeciński
Wysiadając bądź ostrożny na drodze, następny przystanek: Cmentarz Centralny
Odpowiedz
#14
Cytat:3. Trzecia seria produkowana równolegle do drugiej w latach 1970-75 w ilości 50 sztuk (PKP SN61-500 do SN61-549). Ta seria była nieco inna od dwóch poprzednich, różniły się typem silnika.
Czy to nie była czasami ta seria produkowana już z polskim silnikiem?
Odpowiedz
#15
1. 12 JV 17/24 systemu "Ganz-Jendrassik"
2. 12 JV 17/24 systemu "Ganz-Jendrassik"
3. Henschel
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gdzie jest SN61-168? Gordon 11 1 874 28.10.2013, 20:31
Ostatni post: DamianT

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości