Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: pershing1899Praca jako maszynista
#1
Witam serdecznie.

Mam do Państwa pytanie. Mam możliwość zrobienia przez firmę samej licencji maszynisty. Czy mając samą licencję jest możliwość o ubieganie się o pracę na kolei jako maszynista? Tzn. chciałbym się dowiedzieć czy jakaś spółka np. cargo, schenker, IC, przeowy regionalne etc zatrudniaja takich pracowników i robią takiej osobie świadectwo maszynisty? Bo formalnie jak wiadomo sama licencja do niczego nie jest potrzebne...
Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam
Odpowiedz
#2
Licencja jest potrzeba aby uzyskać świadectwo, które uprawnia do prowadzenia pociągu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz
#3
Zgadza się, jednak gdzieś ów świadectwo muszę zrobić, a nie zrobie tego prywatnie "za kase". Dlatego się pytam czy jakieś spółki przyjmują osoby z licencją i robią takiej osobie świadectwo.
Odpowiedz
#4
Przyjmują, jakiś czas temu zakończył się nabór w IC dla ludzi posiadających już licencję. Świadectwo robi ci przewoźnik.
Szukaj na stronach internetowych, dzwoń i pytaj, może się gdzieś uda najszybciej to chyba w IC.
Odpowiedz
#5
Obecnie nabór prowadzą Koleje Dolnośląskie, warto popytać też w Pol-Miedź Trans. W przyszłym roku możliwe że rekrutacje rozpocznie Rail Polska. Można jeszcze próbować w Ecco Rail, lecz z własnego doświadczenia nie polecam (pół roku zwodzenia za nos i ostatecznie zostawienie na lodzie).
Odpowiedz
#6
A ile zarabia maszynista w PKP Cargo, SKPL lub w czymś podobnym?
Odpowiedz
#7
(05.01.2018, 09:21)409Da-026 napisał(a): A ile zarabia maszynista w PKP Cargo, SKPL lub w czymś podobnym?

W Cargo na umowie masz ok 2200/2300 brutto niestety i do tego są pochodne np świąteczne, nocki, km, obsada, rodzaj trakcji itp.. na rękę bez nadgodzin szału nie ma, nie przekroczysz 4 tys
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#8
PMT i KD szkolą na świadectwo, ponoć Rail Polska też już szkolą i to na lepszych warunkach płacowych, zadzwoń i dopytaj.
Odpowiedz
#9
Jak to powiedział nowy Prezes PKP Cargo,po pytaniu co on na to,iż brakuje maszynistów :   "temat będzie w zakresie jego zainteresowania"   Smile     Wielkiego przejęcia tematem w jego słowach nie da się zauważyć...no ale po co chłopina ma sie tym przejmowac, za 5 lat on  będzie już dawno w innej spółce ..teraz to grunt się nachapać i dać kolegom a potem niech inni kombinują...
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#10
Mnie ten gość rozwalił tym że do 2022 roku PKP Cargo ma mieć 60-65% udziału w rynku przewozów towarowych. Kim Ja się pytam? Tymi ludźmi którzy odliczają miesiące do emerytury? Niech dalej szukają ludzi na manewry za 2000 na reke, rewidnetow za 2300-2400 oraz maszynsitów za 3300. PKP Cargo to kolos na glinianych nogach...
Odpowiedz
#11
Może ktoś pokrótce przedstawić, jakie obiegi mają maszyniści PKP IC z Gdyni?
Odpowiedz
#12
Witam, mam 16 lat, moim marzeniem od dziecka jest zostać maszynistą. Jestem już po złożeniu dokumentów do szkoły średniej o profilu Technik Transportu Kolejowego, ta szkoła podpisała niedawno umowę ze spółką PKP Cargo, teraz czekają tylko na odpowiednią ilość uczniów czyli min. 15 osób i otwierają tą klasę. Dodam też że po uzyskaniu min. 3,5 śr ocen mam gwarantowaną pracę w tej spółce, tylko nie wiem jaka dokładnie będzie to praca. Czy mogę się po tej szkole dostać na maszynistę ? Jak może wyglądać w przyszłości moja kariera po tej właśnie szkole ? 
Pozdrawiam Smile
Odpowiedz
#13
W Cargo bardziej niż maszynistów brakuje ludzi na manewry oraz rewidentów a za niedługo zabranie też warsztatowców więc nic pewnego że Ciebie akurat skierują na drogę maszynisty. Możesz oczywiście po szkole samemu robić licencję i szukać pracy gdzie indziej na kolei z czym raczej nie będzie problemu.
Odpowiedz
#14
(27.05.2018, 12:18)Konrad1961 napisał(a): W Cargo bardziej niż maszynistów brakuje ludzi na manewry oraz rewidentów a za niedługo zabranie też warsztatowców więc nic pewnego że Ciebie akurat skierują na drogę maszynisty. Możesz oczywiście po szkole samemu robić licencję i szukać pracy gdzie indziej na kolei z czym raczej nie będzie problemu.

Rozumiem, a jeśli chodzi o szukanie pracy gdzie indziej to będę miał trudniej czy łatwiej po takiej szkole ? 
Dodając że, przez ten cały czas, kiedy będę uczęszczał do szkoły, wiele może się zmienić w kolei i na przykład będzie mniejsze zapotrzebowanie na pracowników kolei.
Odpowiedz
#15
Kolego....pracuje na.kolei i jak widzę jakie są już braki kadrowe to o pracę na kolei będzie tylko łatwiej....już jest łatwo...jak zaliczysz badania to masz drogę wolną. Mówię Ci tylko że kończąc taką szkołę jak wyżej wymieniona musisz mieć świadomość że Cargo może mieć wobec Ciebie inne plany niż maszynista. Sam widzisz że nie obiecują pracy na konkretnym stanowisku więc bardzo możliwe że skończysz jako spawacz na wagonowce za 2000 na rękę.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  PKP Intercity praca jako konduktor. Kondore 9 1 086 24.06.2018, 12:45
Ostatni post: 4est
  Praca jako motorniczy a tablice Ishihary [email protected] 15 1 456 30.04.2017, 07:43
Ostatni post: Lokermat
  Praca jako konduktor-realne szanse igor91 25 7 628 05.03.2017, 22:27
Ostatni post: ET40
  praca jako księgowy itp. johnny 3 374 25.12.2016, 13:38
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Poszukiwanie pracy jako konduktor lub maszynista damian20 32 14 530 11.08.2016, 12:24
Ostatni post: mixer

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości