Witaj w nowej odsłonie ForumKolejowe.pl

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porwanie lokomotywy ;)
#1
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-le...Id,2440204

No to maszynista musiał mieć niezłe zdziwienie..Ciekawe czy UTK zajmie się tym sprawcą i pociągnie go do odpowiedzialności za przejechanie semafora na stój  Wink
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#2
Pewnie miał podane semafory, inaczej by raczej nie ruszył, nawet w obliczu agresora, raczej najpierw chwyciłby za radio i powiadomił o sytuacji nastawnię aby awaryjnie stawili drogę i zawiadomili odpowiednie służby...
Odpowiedz
#3
Na facebooku pod postem na grupie Kolejarze odezwał się maszynista, jak ktoś chce szczegółów to można pytać bezpośrednio Tongue
Odpowiedz
#4
O, dzięki wielkie @erap2 za informację! Big Grin
Odpowiedz
#5
UTK sprawdzi procedury bezpieczeństwa
15.09.2017
W Legionowie doszło do niebezpiecznego zdarzenia, gdy osoba postronna wtargnęła do kabiny maszynisty i wymusiła jazdę. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podjął działania, które pomogą przeciwdziałać podobnym sytuacjom w przyszłości.
14 września 2017 r. o godz. 04.08 na linii kolejowej nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk osoba postronna wtargnęła do kabiny maszynisty i zmusiła prowadzącego pociąg towarowy przewoźnika Ecco Rail sp. z o.o. do dalszej jazdy.
W związku z tym zdarzeniem Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, jako organ odpowiedzialny za sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem transportu kolejowego w Polsce, podjął kroki mające na celu przeciwdziałanie podobnym sytuacjom w przyszłości. Podjęto działania polegające na weryfikacji procedur Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem obowiązujących w przedsiębiorstwach kolejowych. Analizowane jest, czy w sposób wystarczający zapewniają należycie wysoki poziom bezpieczeństwa w obliczu różnych zagrożeń, w tym również o charakterze terrorystycznym.
Zgodnie z przepisami, każdy z działających na polskim rynku kolejowym przewoźników i zarządców infrastruktury ma obowiązek posiadać System Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS), który przewiduje zasady postępowania na wypadek wystąpienia zagrożenia. Przestrzeganie tych procedur jest obowiązkiem wszystkich pracowników przedsiębiorstw kolejowych. Prezes UTK skontroluje przestrzeganie procedur Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem w czasie planowych oraz  doraźnych kontroli.

Ciekawe co wymyślą Smile
Odpowiedz
#6
"UTeK" nic nie wymyśli, oni wymuszą na przewoźnikach odpowiednie procedury i dadzą termin i będą kontrolować, za kilka miesięcy na bocznicach pojawią się magistrzy 30 letni i będą sprawdzać czy mechanicy zamykają drzwi do maszyn...może jeszcze będą patrzeć czy idąc oddać mocz na zestaw kołowy też maszyna jest zamknięta albo podczas sprzęgania ...A możeeeeee przeleją przewoźnikom kilkaset milionów i każdy na każdej maszynie zamontuje centralny zamek w drzwiach w kabinach Wink
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#7
Kurrrr... Instrukcje zarządcy, przewoźnika, procedury SMS... jaką trzeba mieć dupę, by się to wszystko zmieściło.

W nawiązaniu do dwóch niedawnych wydarzeń (wypadek w Smętowie i wtargnięcie osoby postronnej w Legionowie) proponuję:
1. Dyżurny ruchu będzie informował drużyny wszystkich pociągów stojących na stacji rozkazem pisemnym "S" o wyświetleniu semafora nieodnoszącego się do pociągu.
2. Każdy pracownik będzie zgłaszał podchodzenie do lokomotywy, numer z dziennika rozmów, godzinę i nazwisko dyżurnego będzie odnotowywał w karcie pracy.
3. Maszynista zostanie wyposażony w kij bejsbolowy w celu obrony lokomotywy przed ewentualnymi osobami postronnymi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-PKPC
Odpowiedz
#8
Z kijem będzie ciężko..za mało miejsca w kabinie na zamachnięcie..  Smile
Może paralizator albo najlepiej z szafy WN kij z napięciem 3000 Smile
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#9
Wystarczy, żeby maszynista był uzbrojony. Jeden by dostał kulę w łeb to by reszcie odechciało się śmieszkowania.
Odpowiedz
#10
Strzelanina w lokomotywie? Panowie przesadzacie z tym uzbrajaniem maszynisty. Bejsbol i paralizator to jeszcze ujdzie w tłoku, ale broń palna to już lekka przesada.
Odpowiedz
#11
Maszynista w kij bejsbolowy i do tego kastet - oberwie jeden z drugim kastetem po łbie to się skończy. I do tego potem na 3 miesiące robót przymusowych o chlebie i wodzie.
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz
#12
Panowie, ale ja się zatrudniałem jako maszynista, nie jako ochroniarz. Nawet munduru nie mam, tylko odzież identyfikacyjną...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-PKPC
Odpowiedz
#13
Rustzaltz, tylko maszynista jakoś o swoje bezpieczeństwo i o to by nie było podobnych ekscesów w przyszłości musi dbać, a jak jeden z drugim by dostali kastetem lub bejzbolem albo kula w łeb to byłby porządek.
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz
#14
Jeszcze niech mi do torby gaśnicę i defibrylator wsadzą, bo przecież ktoś może mieć zawał albo coś się może zapalić. Nie róbmy sobie jaj, dwie wojny światowe, stan wojenny, kilka pomniejszych imprez maszyniści przetrwali bez broni, a teraz demokracja nie potrafi sobie z byle głupkiem poradzić?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-PKPC
Odpowiedz
#15
Wsadzić go do pierdla albo psychiatryka i po sprawie.
TLK Kopernik (dawniej pociąg pospieszny)
Bydgoszcz Główna-Bydgoszcz Leśna-Solec Kujawski-Toruń Główny-Aleksandrów Kujawski-Włocławek-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna

IC 5122 Kujawiak Bydgoszcz Główna <-> Warszawa Zachodnia
R 75106 Poznań Główny <-> Łódź Kaliska

HCP112A
EN57
EN57AL-2101
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości