Witaj w nowej odsłonie ForumKolejowe.pl

Witaj! Logowanie Rejestracja


Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porwanie lokomotywy ;)
#1
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-le...Id,2440204

No to maszynista musiał mieć niezłe zdziwienie..Ciekawe czy UTK zajmie się tym sprawcą i pociągnie go do odpowiedzialności za przejechanie semafora na stój  Wink
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#2
Pewnie miał podane semafory, inaczej by raczej nie ruszył, nawet w obliczu agresora, raczej najpierw chwyciłby za radio i powiadomił o sytuacji nastawnię aby awaryjnie stawili drogę i zawiadomili odpowiednie służby...
Projektowanie aplikacji mobilnych - zapraszam na stronę MobileDevelopment.pl
Odpowiedz
#3
Na facebooku pod postem na grupie Kolejarze odezwał się maszynista, jak ktoś chce szczegółów to można pytać bezpośrednio Tongue
Odpowiedz
#4
O, dzięki wielkie @erap2 za informację! Big Grin
Projektowanie aplikacji mobilnych - zapraszam na stronę MobileDevelopment.pl
Odpowiedz
#5
UTK sprawdzi procedury bezpieczeństwa
15.09.2017
W Legionowie doszło do niebezpiecznego zdarzenia, gdy osoba postronna wtargnęła do kabiny maszynisty i wymusiła jazdę. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego podjął działania, które pomogą przeciwdziałać podobnym sytuacjom w przyszłości.
14 września 2017 r. o godz. 04.08 na linii kolejowej nr 9 Warszawa Wschodnia – Gdańsk osoba postronna wtargnęła do kabiny maszynisty i zmusiła prowadzącego pociąg towarowy przewoźnika Ecco Rail sp. z o.o. do dalszej jazdy.
W związku z tym zdarzeniem Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, jako organ odpowiedzialny za sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem transportu kolejowego w Polsce, podjął kroki mające na celu przeciwdziałanie podobnym sytuacjom w przyszłości. Podjęto działania polegające na weryfikacji procedur Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem obowiązujących w przedsiębiorstwach kolejowych. Analizowane jest, czy w sposób wystarczający zapewniają należycie wysoki poziom bezpieczeństwa w obliczu różnych zagrożeń, w tym również o charakterze terrorystycznym.
Zgodnie z przepisami, każdy z działających na polskim rynku kolejowym przewoźników i zarządców infrastruktury ma obowiązek posiadać System Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS), który przewiduje zasady postępowania na wypadek wystąpienia zagrożenia. Przestrzeganie tych procedur jest obowiązkiem wszystkich pracowników przedsiębiorstw kolejowych. Prezes UTK skontroluje przestrzeganie procedur Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem w czasie planowych oraz  doraźnych kontroli.

Ciekawe co wymyślą Smile
Odpowiedz
#6
"UTeK" nic nie wymyśli, oni wymuszą na przewoźnikach odpowiednie procedury i dadzą termin i będą kontrolować, za kilka miesięcy na bocznicach pojawią się magistrzy 30 letni i będą sprawdzać czy mechanicy zamykają drzwi do maszyn...może jeszcze będą patrzeć czy idąc oddać mocz na zestaw kołowy też maszyna jest zamknięta albo podczas sprzęgania ...A możeeeeee przeleją przewoźnikom kilkaset milionów i każdy na każdej maszynie zamontuje centralny zamek w drzwiach w kabinach Wink
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz
#7
Kurrrr... Instrukcje zarządcy, przewoźnika, procedury SMS... jaką trzeba mieć dupę, by się to wszystko zmieściło.

W nawiązaniu do dwóch niedawnych wydarzeń (wypadek w Smętowie i wtargnięcie osoby postronnej w Legionowie) proponuję:
1. Dyżurny ruchu będzie informował drużyny wszystkich pociągów stojących na stacji rozkazem pisemnym "S" o wyświetleniu semafora nieodnoszącego się do pociągu.
2. Każdy pracownik będzie zgłaszał podchodzenie do lokomotywy, numer z dziennika rozmów, godzinę i nazwisko dyżurnego będzie odnotowywał w karcie pracy.
3. Maszynista zostanie wyposażony w kij bejsbolowy w celu obrony lokomotywy przed ewentualnymi osobami postronnymi.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-PKPC
Odpowiedz
#8
Z kijem będzie ciężko..za mało miejsca w kabinie na zamachnięcie..  Smile
Może paralizator albo najlepiej z szafy WN kij z napięciem 3000 Smile
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości