Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Thread Contributor: norbis97Pięć pociągów dla województwa pomorskiego za 133 mln zł
#1
Cytat:Władze województwa kupią za ok. 133 mln zł pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych. Możliwe, że pierwszy z nich pojawi się jeszcze w tym roku. Część EZT-ów w przyszłości pojechać ma po zelektryfikowanej linii PKM.

Zarząd Województwa Pomorskiego podjął uchwałę o zakupie pięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń w województwie pomorskim. Nowe składy mają wozić pasażerów nie tylko po już zelektryfikowanych szlakach w regionie. Władze województwa w uchwale podkreśliły, że nowe pociągi mają się pojawić na zaplanowanych do elektryfikacji i modernizacji liniach PKM, z Gdyni do Kościerzyny, a także do Kartuz

Czytaj więcej na:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pie...6.html#tri


Sądzicie kto stanie do planowanego przetargu, Pesa czy Newag , kto ma większe szanse na wygranie przetargu.
Jaką macie opinie na temat planowanych zakupów UMWP, czy taka liczba jest odpowiednia, zgodna z powiedzieniem" Pomału i do przodu" czy wprost przeciwnie ?
Odpowiedz
#2
Nowe pomorskie ezt-y pojadą ze Słupska do Elbląga


Cytat:Zanim trafią na zelektryfikowane trasy PKM pojadą na najważniejszej linii województwa, a więc w ciągu Słupsk – Trójmiasto – Malbork – Elbląg. Potem będą kursować do Kartuz oraz linii 201 z Kościerzyny przez Gdańsk Osowę do Gdyni

http://inforail.pl/nowe-pomorskie-ezt-y-...01870.html
Odpowiedz
#3
Stadler zaskarża terminy dostaw ezt dla Pomorza

Cytat:Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pierwsze odwołanie w przetargu na zakup 5 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Złożył je Stadler, który ma zastrzeżenia co do terminu dostaw, jakie nałożył Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.

Na początku kwietnia samorząd województwa pomorskiego rozpisał 
przetarg na dostawę 5 sztuk pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Zamówienie zawiera też opcję w postaci możliwości dokupienia do pięciu kolejnych pojazdów. Termin składania ofert mija 10 maja, a głównym kryterium wyboru jest oczywiście cena.




Info : http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...86759.html
Odpowiedz
#4
Umowa na pomorskie Impulsy podpisana

Cytat:W poniedziałek (16 lipca) podpisana została umowa z firmą NEWAG na dostawę pięciu pięcioczłonowych, nowoczesnych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych Impuls, które wkrótce pojawią się na pomorskich torach.

Będą obsługiwać między innymi linię kolejową Słupsk – Trójmiasto. 

Po elektryfikacji będą też mogły wjeżdżać na linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Pojazdy Impuls będą wyposażone w minimum 195 miejsc siedzących stałych oraz minimum 30 miejsc siedzących uchylnych, liczba miejsc stojących ma być obliczona według parametru 4 osoby /m2




[Obrazek: miniatura.php?adr=upload_module%2FB_baza...54&wys=515]






Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/umowa-na-pomorskie-...06744.html
Odpowiedz
#5
Jesteśmy rekordowi Big Grin :

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci...89008.html

Odpowiedz
#6
Zamówione przez pomorski samorząd elektryczne pociągi Impuls 45WE przyjadą na Pomorze już niebawem. Dwa pierwsze pojazdy dotrą  już w listopadzie, a kolejne dwa na Święta Bożego Narodzenia

Fot https://www.facebook.com/samorzadwojewod...morskiego/

[Obrazek: 44359858_2094854300575106_32922793622456...e=5C54B8DE]



[Obrazek: 44262548_2094854200575116_99759720780267...e=5C3E9F1B]




[Obrazek: 44231260_2094854223908447_63578975807010...e=5C5A0253]
Odpowiedz
#7
Rozumiem, że do Słupska przestaną już jeździć 50-letnie składy, takie jak na zdjęciu... Smile[Obrazek: 7b23667e12182b9500c8981a590debf4.jpg]

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Odpowiedz
#8
Prawdopodobnie tak, będą obsługiwać trasę (Słupsk) Gdynia-Tczew-Elbląg, do czasu elektryfikacji PKM.
Odpowiedz
#9
Ale nie oszukujmy się, nie przestaną jeździć. Pięć impulsów Pomorskiego rajem bez kibli nie czyni Big Grin
Odpowiedz
#10
Owszem , zapewne będą puszczane zamiennie z Turbokiblami (AL , ALc ) odpowiadając bazowałem na tym co na ten temat pisano w różnych miejscach, wiadomo rzeczywistość będzie raczej inna Wink

Wiadomo że u nas takie "zabytki" są na porządku dziennym, ale czy to źle Wink ? bez dwóch zdań nowy tabor to zupełnie inna jazda, komfort jazdy, ale klasyki są , tak niektórzy sądzą ( w tym również ja ) są bardziej pojemne od nowoczesnego taboru, zgodzisz się z tym ? Wink
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości